Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 12:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 14 apr 2008 3:21 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Volgens een artikel in de Telegraaf zal Argenta naar eigen zeggen in 2008 toetreden tot het Nederlandse stelsel: http://www.overgeld.nl/rubriek/sparen/3786818/_De_depositogarantieregeling._Hoe_zat_het_ook_al_weer___.html?p=2,1

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2008 4:13 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Onderstaande mail ontving ik vandaag...

Argenta biedt op de Nederlandse markt onder andere spaar- en betaalrekeningen aan via onafhankelijke professionele intermediairs.

Met ingang van 27 mei 2008 neemt Argenta Spaarbank deel aan het Nederlandse deposito-garantiestelsel. Deze regeling geeft bescherming aan klanten die een vordering hebben op banken

die in problemen zijn geraakt. Hiertoe is een overeenkomst gesloten met DNB, waardoor
de bescherming van de rekeninghouder bij Argenta wordt uitgebreid. .

Dit houdt in dat rekeninghouders bij Argenta naast de bestaande bescherming van € 20.000,-- vanuit de Belgische Collectieve Garantieregeling een aanvulling krijgen tot € 40.000,--. Voor de aanvullende bescherming van € 20.000,-- vanuit het Nederlandse stelsel geldt een franchise van 10%.

Hiermee is Argenta marktconform in de bescherming van haar rekeninghouders.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2008 4:19 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Met andere woorden...dus net als Icesave... De eerste 20.000 in het land van herkomst van de bank halen...tussen 20.000 en 40.000 bij DNB.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2008 4:23 pm 
Icesave is tot nu toe een beetje een tegenvaller?

Ik denk dat ze minder succes zullen hebben dan eerder verwacht.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2008 4:27 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Die discussie moet je bij het draadje van Icesave voeren. Waar het mij om gaat is dat het princiepe van garantiestelsel van Argenta gelijk is aan dat van Icesave. 20.000 in dit geval in Belgie en de rest hier.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2008 5:17 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Thijs schreef:
Die discussie moet je bij het draadje van Icesave voeren. Waar het mij om gaat is dat het princiepe van garantiestelsel van Argenta gelijk is aan dat van Icesave. 20.000 in dit geval in Belgie en de rest hier.


Ik lees juist in het bericht van Barbaraf dat dit voor Argenta voorbij is, sinds 3 dagen geleden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2008 5:21 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Dit houdt in dat rekeninghouders bij Argenta naast de bestaande bescherming van € 20.000,-- vanuit de Belgische Collectieve Garantieregeling een aanvulling krijgen tot € 40.000,--.


Volgens mij dus niet. 20.000 in belgie en van 30000 tot 40000 DNB


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2008 5:33 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Thijs schreef:
Dit houdt in dat rekeninghouders bij Argenta naast de bestaande bescherming van € 20.000,-- vanuit de Belgische Collectieve Garantieregeling een aanvulling krijgen tot € 40.000,--.


Volgens mij dus niet. 20.000 in belgie en van 30000 tot 40000 DNB


Klopt, ik las het niet goed.
Snorry.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2008 6:13 pm 
Zo'n dubbele garantie regeling is toch tamelijk onoverzichtelijk. Je hebt met 2 partijen te maken i.p.v. 1.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2008 6:49 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
rente up schreef:
Zo'n dubbele garantie regeling is toch tamelijk onoverzichtelijk. Je hebt met 2 partijen te maken i.p.v. 1.


Niet als je maar tot 20.000, of met een en/of rekening tot 40.000, (minus de tussentijds opgebouwde rente) inlegt.
Dan heb je maar met 1 partij te maken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2008 7:27 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
rente up schreef:
Icesave is tot nu toe een beetje een tegenvaller?

Ik denk dat ze minder succes zullen hebben dan eerder verwacht.


Vind je dat niet een beetje een voorbarige conclusie, een dag na de introductie?

Ik denk dat het gros van de geinteresseerde mensen (niet iedereen is zo fanatiek als wij) geen seconde stilstaat bij hoe de garantie precies is geregeld.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2008 7:49 pm 
Ik weet het niet.

Ik heb altijd meer de indruk dat die veel onzeker zijn en alleen zaken willen doen met Nederlandse banken.

Maar ik kan het mis hebben ;)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 8:45 am 

Geregistreerd: di 30 sep 2008 8:06 am
Berichten: 5
Doboy schreef:
Volgens een artikel in de Telegraaf zal Argenta naar eigen zeggen in 2008 toetreden tot het Nederlandse stelsel: http://www.overgeld.nl/rubriek/sparen/3786818/_De_depositogarantieregeling._Hoe_zat_het_ook_al_weer___.html?p=2,1



Ik herhaal een bericht dat ik heb geplaatst bij de ICESAVE en met informatie over ARGENTA
ik verwijs naar de links van de Ned Bank en Standard & Poor


Goedemorgen: dit is mijn eerste bezoek aan dit forum. Reden om zo snel mogelijk informatie te verzamelen van de "vloer"
Kranten TV en Radio geven de meningen van de TOP, dit is de Vloer: met andere woorden : wij zijn de gewone spaarder, de vloer dus.

Icesave: Landsbanki
de rente staat bovenaan en als ik het goed begrijp dan wordt die per 1 oktober bijgeschreven.

http://www.registers.dnb.nl/dnb/DNB_mt_ ... uageID=NLD

Landsbanki staat op deze lijst, die valt dus tot 20000 euro onder de 100% garantieregeling. Daarboven 90% tot 38000m euro

Wij hebben ook bij Argenta spaargeld staan, dat is een Belgische hypotheek verstrekker, die hebben wij een paar jaar geleden genomen voor onze hypotheek. Er zijn geen berichten dat Argenta gevaar loopt

Standard & Poor geeft ook geen negatieve informatie

http://www2.standardandpoors.com/portal ... 5,0,0.html

Die dure amanipak jongens raken nog als snel in paniek, vanwege hun bonussen, die lopen ze ( hopelijk) mis.

Onze economie is sterk en niet gebouwd op ( amerikaans) drijfzand, en we hebben een zeer sterke minister van financiën. Onderschat dat niet.
( fanatici roepen altijd van alles, zonder dan ook maar 1 druppel verstand van financiën )

We hoeven niet zo snel in paniek te geraken.

Je zou ook kunnen zeggen Wie geschoren moet stil blijven zitten.

Die amerikanen zijn echt paniekzaaiers, republikeinen zijn apart, denken aan hun zetel.[u] :) :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 9:28 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 1:48 pm
Berichten: 76
Met het huidige rentepercentage ben ik weg. Sinds CEB 0,75% meer biedt is mijn Argenta rekening leeg..........


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep 2008 9:40 am 

Geregistreerd: di 30 sep 2008 8:06 am
Berichten: 5
Patrick schreef:
Met het huidige rentepercentage ben ik weg. Sinds CEB 0,75% meer biedt is mijn Argenta rekening leeg..........


wie CEB ? en waar vind ik die?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO