Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 10:03 pm 

Geregistreerd: zo 21 sep 2008 12:09 pm
Berichten: 18
Jeweetwel schreef:
Het gaat bij de ASN niet om de hoogste rente van Nederland of de rest van de wereld, maar om duurzaamheid. Jeweetwel, sparen met oog voor mens, dier en milieu. Desondanks is de rente er inderdaad al jaren erg prettig.


Ook hun duurzaamheid spreekt mij enorm aan. Al ben ik het eens dat rente marktconform moet zijn. 4,75% vind ik nog acceptabel. Helaas kan op deze rekening maximaal 500 pm worden gespaard. Het overige deel zal ik dus helaas ergens ander parkeren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 10:20 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Danniet schreef:
Helaas kan op deze rekening maximaal 500 pm worden gespaard. Het overige deel zal ik dus helaas ergens ander parkeren.


tot 1 januari 2009 eenmalig € 10.000 extra inleg mogelijk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 10:54 pm 

Geregistreerd: zo 21 sep 2008 12:09 pm
Berichten: 18
WitteDuif schreef:
tot 1 januari 2009 eenmalig € 10.000 extra inleg mogelijk

Wat mij betreft mogen ze deze eenmalige actie elk kwartaal herhalen. Zowiezo begrijp ik niet waarom het maandelijkse bedrag gelimiteerd is. Het kan niet gaan om administratieve rompslomp oid... iemand een idee?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 2:04 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Ik begrijp ook werkelijk niet wat de grap is van deze inlegbeperking. Ik heb een veelvoud van die 10k weg te zetten, maar moet het op deze manier noodgedwongen niet-duurzaam stallen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 7:03 am 

Geregistreerd: zo 21 sep 2008 12:09 pm
Berichten: 18
jha schreef:
Ik begrijp ook werkelijk niet wat de grap is van deze inlegbeperking. Ik heb een veelvoud van die 10k weg te zetten, maar moet het op deze manier noodgedwongen niet-duurzaam stallen.

Of tegen een niet marktconforme rente :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 9:07 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Danniet schreef:
Of tegen een niet marktconforme rente :(

Dat is dan wel de consequentie, ja. De ideaalrekening heeft 4,75%, en anders kom je niet verder dan 4%.

Ik vind dat ASN het duurzaam bankieren hiermee niet echt een dienst bewijst, nog afgezien van de vreselijke bureaucratie waar ze je bij elke rekening weer mee opzadelen. Telkens weer het hele 'legitimatie-circus', ook al heb je 5 rekeningen en ben je al 6 jaar klant... Ik krijg steeds meer het idee dat ze hun klanten chronisch wantrouwen.
Over crisis en vertrouwen gesproken...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 8:39 pm 

Geregistreerd: zo 21 sep 2008 12:09 pm
Berichten: 18
jha schreef:
Telkens weer het hele 'legitimatie-circus', ook al heb je 5 rekeningen en ben je al 6 jaar klant... Ik krijg steeds meer het idee dat ze hun klanten chronisch wantrouwen.
Over crisis en vertrouwen gesproken...


Ja daar heb ik ze eens over gebeld, nog niet zo gek lang geleden. Zij zien dat kopietje als extra handtekening. Ze vertrouwen je dus waarschijnlijk blind, maar niet blind op het feit dat de envelop ook daadwerkelijk van jou afkomstig is ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 9:17 pm 

Geregistreerd: do 02 okt 2008 8:00 pm
Berichten: 43
Wat is die 'legitimatie-circus' precies? Ik zat er over te denken om een ideaal rekening te openen en ik dacht dat het helemaal online te openen is maar dat is niet zo?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 9:19 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
jha schreef:
Ik begrijp ook werkelijk niet wat de grap is van deze inlegbeperking. Ik heb een veelvoud van die 10k weg te zetten, maar moet het op deze manier noodgedwongen niet-duurzaam stallen.


Waarschijnlijk heeft ASN Bank, net als b.v. Rabobank en ING, meer dan voldoende geld in kas. Door de hoeveelheid spaargeld te beperken ontstaat voor hen niet het probleem om rente te moeten vergoeden over spaargeld dat niet weer in de markt als krediet kan worden weggezet. Het is dus een maatregel die de marge op spaargeld hoog moet houden (bedragen boven de inleglimiet staan bij ASN op maximaal 3,5% voor een direct opvraagbare rekening) Zo'n tijdelijke actie duidt op weglopen van klanten en het relatief duur worden van kapitaal buiten de spaarmarkt om wordt aangetrokken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 12:40 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Pecunia schreef:
Waarschijnlijk heeft ASN Bank, net als b.v. Rabobank en ING, meer dan voldoende geld in kas. Door de hoeveelheid spaargeld te beperken ontstaat voor hen niet het probleem om rente te moeten vergoeden over spaargeld dat niet weer in de markt als krediet kan worden weggezet.

Als ik het goed begrijp gaat het met deze banken zo goed dat men op ons geld niet meer zit te wachten...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 6:56 am 

Geregistreerd: zo 21 sep 2008 12:09 pm
Berichten: 18
gibbon schreef:
Wat is die 'legitimatie-circus' precies? Ik zat er over te denken om een ideaal rekening te openen en ik dacht dat het helemaal online te openen is maar dat is niet zo?

Op precies te zijn (mijn vriendin is er net doorheen:)
Aanvraag op internet, volgende dag formulier thuis, ondertekenen en opsturen inclusief kopietje legitimatiebewijs. Klaar!
Verder moet je bij elke wijziging een formulier invullen, ondertekenen en opsturen inclusief kopietje legitimatiebewijs.

Sommige ervaren het als zeer storend om zich bij elke wijziging te moeten legitimeren dmv een kopie. Maar ook bij bijvoorbeeld een rabobank dient men zich te legitimeren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 7:59 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Als ik het vergelijk met de Postbank waar ik ook rekeningen heb lopen, vind ik het een vreselijk gedoe. Wanneer je bij de Postbank een (giro)rekening hebt, kun je online een spaarrekening openen en weer opheffen, geen gezeur met handtekeningen en nieuwe legitimatiebewijzen opsturen. Wanneer je eenmaal klant bent en ze over je gegevens beschikken kun je zelf beschikken over de diverse producten. Bij ASN heb je bij 5 rekeningen 5 keer dezelfde procedure van legitimeren. Zinloos en klantonvriendelijk...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 10:15 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
jha schreef:
Pecunia schreef:
Waarschijnlijk heeft ASN Bank, net als b.v. Rabobank en ING, meer dan voldoende geld in kas. Door de hoeveelheid spaargeld te beperken ontstaat voor hen niet het probleem om rente te moeten vergoeden over spaargeld dat niet weer in de markt als krediet kan worden weggezet.

Als ik het goed begrijp gaat het met deze banken zo goed dat men op ons geld niet meer zit te wachten...


Dat zou inderdaad wel eens het geval kunnen zijn. Dat heeft niet zo heel veel te maken met of het al dan niet goed gaat met een bank. Het betekent alleen dat dergelijke instellingen geen problemen hebben met het aantrekken van geld van particuliere spaarders. Wanneer deze banken problemen hebben met het omzetten van ingelegde spaargelden in kredieten en hypotheken, dan is ingebracht spaargeld (waarover wel rente moet worden uitgekeerd) eerder een last. Om de toestroom van spaargeld af te remmen en om de marges overeind te houden worden beperkende voorwaarden bedacht (zoals een maximuminleg) of zijn de rentevergoedingen lager dan gemiddeld.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 8:21 pm 

Geregistreerd: do 02 okt 2008 8:00 pm
Berichten: 43
Danniet schreef:
Op precies te zijn (mijn vriendin is er net doorheen:)
Aanvraag op internet, volgende dag formulier thuis, ondertekenen en opsturen inclusief kopietje legitimatiebewijs. Klaar!
Verder moet je bij elke wijziging een formulier invullen, ondertekenen en opsturen inclusief kopietje legitimatiebewijs.

Sommige ervaren het als zeer storend om zich bij elke wijziging te moeten legitimeren dmv een kopie. Maar ook bij bijvoorbeeld een rabobank dient men zich te legitimeren.
Dank je, net een voorraadje kopietjes gemaakt dus ik kan even vooruit, heb daar niet zo'n moeite mee :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 9:47 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Voor het wijzigen van je spaarbedrag is een mutatie voldoende, heb nog nooit een kopietje bijgesloten (alleen bij opening va de rekening, maar dat moest ik bij al mijn intertnetrekeningen, zie geen verschil met andere banken).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO