Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 7:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 20 okt 2011 9:38 am 
Stuiver

MBSL schreef:
... zal men zich vooraf ook op de hoogte dienen te stellen van de bijbehorende spelregels en niet achteraf gaan lopen klagen als een bank gewoon de regels volgt die vooraf bekend waren.
Ik ben de eerste die zal toegeven dat het mijn fout en alleen mijn fout was en loop dus niet te klagen, maar geef alleen aan dat je bij LPB niet op enige flexibiliteit hoeft te rekenen. Ik wilde slecht ter wille van de spreiding een depo voor 1 jaar en een voor 2 jaar en het was dus geen ramp om 2 depo's van 1 jaar te hebben. Menig bank geeft eerder de voorkeur aan een depo van 2 jaar dan van 1 jaar (en betalen daar daarom meer rente op), maar bij LPB is het 'regel is regel.'

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20 okt 2011 11:46 am 
2 Kwartjes

Gober Bebek schreef:
... Menig bank geeft eerder de voorkeur aan een depo van 2 jaar dan van 1 jaar (en betalen daar daarom meer rente op), ...'
Volgens mij is het iets anders: wanneer een bank verwacht dat de rente 2 jaar later lager is dan 1 jaar later, zal de rente op een 2 jaar deposito lager zijn dan op 1 jaar deposito.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20 okt 2011 1:01 pm 
Stuiver

Gober Bebek schreef:
Ik ben de eerste die zal toegeven dat het mijn fout en alleen mijn fout was en loop dus niet te klagen, maar geef alleen aan dat je bij LPB niet op enige flexibiliteit hoeft te rekenen. Ik wilde slecht ter wille van de spreiding een depo voor 1 jaar en een voor 2 jaar en het was dus geen ramp om 2 depo's van 1 jaar te hebben. Menig bank geeft eerder de voorkeur aan een depo van 2 jaar dan van 1 jaar (en betalen daar daarom meer rente op), maar bij LPB is het 'regel is regel.'

Gober,

Over dat "klagen", was niet persoonlijk bedoeld, meer in het algemeen. Lijkt me een goede zaak dat je deze kwestie onder de aandacht hebt gebracht. Een reminder om zorgvuldig te handelen bij het afwikkelen van financiële zaken op het net.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 20 okt 2011 10:31 pm 
Daalder

Gober Bebek schreef:
maar bij LPB is het 'regel is regel.'

Nee, dat is de regel van een waarschijnlijk extern callcenter.
Ik zou er een brief en postzegel tegenaan gooien, gericht aan de directie.
Meestal is het zo, des te hoger geplaatst de aangesprokene is, des te aardiger en klantvriendelijker de persoon meestal is. :wink:
Buiten een voorgekauwd script om, is het callcenters vaak te moeilijk en te lastig.
En dan bekt men vaak maar wat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 22 okt 2011 12:58 pm 
Vijfje

Ben benieuwd of we ons niet blind gestaard hebben op die 3,75%....

De eerste vrij opneembare spaarrekening met 3% is een feit.. (AT bank)
in dit tempo zitten we snel aan 3,75% op een normale spaarrekening...

Zeker nu banken meer geld op hun botten moeten hebben voor de nieuwe regels, en de griekenland ellende, zouden we wel eens heel snel richting die 3,75% kunnen gaan.

Wellicht dat LPB dit alleemaal voorzien heeft, tot nu toe hebben ze behoorlijk goed ingespeeld op de markt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 22 okt 2011 2:05 pm 
2 Kwartjes

juanj schreef:
Ben benieuwd of we ons niet blind gestaard hebben op die 3,75%....

De eerste vrij opneembare spaarrekening met 3% is een feit.. (AT bank)
in dit tempo zitten we snel aan 3,75% op een normale spaarrekening...
...
Ik denk dat het nog wel meevalt: pas wanneer (rekenvoorbeeldje) over 11 maanden de vrije rente op 4,5% (= 3+2*0,75) staat is op dat moment achteraf bezien het deposito nadelig. Wanneer de rente niet zo hoog is dan ben ik blij met mijn deposito's, wanneer de rente wel zo hoog is (of iets lager maar dan eerder) dan ben ik daar blij mee: dan gaat de rente tenminste weer naar meer redelijke nivo's en neem ik wellicht wel nieuwe deposito's, met een deel van (de rest van) mijn geld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 23 okt 2011 1:19 pm 
Vijfje

Ik moet zeggen dat het wel erg snel gaat op dit moment, ben wel blij met de rente stijgingen.

Heb ook nog andere deposito's bij LPB , die vlak bij de 3% in de buurt zitten, en voorlopig nog niet vrijvallen, en als de rente zo doorstijgt, kost het mij straks geld.

Zo heb ik een 3 maands deposito 2,85% die pas eind november vrijvalt... die kost mij nu dus geld, en dat wil ik dus niet met de andere deposito's.

nog 2 tegen 3,1% die in april pas vrijkomen.. dat zit naar mijn mening al te dicht bij de vrij opneembaar.
Met dit tempo van stijgingen, zit vrijopneembaar zo bij die 3,1%

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 23 okt 2011 1:47 pm 
2 Kwartjes

Daarom was die 3,75/1 jaar ook zo'n mooie actie. De kans dat je daarmee meer rente gign ophalen dan met vrij opneembaar is namelijk vrij behoorlijk. Bij 3 jaar vast tegen 3,75% (de normale versie bij LPB) is dat nog maar de vraag momenteel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 24 okt 2011 7:04 am 
Vijfje

Laten we het hopen... bij die 3,75% ben ik niet zo bang voor dit risico, maar bij de rest dus wel.

Ik ga met deposito's nooit verder dan 1 jaar..
Als ik weer vast ga zetten, moet het wel weer zo'n aanbod zijn,
zodat ik vrij zeker weet dat ik er niet op achteruit ga.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 24 okt 2011 7:54 am 
Kwartje

juanj schreef:
Degene die het 2 jaar terug tegen 6% wisten vast te zetten dachten daar toch wel ff anders over. :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 24 okt 2011 2:33 pm 
Daalder

George schreef:
juanj schreef:
Degene die het 2 jaar terug tegen 6% wisten vast te zetten dachten daar toch wel ff anders over. :lol:

Of 5.85% tegen 5 jaar. :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 24 okt 2011 4:22 pm 
Dubbeltje

Ik heb het ook al aangehaald... LB weet precies wat ze doet :wink:
Rentes zullen op korte termjn cker boven die 3,75% uit gaan komen
Cker met het vrijkomen van de spaargelden in januari en de nieuwe regels waaraan banken moeten gaan voldoen (meer geld op voorraad hebben) zullen banken met mooie rentes gaan komen :D
Zelfs SNS gaat nu al 3,25% bieden voor een 1-jarige deposito... Dat zegt genoeg over wat komen gaat :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 24 okt 2011 5:14 pm 
Vijfje

tussen 5,5% en 6% zal niet snel meer komen...

Heb dit destijds ook overwogen, echter hou ik ervan om mijn geld gelijk eraf te kunnen halen.

Getuige ICESAVE/DSB is dat wel erg handig...

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 24 okt 2011 6:08 pm 
Daalder

juanj schreef:

Heb dit destijds ook overwogen, echter hou ik ervan om mijn geld gelijk eraf te kunnen halen.

De tijd zal het zeggen... En je zult nooit de hoogste rente krijgen. :mrgreen:
Wil het toeval...of niet...? Ik had zowel op ICESAVE als op DSB maar een paar euro staan. Ik heb vlak voor de val van ICESAVE nog iemand geadviseerd even te wachten met het overboeken. en ....Je hebt er een neus voor of niet.... :D :D

Laatst bijgewerkt door ger op ma 24 okt 2011 6:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 24 okt 2011 6:43 pm 
Knaak

juanj schreef:

Als bijna iedereen nou z'n geld voor langere tijd vast zou zetten, dan:
- heb je minder kans dat een bankrun een faillissement veroorzaakt
- en je krijgt ook nog eens de hoogste rente
Als je je geld een tijd kan missen, tja dan ben je een dief van je eigen portemonnee als je het niet doet.

Laatst bijgewerkt door henrid op ma 24 okt 2011 9:14 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 207 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]