Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 27 apr 2024 6:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Weer rente verlaging ...
BerichtGeplaatst: wo 18 maart 2009 10:08 am 

Geregistreerd: za 14 feb 2009 5:56 pm
Berichten: 18
Beste collega spaarders,

Ik zie de rente bij Argenta verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ik weet dat niemand een glazen bol heeft (toch geen die echt werkt) :) , maar er zullen hier wel ervaren spaarders zitten die de tendens ietwat kunnen voorspellen.

Mijn vraag : is het de moeite om nu over te stappen van Argenta naar een bank die meer rente geeft ? Of gaan ze binnen dit en enkele weken allemaal volgen met rente dalingen en is het niet echt de moeite om over te stappen ?

Bedankt voor jullie advies


Stefan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 maart 2009 10:39 am 
Stuiver

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 8:20 pm
Berichten: 74
Argenta is volgens mij de bank die het meest fluctueert met z'n rente. Ze behoren al een tijdje niet meer tot de top van de hoogste rentes op een internetspaarrekening. Volgens mij hebben zij ook veel last gehad van het IceSave debacle omdat zij net als IceSave ook onder een buitenlandse DGS vallen nl. de Belgische, waardoor spaarders vertrokken naar een "Nederlandse" bank.

Ik denk dat er op dit moment genoeg banken zijn die (structureel) een betere rente bieden en ik ben daarom ook zelf vertrokken bij Argent. Ik beschouw Argenta echter wel als een betrouwbare bank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 maart 2009 11:04 am 

Geregistreerd: do 23 okt 2008 12:22 pm
Berichten: 24
Ik mijn geld ook weggehaald bij Argenta na het Ice Save debacle, en nu de rente zo verlaagd wordt heb ik niet de neiging om het terug te storten. Ik denk wel dat Argenta een betrouwbare bank is en ik denk ook dat alle banken de rentes opnieuw gaan verlagen. Ook AT bank, waar een gedeelte van mijn geld staat heeft in korte tijd de rente al een aantal keren verlaagd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 maart 2009 11:22 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Lisanne schreef:
Ook AT bank, waar een gedeelte van mijn geld staat heeft in korte tijd de rente al een aantal keren verlaagd.


Dit is momenteel de marktwerking op de geldmarkt.
Bij AT bank is het wel zo, dat sinds jaar en dag deze bank, zonder uitzondering, zich in de top 10 weten te handhaven van de vrij opneembare spaarrekeningen.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 maart 2009 12:59 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
edebont schreef:
Ik beschouw Argenta echter wel als een betrouwbare bank.


Ik niet.
Als ze de privacywetgeving met voeten treden, door tussenpersonen (veelal verzekeringskantoren) te informeren over de de saldo's van de klanten en naar aanleiding daarvan provisie uitbetalen, hoeft het voor mij al niet meer.
Daarnaast zit ik niet te wachten op de één of andere hijgerige verzekeringsagent om mij nog een paar verzekeringen aan te smeren, omdat ik in zijn ogen toch nog wat geld over heb.

Als Argenta al maling heeft aan privacy, wat moet je er verder dan nog van verwachten?

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 maart 2009 2:04 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 8:20 pm
Berichten: 74
Da's apart. Ik kan me niet heugen dat ik daar ooit last van heb gehad. Dit zou wel een kwalijke zaak zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 maart 2009 2:11 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
edebont schreef:
Da's apart. Ik kan me niet heugen dat ik daar ooit last van heb gehad. Dit zou wel een kwalijke zaak zijn.


Ik neem aan dat je het over verzekeringen verkopen hebt.
Het is absoluut geen kletspraat dat er door Argenta toespellingen in die richting gemaakt zijn.
Dat sommige TP-ers het niet doen is een geheel ander verhaal.
Echter, de opzet is m.i. verre van zuiver.

Voor saldo informatie en provisies verwijs ik je naar een eerdere discussie in 'geldtips'.
(Welke niet zo snel niet meer terug te vinden is. Maar de wat oudere leden zullen 'm misschien nog wel herinneren.)

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO