Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 1:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 2:39 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
afbeelding: http://www.atbsparen.nl/images/banners/bannerNL.png

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 2:41 pm 

Geregistreerd: za 27 sep 2008 10:25 am
Berichten: 13
Geachte relatie,

Zoals u ongetwijfeld bekend zijn recent wederom de rentetarieven, mede onder invloed van geldmarktontwikkelingen, door vele aanbieders van spaarrekeningen verlaagd. In lijn met deze trend wijzigt Amsterdam Trade Bank N.V. haar rentetarieven.

Rentewijziging ATB Internet Spaarrekening

Hierbij willen wij u informeren dat Amsterdam Trade Bank N.V. besloten heeft om met ingang van maandag 20 april 2009 de rentevergoeding op de ATB Internet Spaarrekening te wijzigen naar: 3,75% (was 4,25%)

Rentewijziging ATB Internet Spaardeposito`s

Eveneens op maandag 20 april 2009 zal Amsterdam Trade Bank de tarieven voor nieuwe Internet Spaardeposito's als volgt wijzigen:

Code:
                     Huidige tarieven *    Nieuwe tarieven per 20-04-2009 *
3 maanden vast       4,25 %                 3,75 %
6 maanden vast       4,50 %                 3,75 %
9 maanden vast       4,60 %                 3,75 %
1 jaar vast          5,10 %                 4,25 %
2 jaar vast          5,25 %                 4,50 %
3 jaar vast          5,30 %                 5,00 %
4 jaar vast          5,35 %                 5,00 %
5 jaar vast          5,45 %                 5,00 %

Specifiek voor dit product zal de rente-afrekening maandelijks automatisch plaatsvinden op de ATB Internet Spaarrekening. Hierdoor kan de effectieve rente (het zgn. "rente-op-rente" effect) hoger uitvallen indien u de uitgekeerde rente van het deposito laat renderen op de ATB Internet Spaarrekening.

* Minimum inleg € 5.000,-. Het ATB Internet Spaardeposito is gekoppeld aan de ATB Internet Spaarrekening. Om het ATB Internet Spaardeposito te kunnen afsluiten dient de ATB Internet Spaarrekening te zijn geactiveerd. Voor de voorwaarden ATB Internet Sparen zie http://www.atbsparen.nl/voorwaarden

U bent dus slechts een paar "klikken" verwijderd van de zekerheid van een vast hoog percentage voor de gehele looptijd!

Let op! U kunt nog een ATB Internet Spaardeposito afsluiten tegen de ‘oude’ tarieven via ATB Connect t/m zondag 19 april 2009, hierna gelden de tarieven per 20-04-2009.

Klik hier om in te loggen en een ATB Internet Spaardeposito af te sluiten tegen het huidige tarief.

Indien u nog vragen hierover heeft, dan kunt u telefonisch contact opnemen via ons gratis telefoonnummer 0800 - 222 5 888 (maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur) of per e-mail: sparen@atbsparen.nl

Met vriendelijke groet,

Amsterdam Trade Bank N.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 2:49 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Begin mei en juni lopen 2 deposito's af, te laat dus.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 2:59 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Jammer maar helaas, gaat nu wel snel dalen bij ATB

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 3:00 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 3:46 pm
Berichten: 184
Da's inderdaad geen goed nieuws :(

0.5% eraf, ook van de lange termijn deposito's!
Waar houd dit op?

:roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 3:18 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
ATB kondigt haar rentewijzigingen altijd netjes een week tevoren aan.

Stond op het punt een deposito af te sluiten, dit bericht is nu net de impuls die me over de streep gaat trekken. Deze week actie, sjing! sjing!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 4:48 pm 

Geregistreerd: do 29 mei 2008 3:43 pm
Berichten: 10
Het gaat momenteel wel erg snel met de verlagingen.
Als het in dit tempo doorgaat en de ING doet niet mee, dan mogen we de ING-Toprekening binnenkort in de top 10 (sparen zonder voorwaarden) verwelkomen.
It's a strange world!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 5:34 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Dat is echt balen. De 21e komt er een deposito vrij, net te laat. Onder de 5% ga ik echt niet vastzetten, dan maar weer beleggen...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 5:48 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 03 jan 2009 10:23 pm
Berichten: 61
Zo dan, ik ben net op tijd geweest.
Ik heb vorige week een 'deposito plannetje' voor mezelf gemaakt.
Vorige week kon ik er daar al 2 van openen, want dat geld was snel beschikbaar.

Daarna nog geld van een andere spaarrekening moeten overboeken. Eerst terug naar de tegenrekening en daarna naar de ATB overboeken, maar daar zaten (om valuteringskosten te voorkomen) de paasdagen tussen. Dus gisteren net de overige 3 deposito's afgesloten.

Ik heb er nu 5 geopend met looptijden van 1,2,3,4 en 5 jaar. Op deze manier komt er steeds wat vrij en kan ik het opnieuw vastzetten als ik het niet nodig heb.
Die tip heb ik hier van het forum vandaan. Thanks!

Greetz,
Jacqueline


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 6:52 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Ben blij dat ik gisteren nog op tijd enkele depo's kon openen. Geld van andere deposito, ander bank, kwam op goede vrijdag vrij, maar door die paasdagen was het 4 dagen onderweg. Was al bang dat de tarieven per de 14e omlaag zouden gaan.

Heb voor de mensen die te laat zijn een goed alternatief: via SNSfundcoach in ASN-Novib stappen. Incl belastingvoordeel is de prognose voor 2009: 6,9% en je geld staat i.t.t. depositos niet vast en kopen/verkopen/aanhouden is gratis. En geen (niet echt) koersrisico. http://tinyurl.com/4o7s9d


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 7:15 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 11 okt 2008 7:02 pm
Berichten: 62
Dit is wel balen. 1 deposito met een behoorlijk bedrag loopt af op 5 mei en nu geld overboeken van een andere spaarrekening naar de ATB bank heeft ook geen zin want het geld zal dan pas vermoedelijk op de 20e (doordat er een weekend tussen zit) op de ATB bank staan wat dus te laat is. ATB had dit best wel eens wat eerder mogen vertellen want nu kan ik dus niets meer doen. Flink balen dus. Ik denk niet dat ik nog een nieuw deposito neem bij de ATB bank want dat loont zich dus niet. Dan maar snel nog een deposito afsluiten bij NIBC want daar krijg je meen ik nog 4,75% bij een deposito van 1 jaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 7:25 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
24e komt er een flink deposito vrij hier.
Ik was me juist gisteren aan het oriënteren waar ik die zou stallen.
Bij deze valt mijn keuze, ATB, dus af.
Ik ga het niet langer dan twee jaar vastzetten, en ook absoluut niet onder de 5%.

Desnoods ga ik met henrid mee. :wink:

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 7:43 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Wanneer je deposito binnenkort afloopt maar niet voor de 20e is een doorlopend krediet - ter overbrugging - wellicht een oplossing om de komende 5 jaar de 5,45% (effectief 5,55%) niet mis te lopen.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 8:13 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 8:04 pm
Berichten: 75
BillGates schreef:
Ben blij dat ik gisteren nog op tijd enkele depo's kon openen. Geld van andere deposito, ander bank, kwam op goede vrijdag vrij, maar door die paasdagen was het 4 dagen onderweg. Was al bang dat de tarieven per de 14e omlaag zouden gaan.

Heb voor de mensen die te laat zijn een goed alternatief: via SNSfundcoach in ASN-Novib stappen. Incl belastingvoordeel is de prognose voor 2009: 6,9% en je geld staat i.t.t. depositos niet vast en kopen/verkopen/aanhouden is gratis. En geen (niet echt) koersrisico. http://tinyurl.com/4o7s9d


Sinds vorig jaar kan je ASN Novib pas na 6 maanden weer verkopen !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 8:28 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
So? 5 jaars deposito's bij ATB kun je pas na 5 jaar te gelde maken.....

Dus mijn voorstel is een goed alternatief voor deposito's.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO