Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 18 apr 2024 7:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 9:25 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Nog een tip die bij mij heeft gewerkt hehe. Vraag een naast familielid die z'n geld op bijv. een toprekening heeft staan om een paar dagen tot een paar weken (afh. van wanneer je eerstvolgende deposito vrijvalt) een bedrag te lenen, en open snel nog even een deposito. Tienduizend Euro voor 5 jaar vast scheelt dan toch weer zo'n 250 Euro bij zo'n rentedaling.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 9:39 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Erg jammer, dat ATB de rentes op deposito's gaat verlagen, net nu er bij mij begin mei twee deposito's vrijvallen :cry:. Ik was juist van plan om de deposito's te verlengen, maar dan alleen tegen de huidige tarieven. Gelukkig heb ik die Centraal Beheer Achmea rekening nog met 5,27% tot september. Ik denk, dat ik daar maar e.e.a. ga stallen en dan zien we in september wel weer verder. Ik had nooit gedacht dat ik daar nog zou bijstorten toen ik hem vorig jaar opende.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 9:46 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
devriesjande schreef:
Sinds vorig jaar kan je ASN Novib pas na 6 maanden weer verkopen !

Exclusief belastingvoordeel (maar ook excl. aan- en verkoopkosten) heb ik dankzij die 6-maandenregeling nu wel meer dan 3% rente/koerswinst in een half jaar tijd gescoord. Dit fonds vind ik op zich niet verkeerd. Voor september gratis inleggen bij ASN! (ff off-topic)

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 10:21 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
Was van plan een 2 jaars deposito af te sluiten van onlangs vrijgekomen geld. Nu toch maar gekozen voor 5 jaar bij ATB omdat de rentes nu wel enorm dalen.
Is voorlopig de laatste mogelijkheid voor een hoge rente.

Ik heb er wel voor gekozen relatief weinig vast te zetten voor langer dan 2-3 jaar vanwege het gevaar van hoge inflatie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 10:49 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
henrid schreef:
Nog een tip die bij mij heeft gewerkt hehe. Vraag een naast familielid die z'n geld op bijv. een toprekening heeft staan om een paar dagen tot een paar weken (afh. van wanneer je eerstvolgende deposito vrijvalt) een bedrag te lenen, en open snel nog even een deposito. Tienduizend Euro voor 5 jaar vast scheelt dan toch weer zo'n 250 Euro bij zo'n rentedaling.


Regel het wel officieel met een contract en zo. Anders is de belastingdienst er als de kippen bij om het 2x als een schenking aan te merken :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2009 11:39 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
BillGates schreef:
Heb voor de mensen die te laat zijn een goed alternatief: via SNSfundcoach in ASN-Novib stappen. Incl belastingvoordeel is de prognose voor 2009: 6,9% en je geld staat i.t.t. depositos niet vast en kopen/verkopen/aanhouden is gratis. En geen (niet echt) koersrisico. http://tinyurl.com/4o7s9d


Voor de goede orde: het gemiddelde rendement van de laatste 5 jaar (volgens de website van ASN) is 3,05%.
Daar komt het fiscale voordeel nog bij van 2,5% .
Voor de lange termijn ga ik liever uit van historische rendementen dan van een prognose.

Het risicoprofiel is geheel anders dan van een spaarrekening, alleen al vanwege het ontbreken van een spaardersgarantie.
Het risico is wel degelijk groot.

http://www.asnbank.nl/index.asp?nid=9401

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 mei 2009 1:17 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
BillGates schreef:
Heb voor de mensen die te laat zijn een goed alternatief: via SNSfundcoach in ASN-Novib stappen. Incl belastingvoordeel is de prognose voor 2009: 6,9% en je geld staat i.t.t. depositos niet vast en kopen/verkopen/aanhouden is gratis. En geen (niet echt) koersrisico. http://tinyurl.com/4o7s9d


Ze zijn anders na jouw post wel een procent of 3 omlaag gegaan!

Ik dacht er vanmogen nog aan, daarom nog maar eens gekeken. Dit bevalt mij dus niet!

http://customer.morningstareurope.com/NL/DUURZAAM/funds/overview.asp?cid=NTNOV01637&curiso=EUR&country=NL&lang=NL&lastpage=Quickrank&lastpageURL=%2FNL%2FDUURZAAM%2Fquickrank%2Findex.asp%3Ftab%3DRSLTS|lang%3DNL|univ%3DNL1|country%3DNL|curiso%3DEUR|mec%3D|cat%3D-1|search%3D|sortby%3Db_FundName|sortorder%3DASC|PageNo%3D1|Firstletter%3D&graphPeriod=365&graphCompare=-1&graphcuriso=EUR&submit1=Tonen

afbeelding: http://graph.morningstareurope.com/3linesoverview.aspx?cid=NTNOV01637&db=EU&iso=EUR&idx=-1&period=365&sx=500&sy=220&bgcolor=&bgcolor2=&fColor=FF0000&iColor=0000CC


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 mei 2009 1:25 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
obligataire schreef:
Voor de goede orde: het gemiddelde rendement van de laatste 5 jaar (volgens de website van ASN) is 3,05%. Daar komt het fiscale voordeel nog bij van 2,5% .


Na de recente daling van de koers van dit fonds is het rendement over de afgelopen 5 jaar gezakt naar ca 2,1%. Tel daar 2,5% bij op maakt 4,6%. Zeker niet slecht te noemen, maar het blijft een belegging met een groot risico, aldus de financiele bijsluiter van dit produkt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 mei 2009 1:38 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Zou het kunnen dat het fonds ex-dividend is gegaan die dag?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 mei 2009 2:24 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Dat is mijn gedachte ook bij die grafiek.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 mei 2009 2:29 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ik denk niet dat lezers al deze interessante informatie over ASN in het topic AT Bank 'Renteverlaging per 20-4-2009' zullen zoeken.
M.a.w. graag weer on-topic.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 mei 2009 2:33 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Misschien zou je de draad kunnen opsplitsen en datgene wat gerelateerd is aan het ASN-NOVIB fonds, kunnen onderbrengen bij overige produkten?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 02 mei 2009 2:45 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Als het over beleggen gaat, hoort het m.i. in 'op de bank' thuis.
In de herhaling:
Op de site en in dit forum verwachten de bezoekers hoofdzakelijk informatie te vinden over (gegarandeerde) spaarproducten en niet over risicovol beleggen.
Over beleggen zijn genoeg andere plekken op internet te vinden waar men uitgebreid kan bomen over dat onderwerp.

Ik denk dat over deze aangekondigde renteverlaging van ATB inmiddels weer genoeg geschreven is en sluit daarom dit onderwerp, mede om te voorkomen dat deze discussie eventueel een nóg andere kant uitgaat.
Als er over mijn zienswijze t.a.v. beleggen op een spaarforum nog op- of aanmerkingen zijn, verzoek ik dat in een apart topic en in de juiste rubriek te plaatsen.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO