Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 7:33 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 09 feb 2013 1:35 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Bij CB kon je voorheen ook geld op je RentePlus rekening storten vanaf een andere rekening. Nu dus niet meer. De reden komt niet erg geloofwaardig op mij over. Bij diverse andere banken kan dat (nog?) wel, en hoe zit het dan bij betaalrekeningen?
Citaat:
Belangrijke informatie over uw RentePlús Rekening.
Geachte …,
Eind vorig jaar informeerden wij u over de aangepaste voorwaarden van de RentePlús Rekening. Die voorwaarden zijn ingegaan op 15 januari 2013.
Wat is de belangrijkste wijziging voor u?
Er is in het afgelopen half jaar geld op uw RentePlús Rekening gestort, dat niet van uw vaste tegenrekening komt. Vanaf 15 januari mag dit niet meer en wordt geld dat niet van uw vaste tegenrekening komt, automatisch teruggestort.
Wat moet u doen?
Geef degene die geld overmaakt naar uw RentePlús Rekening, zo snel mogelijk een ander rekeningnummer door. Wij raden u aan het rekeningnummer van uw betaalrekening door te geven. Heeft u al een ander rekeningnummer doorgegeven? Dan hoeft u natuurlijk niets meer te doen.
Waarom kan er van een andere rekening niet meer gestort worden op de RentePlús Rekening?
Wij zijn wettelijk verplicht om de identiteit van een rekeninghouder te controleren. Dit moet van de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Daarvoor hebben wij ons systeem aangepast, waardoor er nog maar ruimte is voor één rekening waarvan gestort kan worden op uw RentePlús Rekening.
Heeft u vragen?
Kijkt u dan op http://www.centraalbeheer.nl. Daar staat veel informatie over de RentePlús Rekening en de nieuwe voorwaarden. U kunt ons uw vraag ook stellen in een e-mail. U krijgt binnen een week een reactie van ons.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 feb 2013 2:55 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Tja, volgens mij wordt dat idenfificeren van de rekeninghouder vaak in de eerste overschrijving gedaan, dus wat maakt het daarna nog uit wie er stort. Komt op mij dus ook over als een drogreden.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 feb 2013 3:47 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 04 okt 2009 10:35 am
Berichten: 260
Hier is zoiets al eens aan de orde geweest (en ook op nog een ander draadje dat ik nu niet kan vinden). Als je de link volgt dan zie je dat ongebruikelijke transacties tegenwoordig gemeld moeten worden. Ik neem aan dat een transactie tussen twee rekeningen van dezelfde persoon niet als ongebruikelijk gezien zal worden maar een transactie tussen rekeningen van verschillende personen is dat mogelijk wel. Door slechts je eigen tegenrekening toe te staan (en dan ook nog maar eentje) besparen ze zich dan het nodige werk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 09 feb 2013 3:54 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 04 okt 2009 10:35 am
Berichten: 260
Inmiddels heb ik het draadje gevonden. Het gaat me vooral om de eerste reactie van valetin.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO