Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu di 17 jun 2025 5:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 233 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 11:56 am 
Kwartje

Of mensen denken/hopen dat de deposito's nog wat verder aantrekken en willen hun geld nog niet voor al te lange tijd vastzetten?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 3:26 pm 
Kwartje

@henrid:
het lijkt echt om aantallen te gaan. uit de voorwaarden op www.kiesuwrente.nl :

15.De voorraad betreft 20.000 winnende termijndeposito’s (twintig duizend). Op het moment dat deze grens wordt bereikt, is het niet meer mogelijk extra termijndeposito’s af te sluiten. (Termijndeposito’s die, op het moment van het bereiken van de voorraad al waren aangevraagd via de Persoonlijke Pagina volgens deze actievoorwaarden, zullen niet worden geweigerd.)
16.LeasePlan Bank kan de tweede fase verlengen: door de termijn te verlengen, door een extra voorraad te creëren of een combinatie hiervan. Dit wordt – als LeasePlan Bank hiervoor kiest - door LeasePlan Bank tijdig gecommuniceerd, in ieder geval via de website van LeasePlan Bank (www.leaseplanbank.nl, hierna te noemen “de website”).

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 3:44 pm 
Vijfje

Het gaat inderdaad om aantallen.

Dus als ze dan op een teller kunnen aangeven, hoeveel deposito's er nog kunnen worden afgesloten, dan kan je voor jezelf bepalen, hoeveel tijd je nog ongeveer hebt.

Ik vind dat LPB erg creatief op de markt inspringt elke keer... (enige domper was het verlagen van de opslag naar 1,4%)
Zo lijkt het alsof we nu een hele mooie rentevergoeding krijgen (3,26%).
Echter moeten we de verlaagde opslag hierin ook verwerken.
Waardoor we onderaan de streep wellicht er niets of weinig beter van zijn geworden zonder opslag verlaging

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 4:32 pm 
Knaak

Wel grappig dat er van een "voorraad" gesproken wordt, terwijl het toch veel verschil maakt of iedereen nu eentje van duizend of van tig-duizend Euro opent.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 4:48 pm 
Vijfje

Ik denk meer dat de voorraad, gewoon een aan of uit knop is.

Als ze niets doen, zal het systeem, gewoon blijven verstrekken,
totdat een computer niet meer verder kan rekenen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 6:23 pm 
2 Kwartjes

Mijn voorkeur gaat uit naar een deposito van 5 jaar tegen 4,65% (jaarlijkse renteuitkering).
Ik roep anderen op ook voor deze lange(re) looptijd te kiezen.
LPB zal wel tevreden zijn met de (m.i. kortzichtige) preferentie voor een deposito van één jaar.

A penny saved is a penny earned.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 10:21 pm 
Kwartje

Empire schreef:
Mijn voorkeur gaat uit naar een deposito van 5 jaar tegen 4,65% (jaarlijkse renteuitkering).

Ik denk dat de meeste spaarders best langer willen vastzetten maar dan zou er wel een redelijke (extra) vergoeding tegen over moeten staan voor die langere duur
Voor 2 jaar geven ze 0.05% extra tov 1 jaar
Voor 3 jaar 0.30%
Voor 4 jaar 0.45%
Voor 5 jaar 0.70%

In die jaren kan veel gebeuren en ik weet heel goed dat voorspellingen lastig zijn .... de tijd zal het leren, ik hou nog wat kruit droog, laat ze er maar om vechten

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 11:30 pm 
2 Kwartjes

juanj schreef:
Ik vind dat LPB erg creatief op de markt inspringt elke keer... (enige domper was het verlagen van de opslag naar 1,4%)
Waar komt deze 1.4% vandaan. De opslag is nu 1.55% en zover ik weet is de nieuwe per 1 januari nog niet bekend. Of heb ik iets gemist? Ik verwacht overigens een verhoging van de opslag.

juanj schreef:
Zo lijkt het alsof we nu een hele mooie rentevergoeding krijgen (3,26%).
Echter moeten we de verlaagde opslag hierin ook verwerken.
Waardoor we onderaan de streep wellicht er niets of weinig beter van zijn geworden zonder opslag verlaging
Ik kan hier geen touw aanvast knopen. Kun je uitleggen wat je hiermee wilt zeggen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2011 11:35 pm 
Vijfje

Volgens mij is de opslag vorig jaar naar 1,4% verlaagd (en erna weer omhoog)

Echter als de opslag niet verlaagd was destijds, dan hadden we wellicht net zoveel rente gekregen(in euro's), zonder deze 0,5% extra in December

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 17 dec 2011 12:33 am 
Kwartje

(mijn) conclusie is; de koppeling met de Euribor blijkt niet echt een gelukkige keuze, anders hoeven ze de opslag niet telkens aan te passen, bovendien word die Euribor nu erg beïnvloed door de gebeurtenissen in banken land, heeft dus steeds minder van doen met de rente die ze in een concurrerende consumenten markt moeten bieden, het zou me niet verbazen als ze in januari met een andere vondst komen en ons en de banken gaan verrassen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 17 dec 2011 10:09 am 
2 Kwartjes

juanj schreef:
Ik denk meer dat de voorraad, gewoon een aan of uit knop is.

Waarschijnlijk wel, maar uit de voorwaarden op "kiesuwrente.nl":
Citaat:
14. In de tweede fase, welke start op 1 januari 2012 en eindigt als de voorraad op is, maar uiterlijk op 29 februari 2012 (hierna te noemen: ‘tweede fase’), krijgt een klant de mogelijkheid om een winnend termijndeposito (verhoogd met de actierente) zoals gecommuniceerd door LeasePlan Bank (hierna te noemen “winnend termijndeposito”) daadwerkelijk af te sluiten.
15. De voorraad betreft 20.000 winnende termijndeposito’s (twintig duizend). Op het moment dat deze grens wordt bereikt, is het niet meer mogelijk extra termijndeposito’s af te sluiten. (Termijndeposito’s die, op het moment van het bereiken van de voorraad al waren aangevraagd via de Persoonlijke Pagina volgens deze actievoorwaarden, zullen niet worden geweigerd.)
16. LeasePlan Bank kan de tweede fase verlengen: door de termijn te verlengen, door een extra voorraad te creëren of een combinatie hiervan. Dit wordt – als LeasePlan Bank hiervoor kiest - door LeasePlan Bank tijdig gecommuniceerd, in ieder geval via de website van LeasePlan Bank (http://www.leaseplanbank.nl, hierna te noemen “de website”).

Ze hebben dus wel een limiet gesteld, maar geven zichzelf ook de vrijheid deze aan te passen. :? Dat vind ik wel gelijk het nadeel van deze acties bij LPB: ze maken de voorwaarden zo dat ze elk moment kunnen stoppen of doorgaan met de actie, waardoor het niet meer echt een actie is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 17 dec 2011 10:49 am 
Daalder

Kniertje schreef:
(mijn) conclusie is; de koppeling met de Euribor blijkt niet echt een gelukkige keuze, anders hoeven ze de opslag niet telkens aan te passen, bovendien word die Euribor nu erg beïnvloed door de gebeurtenissen in banken land, heeft dus steeds minder van doen met de rente die ze in een concurrerende consumenten markt moeten bieden, het zou me niet verbazen als ze in januari met een andere vondst komen en ons en de banken gaan verrassen.

De euribor rente heeft met name te maken met wat de Europeese Centrale Bank doet. Kijk maar eens bij de 2x rente verlagingen. De euribor valt dan ook als een baksteen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 17 dec 2011 11:13 am 
Dubbeltje

corne_mo schreef:
Ze hebben dus wel een limiet gesteld, maar geven zichzelf ook de vrijheid deze aan te passen. :? Dat vind ik wel gelijk het nadeel van deze acties bij LPB: ze maken de voorwaarden zo dat ze elk moment kunnen stoppen of doorgaan met de actie, waardoor het niet meer echt een actie is.

Ik denk dat ze zich gewoon willen indekken voor erg onverwachte zaken. Bijna bij alle acties zie je dat het bedrijf (hier: bank) de mogelijkheid heeft de actie aan te passen. Misschien als er 20.000 deposito's van (slechts) Eur 1000 worden afgesloten, maar de rest van het geld door het bereiken van de limiet dreigt weg te vloeien, dat ze dan het aantal van 20.000 ophogen. Anderzijds, indien de markt erg in elkaar stort, en/of ze al voldoende deposito's (volume) hebben binnengehaald (op basis van dit laatste alleen zou wel misleiding zijn), dan zouden ze misschien eerder kunnen stoppen dan op 29 feb 2012. Ik heb overigens geen idee hoe snel je 20.000 deposito's kunt verkopen (1 dag? 1 week? 1 maand? 1 kwartaal? 1 jaar?).

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 17 dec 2011 12:17 pm 
Dubbeltje

Ook gekozen voor 5 jaars deposito, tenslotte krijg je ook 4.65% in de eerste jaren, en ik moet nog zien dat de markt daar de eerste jaren boven komt. Mijn stem bij LPB lijkt echter minder effect te tonen dan bij SI-poll. Blijkbaar stemmen er ook nog anderen :mrgreen: .

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 17 dec 2011 1:19 pm 
Daalder

Spaarzaam schreef:
Ik denk dat ze zich gewoon willen indekken voor erg onverwachte zaken.

Vasthouden aan de Euribor klonk in het begin eerlijk en oprecht.
Momenteel heb ik het vermoeden dat ze het personeel van DSB hebben overgenomen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 233 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]