Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu di 17 jun 2025 10:54 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 233 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 11:33 am 
Stuiver

Mogelijk is dit anderen ook al opgevallen en anders bij deze :
Systeem klopt niet helemaal, je kunt een stem uitbrengen per email-adres, meerdere keren stemmen is dus mogelijk.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 11:49 am 

Ik wilde LPB mijn complimenten geven voor de inovatie die zij ten opzichte van de overige banken tonen.

Zelf kies ik voor de verhoging van het 1 jaars deposito. Ik hou er zelf niet van om mijn geld langer dan 1 jaar vast te zetten onder de 5%. En als ik mijn glazen bol mag geloven zal de rente waarschijnlijk rond het 3e kwartaal 2012 4% bedragen.
Na het verhogen van deposito's is vaak gebleken dat de vrijopneembarerente langzaam er achteraan kruipt en je daarmee de winst op vastgezet geld afneemt.

LPB ga zo door en vergeet ook het vrijopneembaarrentepercentage niet in 2012 ! :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 12:04 pm 
Kwartje

Rally schreef:
Na het verhogen van deposito's is vaak gebleken dat de vrijopneembarerente langzaam er achteraan kruipt en je daarmee de winst op vastgezet geld afneemt.

Toch ben ik blij dat ik in 2009 een paar 5 jaars deposito's heb afgesloten tegen 4.45% bij de AT Bank. :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 12:49 pm 
Knaak

Rally schreef:
Winst blijft toch winst, dus langer vastzetten tegen een hoger percentage zal in de meeste gevallen lonend zijn, tenzij de variabele rente er gedurende looptijd flink voorbij schiet. Zelfs als de langlopende deposito's elke maand 0.1% meer zouden opleveren, ben ik er liever vroeger bij, en open ik af en toe een nieuwe met een hogere percentage, maar hiervoor zou ik wel eens een formule willen zien.
Wat deze actie betreft, ik weet niet of de stemmen van gisteren nog meetellen, maar het lijkt erop dat je die gebruikte mailadressen vandaag niet opnieuw kan gebruiken, want ik krijg geen link ter bevestiging meer. Alleen via een alternatief mailadres kan ik vandaag blijkbaar nog stemmen. Ik heb ook de indruk dat de uitkomst na vandaag al wel vast zal staan, en dat je na 10% van de stemmen al met vrij nauwkeurige zekerheid kan vaststellen wat de uitslag wordt, net als met de verkiezingen. Vanaf januari krijg je dus 0,5% meer op het eenjaars deposito. Jammer dat de teller er niet meer bijstaat.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 12:56 pm 
Stuiver

Ook ik heb gekozen voor 1 jaar

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 1:18 pm 

Je moet altijd voor het hoogste rendement gaan, zeker als je in deposito's wilt sparen. Ook al zal de rente stijgen, je moet naar het gemiddelde kijken al die jaren. En als je een gemiddeld rendement van 4% of meer kunt behalen moet je tevreden zijn als consument/spaarder. Ik denk dat de rente de komend jaar niet echt zal stijgen omdat de banken nog steeds geen vertrouwen in elkaar hebben.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 2:03 pm 
Kwartje

Ik zie hier opmerkingen dat de teller er niet meer bij staat maar ik veronderstel dat ze die nu in de animatie op de pagina verwerkt hebben, typisch LpB altijd innovatief en verrassend :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 2:45 pm 
Gulden

juanj schreef:
En nog iets hoger, en we krijgen weer icesave percentages

Prima,maar dan hopelijk geen IceSave toestanden!! :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 6:15 pm 
Vijfje

Ik ben wel bang dat LPB strax weer te hard gaat (volgens DNB) en dat er strax weer stop is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 7:59 pm 
Knaak

Op een gegeven moment zullen ze toch ook wel geld genoeg hebben, en dan komt de volgende generatie banken ons gewoon blij maken...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 8:20 pm 
Kwartje

@henrid: ze hebben 20.000 deposito's voor de actie beschikbaar

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 15 dec 2011 8:29 pm 
Vijfje

Als ze daar nu ook een teller voor hebben, om te zien hoeveel deposito ruimte er nog is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 9:41 am 
Kwartje

florijn schreef:
@henrid: ze hebben 20.000 deposito's voor de actie beschikbaar

Gaat dat om aantallen deposito's?
Je zou toch verwachten dat het om een bepaald bedrag zou gaan en niet een aantal.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 10:53 am 
Knaak

Lijkt mij dat de kaarten geschud zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat de resterende 16 dagen plots een ander dan 1 jaar als hoogste stemmentrekker uit de bus komt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 11:33 am 
Knaak

Blijkbaar willen mensen geen hogere rente dan waar de overheid vanuit gaat dat je kan krijgen. Dan kies ik wel een andere bank/deposito.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 233 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]