Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 8:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 11:25 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
groentje schreef:
heb nog nooit een kopietje bijgesloten (alleen bij opening va de rekening, maar dat moest ik bij al mijn intertnetrekeningen, zie geen verschil met andere banken).


Bij in ieder geval Icesave en Moneyou was/is een kopie van een legitimatiebewijs niet nodig. Aangezien ASN Bank voor wat betreft de spaarrekeningen op dezelfde manier werkt met tegenrekeningen, zie ik geen enkele reden waarom ASN hun voorbeeld niet zou kunnen volgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 4:07 pm 

Geregistreerd: vr 17 okt 2008 3:57 pm
Berichten: 1
Hallo,

heb al 2 weken aangevraagd om mijn Ideaal-sparen rekening op te heffen. Dit is tot op heden nog niet gelukt.
Heb al diverse mailtjes gestuurd, maar krijg geen reactie terug. Telefonisch zijn ze vandaag ook niet bereikbaar.
Weet iemand hoe lang een dergelijke aanvraag normaal duurt?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 4:30 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Nou... ik heb afgelopen zondag een briefje gestuurd, of ze m'n Ideaalrekening even wilden opheffen... Ik heb inderdaad ook nog niets gehoord.

Maar wat mij betreft geen reden tot paniek of zo, ik zal volgende week 's navragen.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 4:32 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Paulast schreef:
Hallo,

heb al 2 weken aangevraagd om mijn Ideaal-sparen rekening op te heffen. Dit is tot op heden nog niet gelukt.


Hopelijk ben je wel zo handig geweest de rekening zelf eerst leeg te halen. :idea:
Dan hang je namelijk niet zo van de 'snelheid' van de bank af en kan je vrijwel direct over het geld beschikken.
De uitbetaling van de rente en de officiële beëindiging zijn dan van latere zorg.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 7:57 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Paulast schreef:
Weet iemand hoe lang een dergelijke aanvraag normaal duurt?

Wat normaal is, weet ik niet. Maar ik heb twee weken geleden zo'n aanvraag gedaan en merkte dat het zojuist geregeld is. Het ging bij mij om een tijd van 13 dagen.
Ik heb daarnaast een rekening geopend bij Friesland Bank en daar kreeg ik te horen dat het ook langer zou duren dan anders. Elke bank komt met het argument dat het op dit moment topdrukte is door de toeloop van nieuwe klanten (vanwege de onrust in banken-land).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 9:55 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Zoals ik al zei heb ik de brief met het opheffingsverzoek afgelopen zondag opgestuurd, in mijn onschuld dacht ik dat ik het spaarbedrag incl. rente een paar dagen later op m'n rekening zou hebben, zodat ik het voor het weekend weer op een andere rekening zou kunnen zetten. Nu ik hoor dat het wat langer gaat duren, boek ik as. maandag toch eerst maar het saldo weg...

Dank voor de tips!

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 10:37 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Ik zou het dinsdag doen.
Voor het geval dat ze de rentedatum terugzetten naar vrijdag. :wink:

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 12:07 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 19 jul 2007 9:42 pm
Berichten: 86
SpaarXL schreef:
Zoals ik al zei heb ik de brief met het opheffingsverzoek afgelopen zondag opgestuurd, in mijn onschuld dacht ik dat ik het spaarbedrag incl. rente een paar dagen later op m'n rekening zou hebben, zodat ik het voor het weekend weer op een andere rekening zou kunnen zetten. Nu ik hoor dat het wat langer gaat duren, boek ik as. maandag toch eerst maar het saldo weg...

Dank voor de tips!


Ik zou dat toch maar direct doen, ik heb eerst mijn bedrag teruggeboekt en toen pas de opzegbrief gestuurt.
Het is namelijk zo dat ze het inloggen op de rekening wel zeer snel blokkeren, mijn tip zou zijn, zo spoedig mogelijk de overboeking invoeren, indien nog mogelijk zelfs vandaag nog.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 1:01 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Simplicity schreef:
Het is namelijk zo dat ze het inloggen op de rekening wel zeer snel blokkeren, mijn tip zou zijn, zo spoedig mogelijk de overboeking invoeren, indien nog mogelijk zelfs vandaag nog.

Klopt van die blokkade. Het stomme is dat ik naast de rekening die ik ging opzeggen nog 4 andere rekeningen heb lopen. Maar mooi dat ze vanwege die ene opgezegde rekening het internet bankieren voor de overige rekeningen ook maar gelijk helemaal blokkeren... :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 okt 2008 4:52 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Dat is ook mijn ervaring.

Ik had in totaal vier rekeningen bij ASN waarvan twee op eigen naam en twee als gemachtigde (van de B.V.).
De privérekeningen heb ik opgeheven.

Omdat de privé optimaalrekening leidend was v.w.b. het internetbankieren, viel de zaak als een kaartenhuis in elkaar
en heb ik bijna twee weken niet bij de resterende nummers gekund.
Zeer klantonvriendelijk is, dat ze daar niet over communiceren. Ik zag alleen dat ik niet kon inloggen.
Uiteindelijk is er op mijn verzoek een nieuwe account gekomen voor de B.V. maar pas na enkele telefoontjes.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO