Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 2:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 13 maart 2010 1:22 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Ook een kwestie van gezond verstand lijkt mij.
Het internet levert natuurlijk een positieve bijdrage hieraan.
Daarentegen levert internet ook minder goede dingen op:
iets waarbij de "gladde verkoop technieken" en oplichting opnieuw worden toegepast.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 maart 2010 1:35 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Oplichters hebben het met internet m.i. niet echt makkelijk.
In een mum van tijd zwerven ook slechte ervaringen over de hele wereld.
Ook wat dat betreft heeft internet een behoorlijk stuk macht aan het volk gegeven.
En nog redelijk democratisch ook.
Een éénling wordt bijna niet gehoord in de enorme poel van informatie.
De meerderheid van gelijkgestemden staan meestal bovenaan in de zoekmachines (als je de betalende adverteerders overslaat). :mrgreen:
Bijv. in Google worden de betalende adverteerders aangeduid met een verticale streep rechts van de bovenste gevonden linken.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 maart 2010 3:12 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Het bovenstaande klopt, maar niet iedereen doet dit of weet dit.
Daarnaast zijn de echte oplichters zeer vindingrijk.
Ik kan mij herinneren hoe op een toendertijd gerespecteerd forum dat over beleggen gaat, iemand ontmaskerd werd:
Een van de meest gerespecteerde analisten werd pas na vele jaren ontmaskerd, toen men eindelijk erachter kwam dat deze analist onder allerlei verschillende namen op het forum schreef !
Hierbij wist hij de berichten en analyses en de reacties erop (veelal van hemzelf onder een andere naam) zodanig te sturen dat dit hem geldelijk gewin opleverde !
Natuurlijk is dit maar een voorbeeld, maar zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen.
Mensen tuinen er gewoon in (ook een menselijke eigenschap trouwens).
Dat de beheerders van dat forum niet eerder hadden ontdekt dat het om een en dezelfde persoon ging, dat is natuurlijk ook een grote tekortkoming te noemen ( IP-adres ! ).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 maart 2010 10:36 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
@schuiver
Vertel mij wat. :mrgreen:
Ook op dit forum is volgens mij zoiets wel voorgekomen.
Hoewel die voorvallen m.i. (meestal) geen commerciële bedoelingen hadden, doet ook een beetje rellen en keten -door o.a. te antwoorden op eigen inzending(en)- ernstig afbreuk aan het serieuze karakter van een forum.
Een beetje de pias uithangen doet men maar op een toneelvereniging.

Terug on-topic maar weer?

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 14 maart 2010 9:44 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Juist ja, terug on topic, alhoewel off-topic gaan soms toch wel goed kan zijn.
En ik geef toe: ook ik ben er wel eens ingetuind, maar ja, wie niet ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 maart 2010 10:27 pm 

Geregistreerd: wo 20 jan 2010 5:27 pm
Berichten: 6
spacewagon schreef:
Wat ik me nog steeds afvraag: er wordt steeds gesproken over een pensioengat of over het aanvullen van je pensioen. Dan zou BND een goed alternatief zijn. Maar wat nu als je nog 0,0 pensioen hebt opgebouwd en zelf vanaf je eerste dag dat je werkt, je pensioen in eigen beheer wil op gaan bouwen. Kan dat ook met alle fiscale voordelen bij BND? En is dat interessanter of verstandiger, dan in een fonds via de werkgever stappen met veel hogere kosten en een lagere uitkering?

Forfun schreef:
Als je via de werkgever je pensioen opbouw, is de kans aanwezig dat deze hier (gedeeltelijk) aan meebetaald. En of de werkgever dat ook wilt doen als je zelf je eigen voorziening treft, dat is de vraag. In sommige gevallen kan je vlg. mij ook verplicht worden om mee te doen aan pensioenopbouw ia de werkgever, maar dit laatste weet ik niet helemaal zeker.

Klopt, mijn werkgever betaalt mee aan mijn pensioen. Als het via een 'normale' pensioenregeling gaat (die we al dan niet kunnen afsluiten), dan wordt er rechtstreeks een werkgeversdeel in de pensioenpot gestopt, zeg 250 euro. Dat is de volle 250 euro, omdat de werkgever het rechtstreeks stort. Ook ik stort dan 250 euro in die pensioenpot. Die 250 euro gaat van mijn brutoloon af, zodat ik per saldo minder verdien en dus minder inkomstenbelasting hoef te betalen.

Als ik kies voor BND (die keuze heb ik), dan zal mijn werkgever mij die 250 als extra loon uitbetalen. Daarover betaal ik inkomstenbelasting, waardoor er ongeveer 125 euro netto overblijft. Mijn eigen 250 euro zal ik ook storten bij BND. Dit gaat dan niet meer van mijn brutoloon af. Ik verdien dus 250 euro meer en betaal daarover weer belasting.

Deze constructie kost mij aan extra loonheffing dus 2x 125 euro = 250 euro per maand. Ik kan de complete inleg uiteindelijk wel weer aftrekken van de belasting, waardoor het verlies van 250 euro per maand weer gecompenseerd wordt.

Klopt deze aanname/berekening? En wat kan ik dan eigenlijk beter doen?

1. Beide delen in pensioenpot via werkgever
2. Werkgeverdeel in pensioenpot, werknemerdeel bij BND
3. Wergeverdeel en werknemerdeel bij BND


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 maart 2010 11:42 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Zie ik wat parallellen?

Leuke regenboog kleurtjes; aanbevolen door de Consumentenbond; fantastische rendementen.

Komt me ergens bekend voor.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Laatst bijgewerkt door Icesave today,I save op di 23 maart 2010 2:38 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 maart 2010 1:49 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 11 maart 2008 8:25 pm
Berichten: 250
Het is niet te hopen dat de deelnemers na afloop alle kleuren van de regenboog gezien hebben, want wat we daar hier in de provincie onder verstaan is niet zo best.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 maart 2010 2:46 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Tja, de fantastische rendementen.
Dit roept herinneringen op aan de in de jaren negentig aangeboden spaarplannen voor 15 of 20 jaar.
Het resultaat en de afloop daarvan zijn inmiddels genoegzaam bekend.
Ga dus vooral niet uit van allerlei mooie beloftes en voorgespiegelde rendementen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 maart 2010 10:15 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Toen was ik nog maar net uit de luiers...
Wat gebeurde er met die spaarplannen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 maart 2010 11:01 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
De waarde van deze plannen is verdampt, ingezakt, verschrompeld, etc. (nog meer synoniemen.......... :? )
Dit ten gevolge van een slecht beursklimaat en exorbitante kosten van de verzekeraars.

Nu is het wel zo dat het eerste niet te beïnvloeden is (ze vissen alle in dezelfde vijver), maar het kostenelement is wel degelijk relevant voor de eindwaarde van de pensioenpot, ongeacht overige niet te beïnvloeden factoren.
Hoe dan ook werkt het door, maar of dat betekent 'beter' of 'minder slecht' dan de concurrentie, dat zal de toekomst moeten uitwijzen.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 maart 2010 12:23 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Heeft niemand antwoord op spacewagon ?

Voor we te ver afdwalen.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 maart 2010 4:12 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Het is eigenlijk onmogelijk om daarop een antwoord te geven.
Zoals vele keren eerder is verteld, ben je altijd afhankelijk van de ontwikkeling en wijzigingen in de fiscale wetgeving.
Wat nu goed lijkt, kan over 5 jaar dus een slechte keuze zijn.
Voor een groot deel ben je dus afhankelijk van de betrouwbaarheid c.q. onbetrouwbaarheid van de beleidsmakers.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 maart 2010 4:46 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Moddergooien verzekeraars 'gezonde concurrentie'

Uitgegeven: 24 maart 2010 12:37
Laatst gewijzigd: 24 maart 2010 12:37
AMSTERDAM - Het strijdgewoel dat is ontstaan tussen verzekeraars is een gezonde concurrentiestrijd. Consumenten worden zo meer bewust dat ze soms wel duizenden euro's kunnen besparen.

Dit verklaren consumentenorganisaties woensdag in een reactie op de strijd tussen nieuwkomers en de gevestigde orde.

''Nederlanders vinden het maar saai en stoffig om goed naar de verzekering te kijken, maar als ze eenmaal overstappen zal de gevestigde orde ook de prijzen laten dalen'', zegt oprichter Edmond Hilhorst van vergelijkingssite Independer.nl.

...

bron: http://www.nu.nl/economie/2211726/modde ... entie.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 29 maart 2010 9:28 pm 

Geregistreerd: wo 20 jan 2010 5:27 pm
Berichten: 6
Karel Spaargraag schreef:
Heeft niemand antwoord op spacewagon ?

Voor we te ver afdwalen.
Niemand...?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO