Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 9:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 5:21 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Van de AT bank kreeg ik net een mailtje dat ze met nieuwe internet deposito's komen vanaf 1 mei a.s. :D
12 maanden deposito 5.05%
24 ,, ,, 5.15%
36 ,, ,, 5.30%
48 ,, ,, 5.45%

minimum inleg 5000 euro


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 5:59 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Nog even een kleine aanvulling op het hier boven staande:
AT bank schrijft vervolgens:
Specifiek voor dit product zal de rente-afrekening maandelijks plaats vinden op de AT bank Internet spaarrekening. :D
Gevolg van de introductie is dat ook de voorwaarden AT bank Internet Sparen NL gedeeltelijk zullen wijzigen per 1 mei 2008.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 6:58 pm 

Geregistreerd: do 27 dec 2007 12:38 pm
Berichten: 39
Interessant !

Dit terwijl Garantibank het 2 jarig deposito per 21 april gaat verlagen van 5.0% naar 4.75% :o


Laatst bijgewerkt door ERCMarcel op do 17 apr 2008 7:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 7:01 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Ik kreeg deze mail ook .
Alleen staan er dan geen maanden maar jaren .

Ziet er wel aantrekkelijk uit .Ze zijn dan weer , uitgezonderd 4 jaar , hoger dan Credit Europe .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 7:19 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Bij mij is 4 jaar 48 maanden. En dan zijn ze ook hoger.
Maar er is nog een belangrijk iets.!!
De rente wordt per maand betaald!! :D

Dus je kunt alle rentes met ongeveer 0.15% verhogen :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 7:38 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Ontving ook deze e.mail. Komt goed uit, begin deze maand liepen 2 deposito's af bij ATB.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 9:04 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
In de mail naar mij staan andere getallen:
> 1 jaar vast 5,05%*
> 2 jaar vast 5,15%*
> 3 jaar vast 5,30%*
> 4 jaar vast 5,35%*
> 5 jaar vast 5,45%*
Met maandelijkse rente-uitkering, vanaf 1 mei!
Ik weet alleen nog niet of dit effectieve rentes zijn zodat de feitelijke rente wat lager komt te liggen, of dat ze echt CEB voorbij streven.
Maar op zoiets zat ik al een tijdje te wachten, goeie zaak!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 9:30 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Citaat:
Bij mij is 4 jaar 48 maanden.


Heb ook op de lagere school rekenles gehad maar waarvoor hier anders neer zetten ?

Citaat:
Ontving ook deze e.mail. Komt goed uit, begin deze maand liepen 2 deposito's af bij ATB.


Heb helaas nog tot September gewone (niet internet) deposito`s met veel te lage rente lopen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 9:50 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
Ik heb vorige maand al bij AT al een deposito afgesloten :(

Dit deposito zou 5% zijn voor 2 jaar. Onlangs ben ik erachter gekomen dat dit slechts 4,88% in werkelijkheid is per jaar! :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 10:01 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 05 apr 2008 10:37 pm
Berichten: 51
Als je inderdaad elke maand 5,05% rente krijgt (dus 1/12e x 505 euro bij een inleg van 10.000 euro) en dit op een spaarrekening van 4,5% hebt, levert dit volgens mijn berekenin dankzij de rente-op-rente een totale rente van 5,15% op. Een mooi percentage lijkt me! (Eigenlijk 5,15415625% :P)

Helaas heb ik al het geld wat ik in deposito's wilde steken laatst bij de Credit Europe Bank vastgezet voor een jaar. Misschien dat ik over een paar maanden een paar 1000 euro bij de ATB kan stallen. Misschien zijn de zaken dan wel weer omgedraaid!

@Roeland: Credit Europe had toen ook al jaardeposito's van 5% en 5,1% voor 2 jaar met jaarlijkse uitbetaling (dus rente-op-rente effect). Waarom ben je niet daarheen gegaan? Het staat trouwens er overal bij op de site van de AT Bank, die 4,88% effectief.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 10:18 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
Bavaria schreef:
Credit Europe had toen ook al jaardeposito's van 5% en 5,1% voor 2 jaar met jaarlijkse uitbetaling (dus rente-op-rente effect). Waarom ben je niet daarheen gegaan?


Bij Credit Europe heb ik nog tot september een groot bedrag vaststaan.

Bavaria schreef:
Het staat trouwens er overal bij op de site van de AT Bank, die 4,88% effectief.


Inderdaad niet goed gekeken. Ik ben afgegaan op de percentages van vergelijkingssites. Ik vind dat het hier op spaarinformatie.nl ook niet duidelijk is. Op http://www.dividendpagina.nl/deposito/d ... 2-jaar.asp staat het wel 4,88% vermeld.

Ik ga ervan uit dat de nieuwe deposito rentes feitelijk ook lager zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 10:56 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Ik wacht nog op mijn wachtwoord van CEB. Ik was van plan een bedrag daar 5 jaar vast te zetten. Ik heb een rekening bij ATB. Dus dat wordt weer overboeken. 5,45% is prima. Supermarktoorlog maar dan bij de "kleine" banken. Wel even kijken wat de effectieve rente is inderdaad.
Ik reken 5,45% per jaar...gedeeld door 12 is de maandelijkse bijschrijving op de spaarrekening. Zal dit ook zo zijn????

Via via vernam ik dat, met de "crisis"op komst...de spaarrente nog verder zal stijgen. Graag jullie visie.

Groetjes,
Thijs.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 apr 2008 11:10 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
Thijs schreef:
Ik was van plan een bedrag daar 5 jaar vast te zetten..


Als ik jou een raad mag geven, doe dat niet! Of slechts met een heel beperkt deel van je vrije vermogen, bijvoorbeeld 10%.
Ik ging er eerst vanuit dat de rentes niet of nauwelijks meer zouden stijgen, maar er komen nu meer signalen die wijzen op renteverhogingen op korte termijn.
Voor een termijn van jaren kan niemand het echter voorspellen...

ps. leuk dat jij net als ik ook nieuw bent vanavond op spaarinformatie :P


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 7:15 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Roeland schreef:
Thijs schreef:
Ik was van plan een bedrag daar 5 jaar vast te zetten..


Als ik jou een raad mag geven, doe dat niet! Of slechts met een heel beperkt deel van je vrije vermogen, bijvoorbeeld 10%.
Ik ging er eerst vanuit dat de rentes niet of nauwelijks meer zouden stijgen, maar er komen nu meer signalen die wijzen op renteverhogingen op korte termijn.
Voor een termijn van jaren kan niemand het echter voorspellen...

Als het voor een termijn van jaren niet te voorspellen valt, waarom zou je iemand dan aanraden of afraden om geld voor vijf jaar vast te zetten?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 apr 2008 8:43 am 
Stuiver

Geregistreerd: za 05 apr 2008 10:37 pm
Berichten: 51
Kijk, 5,45% voor 5 jaar is een mooi percentage. Als je bedenkt dat de inflatie gemiddeld 2,2% per jaar zou zijn (en niet plotseling opeens gaat stijgen) en je 1,2% kwijt bent aan vermogensbelasting (enkel het geval voor het saldo boven de 20.014 euro), maak je in feite 2,05% winst op je geld. Heb je niet meer dan die 20.014 euro, dan maak je zelfs 3,25% winst met je geld. Dat is een leuk en zeker percentage.

Het ziet er naar uit dat de spaarrente de komende maanden eerder zal stijgen dan dalen. De enige twee nadelen die ik kan bedenken zijn dat je minder winst kan maken door de toegenomen rentes en dat je het geld voor een lange termijn kwijt bent. Meestal kan je er nog wel aan, maar dan moet je een boetepercentage betalen.

Sowieso is dit iets wat iedereen persoonlijk moet bepalen. Iemand van 60 jaar waarbij de kinderen de deur uit zijn en zijn vrouw ook nog werkt, zal minder 'los geld' nodig hebben dan een starter die een huis moet verbouwen en interieur wil aanschaffen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO