Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 11:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 jul 2007 12:31 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Gisteren heeft de ATBank een nieuwe Internet Spaarrekening online gezet waar je maar liefst 4,5% rente op krijgt:

http://www.atbsparen.nl/index.cfm/site/atbsparen.nl/pageid/C1833297-E7DF-63E3-97EFCF4644A44AF4/index.cfm

Aangzien ik al in het bezit was van een AT Spaarrekening waarop ik 3,65% rente krijg heb ik navraag gedaan om deze rekening om te zetten. De reactie snelheid was zeer goed (binnen 1 uur):

Citaat:
Helaas kunnen wij uw ATB spaarrekening niet omzetten naar een ATB internetspaarrekening.

Het opheffen van uw ATB spaarrekening dient u schriftelijk te doen.

Uw totale saldo inclusief rente wordt dan automatisch overgemaakt naar uw tegenrekening.

Indien u naast uw ATB spaarrekening ook een ATB depositorekening heeft lopen, is het niet mogelijk om uw ATB spaarrekening op te heffen.

U kunt zich via onze website aanmelden voor een ATB internetspaarrekening: www.atbsparen.nl



Dus ik ga nu een nieuwe rekening openen!

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jul 2007 10:59 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 18 maart 2007 5:34 pm
Berichten: 232
Het nieuwe product internetspaarrekening focust zich op het binnenhalen van nieuwe klanten. Amsterdam Trade Bank heeft dus een andere intentie dan de meeste traditionele banken (trad: "zet nu uw rekening om in een internetrekening en we hoeven u geen bankafschriften meer te sturen" vs. atb: "als u internetsparen wilt moet u een nieuwe rekening openen, het geld van uw traditionele spaarrekening overboeken naar uw vaste tegenrekening en vervolgens storten op uw internetspaarrekening")

De methode vind ik niet bijzonder efficient, maar het rentepercentage en kwaliteit van de klantenservice (goed lezen, snel antwoord en geen standaardmails) spreken mij ook bijzonder aan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 jul 2007 8:11 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Zojuist de eerste storting gedaan op de nieuwe ATB Internet Spaarrekening. Aanvraag verliep zeer snel en vlekkeloos waardoor het ontbreken van de omzettingsmogelijkheid eigenlijk geen probleem is.

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 6:06 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Na 2 weken nog steeds geen reactie .
Ik had daar trouwens al een spaarrekening waarom ze dit nu niet even simpel kunnen omzetten is mijn raadsel.
Ze vragen zelfs om een identiteitsbewijs


Laatst bijgewerkt door Inter op do 19 jul 2007 11:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 10:40 pm 
Misschien hebben ze het extra druk ivm de vakabntie periode (en ze wellicht met minder mensen zijn). Ik had zelf geluk en kon 3 dagen naar aanvraag al geld storten! Fijne nieuwe interface.

Tip: stuur ze even een mailtje om de status te vragen meestal heb je binnen een dag een goed antwoord.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jul 2007 11:51 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Je was waarschijnlijk één van de eerste toen nog iedereen het nog niet wist .

Een mailtje heb ik gisteren al gestuurd maar nog steeds niks gehoord.
Doordat alles zo lang duurt zal dit ook wel extra druk worden.

Ik zal niet vreemd kijken dat ze dadelijk weer tijdelijk stoppen met het aannemen van nieuwe clienten .
Dat is in het verleden met de spaarrekening ook al 2 keer gebeurd.


Laatst bijgewerkt door Inter op ma 30 jul 2007 10:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 jul 2007 10:37 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Inmiddels na een late reactie (week ) op mijn mail nu een rekening voor mij geopend .
De eerste storting al gedaan voor de rest nog geen bericht .

Ze draaien daar volgens mij over uren want ik kreeg na 20 uur nog mail.
De belangstelling hiervoor is ,denk ik zo groot omdat ze ook op RTL reclame
hebben gemaakt.

Wel jammer dat een oude deposito met een mindere rente bij hun nog niet is afgelopen.
Maar je kan geloof ik wel gedeeltelijk boetevrij opnemen maar die voorwaarden kunnen gewijzigd zijn.


Verder blijf ik het wel raar vinden dat de gewone spaarrekening (afgezien natuurlijk van die deposito) niet even met een ondertekende formulier (van het internet uitgeprint ) kan omzetten .
Dat was bij de AK Bank toch een stuk makkelijker.
Ze hebben volgens mij nu veel meer werk want (bijna) iedereen gaat nu opnemen en weer storten .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 aug 2007 4:39 pm 
Al jaren tevreden met het sparen via ATB. Ook nu had ik goede hoop. Aanvraag snel geregeld. Helaas mijn wachtwoord niet goed onthouden. Mail gezonden, geen antwoord (normaal altijd binnen één dag). Gebeld met gratis nummer, bleek dat het inderdaad erg druk is met mailverkeer. Je moet voor wachtwoord reset formulier invullen. Komt niet zo professioneel over. Maar goed, had ook nog getracht geld terug te storten, nog niet gelukt, maar wellicht omdat mijn id nu geblokkeerd is dat dit niet is uitgevoerd.
Vond de applicatie zelf echter ZEER TRAAG. Weet niet hoe anderen dit ervaren. Had ik ook nog in telefoongesprek gezegd, maar het enige wat ik te horen kreeg was dat het druk was. Zal als ik mijn nieuwe wachtwoord heb weer e.e.a. bekijken.
Maar goed, traag of niet, de rente is goed en gezien mijn ervaringen met de normale rekening is dit gewoon een goede rekening.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 aug 2007 5:00 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Citaat:
Gebeld met gratis nummer, bleek dat het inderdaad erg druk is met mailverkeer. Je moet voor wachtwoord reset formulier invullen.


Hoe lang heeft dat geduurd als je de dag van verzending via TNT Post (voor 18.00 uur) mee telt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 aug 2007 9:07 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Ik heb de afgelopen weken ook een ATB rekening geopend, alles best wel positief verlopen. Even een overzichtje van de laatste zaken:

Dinsdag 7 augustus: Het eerste grote bedrag van mijn lopende rekening gestort op m'n nieuwe ATB rekening.

Woensdag 8 augustus: Nog niks te zien (maar da's normaal)

Donderdag 9 augustus: 's Ochtends nog niks, maar 's middags zie ik het bedrag staan via ATBConnect. Nog niet bij de "afschriften", maar alleen bij het totaal saldo.

Vrijdag 10 augustus: Hee, volgens het online "afschrift" is de boekdatum 9 augustus, en de valutadatum nog een dag eerder (!!): 8 augustus! Ook aan de jaarprojectie te zien is het bedrag echt al vanaf 8 augustus rentedragend! Dat valt me enorm mee...

Tot zover de update. Mijn vraag aan jullie is nu eigenlijk: Is het verstandig om een bedrag groter dan de DNB garantie op de ATB te zetten, of zal ik veiligheidshalve toch maar daaronder blijven? Ik weet wel dat jullie zullen zeggen "ga maar op je eigen gevoel af", maar toch zou ik van jullie wat aansporingen willen horen (positief of negatief).

Aan de verhalen hierboven te lezen wordt je soms niet echt vrolijk, maar ja... die aantrekkelijk 4,5% he? :lol:

Dank voor uw aandacht!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 aug 2007 9:42 pm 
Rating Alfa Bank BB


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 aug 2007 12:48 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Citaat:
Rating Alfa Bank BB


Hoe zoek je dit op ?


Of die failliet kan gaan ? Ja dat is altijd moeilijk maar het is geen kleine bank in Rusland . En heel vaak worden met problemen ,ze overgenomen en is er dus niks aan de hand .

Een beetje geschiedenis :
Hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Bank_%28fi ... telling%29
En dan het verhaal over met Problemen en garanties

Je loopt dus wel nooit zoveel risico als met beleggen en kan wel in een glazen bol kijken maar of er wat uit komt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 aug 2007 9:21 am 
Zou toch niet al mijn eieren in dit ene mandje leggen.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2007 2:35 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
SpaarXL schreef:
... Mijn vraag aan jullie is nu eigenlijk: Is het verstandig om een bedrag groter dan de DNB garantie op de ATB te zetten, of zal ik veiligheidshalve toch maar daaronder blijven? Ik weet wel dat jullie zullen zeggen "ga maar op je eigen gevoel af", maar toch zou ik van jullie wat aansporingen willen horen (positief of negatief). ...

Ik heb hier ook over nagedacht, en besloten mijn geld enigzins te spreiden. Misschien dat het volgende je helpt:

20000 euro wegzetten tegen een rente die 1 % lager is dan de hoogste "kost je" 200 euro per jaar. Dus kijkend naar de Top 3 (ATB: 4.5%, Credit Europe: 4.25 (of 4.0) %, AK: 3.65%) zijn de "kosten" (vergeleken met de ATB bank) respectievelijk 0, 50 (of 100) en 170 euro per jaar. 40000 op die manier wegzetten "kost" het dubbele. Deze kosten zou je moeten vergelijken met de verwachtingswaarde van de schade die je lijdt wanneer die bank over de kop gaat (kans dat het gebeurt vermenigvuldigd met de schade die je in dat geval oploopt). Die verwachtingswaarde zal vrij laag zijn omdat de kans dat het gebeurt laag is.

Voor mij zelf heb ik ook waarde gehecht aan mijn zekerheid dat ik mijn geld niet kwijtraak, en daarom heb ik gekozen voor de eerder genoemde spreiding.

Maar wat jij doet beslis je uiteindelijk zelf.


Laatst bijgewerkt door appeltje op zo 12 aug 2007 10:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2007 5:47 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
appeltje schreef:
Ik heb hier ook over nagedacht, en besloten mijn geld enigzins te spreiden. Misschien dat het volgende je helpt:

Goed onderbouwd! Bedankt voor het meedenken...

Ik ben inderdaad ook al aan het spreiden geslagen, en heb het "DNB maximum" nu staan op ATB, Credit Europe en Argenta. De rest heb ik op Ohra. Ik heb nu niks meer op m'n Friesland Bank internetspaarrekening (3,25%), alles staat nu dus op rekeningen van resp. 4.5, 4.25, 3.75 en 3,5%.

Ik wacht gewoon de komende maanden af wat ik allemaal hoor en lees over deze banken, mocht ik bijv. veel goeie dingen horen over Credit Europe, kan het best zijn dat ik daar wat meer heen sluis.

Dus nogmaals, ik ben benieuwd naar alle ervaringen, postitief of negatief.

appeltje schreef:
Maar wat jij doet beslis je uiteindelijk zelf.


Dat sluit natuurlijk als een bus, en klopt als een zwerende vinger!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO