Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 2:31 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: zo 23 nov 2008 11:58 am 
Stuiver

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 11:47 pm
Berichten: 90
Laat me raden: 1894?

_________________
Als je vandaag niet oppast, zit je morgen weer in dezelfde situatie als gisteren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2008 4:59 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
Jeweetwel schreef:
Laat me raden: 1894?


De ASN betaalrekening werd al in 2005 aangekondigd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: di 25 nov 2008 8:23 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 8:04 pm
Berichten: 75
Pecunia schreef:
Jeweetwel schreef:
Laat me raden: 1894?


De ASN betaalrekening werd al in 2005 aangekondigd.


In december vorig jaar zouden ze een mogelijkheid voor banksparen introduceren.
Nooit meer wat van gehoord :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: wo 26 nov 2008 12:04 am 
Stuiver

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 11:47 pm
Berichten: 90
Pecunia schreef:
Jeweetwel schreef:
Laat me raden: 1894?


De ASN betaalrekening werd al in 2005 aangekondigd.


Je bent niet in de war met Triodos? Ik herinner me als geïnteresseerde ASN-klant alleen een aankondiging na de Zembla uitzending van juni 2007.

_________________
Als je vandaag niet oppast, zit je morgen weer in dezelfde situatie als gisteren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: wo 26 nov 2008 12:12 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Jeweetwel schreef:
Je bent niet in de war met Triodos? Ik herinner me als geïnteresseerde ASN-klant alleen een aankondiging na de Zembla uitzending van juni 2007.

Wanneer je het als bank nodig vindt om een duurzame betaalrekening te introduceren en dat belooft/aankondigt, ga je daar toch geen anderhalf jaar mee wachten (en wellicht nog veel langer). Blijkbaar ziet men bij ASN zelf de noodzaak er niet meer van.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: wo 26 nov 2008 12:26 am 
Stuiver

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 11:47 pm
Berichten: 90
jha schreef:
Jeweetwel schreef:
Je bent niet in de war met Triodos? Ik herinner me als geïnteresseerde ASN-klant alleen een aankondiging na de Zembla uitzending van juni 2007.

Wanneer je het als bank nodig vindt om een duurzame betaalrekening te introduceren en dat belooft/aankondigt, ga je daar toch geen anderhalf jaar mee wachten (en wellicht nog veel langer). Blijkbaar ziet men bij ASN zelf de noodzaak er niet meer van.


Volgens mij ontstond er na de bewuste Zembla uitzending plotseling veel vraag naar een betaalrekening bij ASN. Men heeft toen aangekondigd daaraan te werken. Dat het vervolgens anderhalf jaar duurt tot de feitelijke introductie vind ik ook lang. Maar verder geen punt. De ASN Bank bestaat al bijna 50 jaar zonder betaalrekening. En die komt er nu dus blijkbaar echt binnenkort aan, gezien het wereldpas verhaal eerder in dit topic. Mooi voor de trouwe ASN-klanten die graag over willen stappen als de Postbank straks verdwijnt. Eigenlijk best een goeie timing toch...?

_________________
Als je vandaag niet oppast, zit je morgen weer in dezelfde situatie als gisteren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: wo 26 nov 2008 2:02 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Jeweetwel schreef:
Mooi voor de trouwe ASN-klanten die graag over willen stappen als de Postbank straks verdwijnt. Eigenlijk best een goeie timing toch...?

O, is dat het...? En wat als ING in een vlaag van wijsheid toch besluit om de Postbank te handhaven omdat ze ontdekken dat klanten daar niet op zitten te wachten, integendeel?
Bovendien, om wat overstappen betreft een goede keuze te kunnen maken, moet je ook weten wat de tarieven en voorwaarden zijn. En dat laatste blijft zowel bij ASN als bij ING/Postbank erg schimmig. Heel veel concrete duidelijkheid heeft men er niet over gegeven, alhoewel de een al anderhalf jaar roept dat er een betaalrekening komt en de ander al anderhalf jaar lang net zo hard roept dat de Postbank verdwijnt en wordt omgevormd tot ING. Maar wat het concreet voor mij als klant betekent, daar blijven beide bedrijven erg vaag en geheimzinnig over doen. In die anderhalf jaar was er alle tijd en gelegenheid geweest om daar wat meer duidelijkheid over te geven, maar men heeft zich tot op heden gehuld in een mistige onduidelijkheid. In deze tijd waarin behoefte is aan duidelijkheid en transparantie een vreemde zaak.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: wo 26 nov 2008 4:18 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
Jeweetwel schreef:
Je bent niet in de war met Triodos? Ik herinner me als geïnteresseerde ASN-klant alleen een aankondiging na de Zembla uitzending van juni 2007.


De komst van een betaalrekening werd in 2005 al aangekondigd in een aandeelhoudersvergadering voor aandeelhouders van een van de beleggingsfondsen van ASN Bank.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: wo 26 nov 2008 4:23 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
Jeweetwel schreef:
Mooi voor de trouwe ASN-klanten die graag over willen stappen als de Postbank straks verdwijnt. Eigenlijk best een goeie timing toch...?


Helemaal geen goede timing. De kosten die klanten voor het aanhouden van hun rekening moeten betalen (en voor pas/creditcard etc) worden begin januari geind. Bij het tussentijds (in de loop van het jaar) beeindigen van een rekening ziet de rekeninghouder daar niets van terug. Een succesvolle introductie van een betaalrekening zal daarom aan het eind van een kalenderjaar, maar voor december plaats moeten vinden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: do 27 nov 2008 10:23 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Pecunia schreef:
Jeweetwel schreef:
Je bent niet in de war met Triodos? Ik herinner me als geïnteresseerde ASN-klant alleen een aankondiging na de Zembla uitzending van juni 2007.


De komst van een betaalrekening werd in 2005 al aangekondigd in een aandeelhoudersvergadering voor aandeelhouders van een van de beleggingsfondsen van ASN Bank.

Ze hebben er dus minstens 3 jaar voor nodig om iets wat bij de meeste banken al bestaat opnieuw uit te vinden. Bizar...
Het heeft geen prioriteit, dat zal wel duidelijk zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: do 27 nov 2008 12:52 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
Daar lijkt het inderdaad op. In de laatste nieuwsbrief van ASN Bank staat dat in de Spaarmotief van 6 december nieuws zal staan over de betaalrekening.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: do 27 nov 2008 2:21 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
Van de FAQ van ASN

Heeft de ASN Bank een betaalrekening?
De ASN Bank heeft momenteel nog geen betaalrekening, maar we zijn voornemens deze eind 2008 te introduceren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2008 12:28 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 10:36 am
Berichten: 17
Pecunia schreef:
Jeweetwel schreef:
Mooi voor de trouwe ASN-klanten die graag over willen stappen als de Postbank straks verdwijnt. Eigenlijk best een goeie timing toch...?


Helemaal geen goede timing. De kosten die klanten voor het aanhouden van hun rekening moeten betalen (en voor pas/creditcard etc) worden begin januari geind. Bij het tussentijds (in de loop van het jaar) beeindigen van een rekening ziet de rekeninghouder daar niets van terug. Een succesvolle introductie van een betaalrekening zal daarom aan het eind van een kalenderjaar, maar voor december plaats moeten vinden.


Het is al december, dus ze zijn weer te laat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2008 11:30 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 11:47 pm
Berichten: 90
Misschien is die ASN-rekening het eerste jaar wel gratis. Is bij Triodos ook 't geval. Kun je mooi een jaartje duurzaam bankieren proberen naast je dure 'gewone' betaalrekening. En als de ASN-rekening het eerste jaar niet gratis is, dan stap je toch gewoon in november 2009 in..?

_________________
Als je vandaag niet oppast, zit je morgen weer in dezelfde situatie als gisteren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ASN betaalrekening
BerichtGeplaatst: za 06 dec 2008 8:53 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 feb 2008 10:11 pm
Berichten: 80
Kijk allemaal maar op de site van ASN. Per 28 januari is de betaalrekening er. Kost € 18,00 euro per jaar maar met creditrente van 1%.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO