Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 1:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 aug 2008 8:59 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Heb bericht over de nieuwe deposito's gekregen.
Prima alternatief voor een in oktober aflopend deposito bij een andere bank.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 aug 2008 11:50 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 06 sep 2007 5:56 pm
Berichten: 255
edwin schreef:
en die 5,85% van de DHB ook niet, snap niet dat je daar kritiek op hebt. Denk als je dat over 5 jaar uitsmeert een heel goed percentage hebt?


Heeft geen krtitiek op de dhb bank, alleen zeg ik dat ik toch geen klant word. Alleen ik zet persoonlijk niet langer dan 1 jaar vast.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 aug 2008 12:11 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Bavaria schreef:
Meer rente voor langer vastzetten hoeft niet altijd. Wellicht verwachten ze begin volgend jaar een rentedaling. En dan is die 5,5% zeker ook niet slecht voor 9 maanden.


Nee, maar ik snap niet dan er dan iemand voor 9 maanden zou kiezen? Na zes maanden hetzelfde rentepercentage cashen en dan opnieuw zien wat je met je geld doet, lijkt mij dan handiger.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 aug 2008 12:18 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 06 sep 2007 5:56 pm
Berichten: 255
groentje schreef:
Bavaria schreef:
Meer rente voor langer vastzetten hoeft niet altijd. Wellicht verwachten ze begin volgend jaar een rentedaling. En dan is die 5,5% zeker ook niet slecht voor 9 maanden.


Nee, maar ik snap niet dan er dan iemand voor 9 maanden zou kiezen? Na zes maanden hetzelfde rentepercentage cashen en dan opnieuw zien wat je met je geld doet, lijkt mij dan handiger.


sluit zich hierbij aan


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 aug 2008 1:13 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Doboy schreef:
Introductie 3, 6 en 9 maanden ATB Internet Deposito ... Specifiek voor dit product zal de rente-afrekening maandelijks automatisch plaatsvinden op de ATB Internet Spaarrekening. Hierdoor kan de effectieve rente (het zgn. "rente-op-rente" effect) hoger uitvallen indien u de uitgekeerde rente van het deposito laat renderen op de ATB Internet Spaarrekening.

ATB Internet Spaardeposito NL (nieuw)

3 maanden vast 5,25 % *
6 maanden vast 5,50 % *
9 maanden vast 5,50 % *
* Minimum inleg € 5.000,-. ...
Weet iemand hoe de rente wordt uitgerekend die na een maand wordt bijgeschreven op je internet spaarrekening ?
Zou de rente :D gelijk zijn aan de genoemde rente vermenigvuldigd met lengte-van-maand gedeeld door lengte-van-jaar (ongeveer 1/12 van de jaarrente),
of zou er :( "gecorrigeeerd" worden volgens het rente-op-rente principe waardoor het bedrag iets lager uitvalt (ongeveer de 12de-machtswortel uit 1+rente)

Ik overweeg trouwens het volgende te doen:
begin september 2 desposito's te openen, 1 van 3 maanden en 1 van 6 maanden, met gelijke inleg. Na 3 maanden vervang ik het deposito van 3 maanden door een 2de deposito van 6 maanden. Zo kan ik altijd na 3 maanden aan de helft van mijn inleg komen, en krijg ik door het "vastzetten" een hopelijk iets betere rente en dat zelfs maandelijks. Voor noodgevallen kan ik altijd nog aan het saldo bij de andere banken.
Vraagje: is dit verstandig of hebben jullie alternatieven hiervoor. :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 aug 2008 4:26 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
volgens mij keren ze elke maand 1/12 deel van de rente uit. op je tegenrekening.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 aug 2008 5:41 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Deze e.mail heb ik van de AT Bank ontvangen n.a.v. mijn vraag over de maandelijkse bijschrijving van de rente.

Geachte heer, mevrouw,

Uw rente wordt per dag opgebouwd. Aangezien het aantal dagen van de maand verschilt, ontvangt u niet elke maand hetzelfde bedrag.
Tevens dient u er rekening mee te houden dat er in het weekend geen rente wordt uitgekeerd. Mocht de uitkeerdatum in het weekend vallen, dan zal de eerstvolgende werkdag de rente worden bijgeschreven. Gevolg is wel dat u dan ook al enkele dagen rente van de volgende maand ontvangt. Deze zullen in de maand erop in mindering worden gebracht.

_________________
Blues my money gives to me.


Laatst bijgewerkt door Linn op vr 29 aug 2008 5:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 aug 2008 5:43 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 05 apr 2008 10:37 pm
Berichten: 51
groentje schreef:
Nee, maar ik snap niet dan er dan iemand voor 9 maanden zou kiezen? Na zes maanden hetzelfde rentepercentage cashen en dan opnieuw zien wat je met je geld doet, lijkt mij dan handiger.


Stel dat je het geld voor 6 maanden vastzet tegen 5,5% en dat over 5 maanden de rente flink onderuit gaat, waardoor je op het moment dat het geld vrijkomt alleen deposito's tegen een lagere rente kunt openen. Effectief heb je dan minder.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 31 aug 2008 5:22 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 24 jun 2008 7:33 pm
Berichten: 206
effectief is het overigens ongeveer hetzelfde als het nieuwe 1 jaarsdeposito van Garanti, ik kom uit op iets van 5,62%. Alleen durft ATB niet het risico te nemen om dit een heel jaar te geven maar slechts 9 maanden. Het lijkt me dus waarschijnlijk dat zo halfweg of in elk geval in de loop van 2009 renteverlagingen verwacht gaan worden van de kortetermijnrentes. Deze deposito van ATB is in elk geval een goede tweede keus voor mensen die nog wat geld weg moeten zetten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 sep 2008 7:26 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Allereerst was ik erg verrast door de aangekondigde renteverhoging van AT Bank.
Komen ze straks (als er tussendoor geen nieuwe IJslandse bank haar nieuwe spaarrekening lanceert :? ) toch weer in de top3 zonder voorwaarden.

Ik heb zelf wel interesse in de nieuwe 6 en 9 maands deposito's, ik moet nog een keus maken, maar denk dat het toch de 9 maand deposito wordt.
't Is weliswaar toch gissen wat de tarieven de aankomende tijd gaan doen, maar 5,5% is zeker niet slecht.

Weet iemand toevallig? of het deposito direct ingaat zodra je het aanvraagt via ATB connect of dat er een werkdag overheen gaat?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 sep 2008 11:29 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 12:27 pm
Berichten: 92
@ witteduif

Het was even zoeken maar ik wist dat ik het ergens in gelezen had toen ik was ingelogd. Onderstaande staat bij de help-functie:

'Houdt u rekening met: Wordt uw deposito-opdracht pas na 15.00 uur bevestigd, dan begint de looptijd van dit deposito met ingang van de volgende werkdag. U ziet dit pas een dag later in ATB Connect.'


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 sep 2008 2:48 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Ok,
voor 3 uur 's middags aanbieden is dezelfde geactiveerd op de internet depositorekening van de AT Bank.

@ appeltje
geen slecht idee wat betreft het om en om vastzetten van de nieuwe spaardeposito's om tussendoor toch over de helft van de totale inleg te kunnen beschikken.

wellicht nu NIBC ook actief is en vrij opneembaar 5,25% biedt, toch kiezen voor 1x 6 maand en 1x 9 maand deposito en na 6 maanden de deposito te vervangen na 1x 6 maand.
dan profiteer je meteen van de 5,5% en hoef je alleen het eerste halfjaar de helft van je inleg te blokkeren.

ik overweeg zelf per 1-10 de 9 maands deposito te openen van atb, de rente wordt immers maandelijks uitgekeerd op de spaarrekening en wil dan wel weer eens zien tegen de tijd dat de deposito afloopt, wat dan de depositorentes doen.
(blijft toch gissen wat betreft looptijd van de deposito wat wijsheid is :roll: )


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 12 sep 2008 10:23 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
9 maanden per 1/10 kan een goeie keus zijn.
Hij loopt dan af in de vakantieperiode, de tijd waarin banken vaak (tijdelijk) stunten met de rente om wat vakantiegeld binnen te krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 13 sep 2008 4:58 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
Daar had ik nog niet zo snel aan gedacht Karel, maar wellicht dat er dan weer een leuke actie open staat.
Het is dan 1 juli dat het deposito vrijkomt en die 9 maanden vind ik nog wel goed te overzien.

Ik ben nl. nog niet zover dat ik het geld voor langere tijd (lees: langer dan 1 jaar) kan en wil missen, en dan lijkt me dit product wel geschikt voor mij.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 okt 2008 6:42 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 19 okt 2007 9:19 am
Berichten: 124
Is het verstandig nu een deposito te openen van 6 maanden tegen 5,5% i.v.m. de kredietcrisis?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO