Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 11:51 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Het verwijderen van RentePlus Rekening uit de overzichten is een goed besluit?
Ja 71%  71%  [ 34 ]
Nee 29%  29%  [ 14 ]
Totaal aantal stemmen : 48
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2009 11:48 am 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Vanwege de verschillende mails die we hebben ontvangen is er voor dit moment gekozen om de RentePlus Rekening uit de overzichten op http://www.spaarinformatie.nl te halen. De reden hiervoor is dat deze rekening niet meer te openen is. De opmerking dat de rekening niet meer te openen was op http://www.spaarinformatie.nl voorkomt niet dat, met name de TOP-10 lijst vervuild is met een rekening die op dit moment dus niet te open is en dus is de getoonde spaarrente niet meer actueel.

We hopen dat jullie begrip hebben voor dit besluit en vragen jullie deze rekening mee in de gaten te houden. Mocht deze weer 'actief' worden (Vanaf 9 september 2009 ?) laat het ons dan weten zodat we hem direct weer toe kunnen voegen in de overzichten. Tot die tijd kun je de rekening altijd via deze link bekijken:

http://www.spaarinformatie.nl/sparen/rekeningen/info/327-Centraal_Beheer_RentePlus_Rekening

PS: Via de Poll kun je aangeven of je het eens bent met dit besluit.

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2009 1:52 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
De rekeningen die je uit de lijst wil halen bestaan dus nog wel, maar zijn niet meer te openen, begrijp ik.
Dus degene die zo'n rekening heeft is nog wel geïnteresseerd in een eventuele wijziging van de rente, denk ik.
In de totaallijst kan hij van mij dus verdwijnen, maar misschien is aanpassing van de rentepercentages nog steeds zichtbaar op de daarvoor bestemde plaats.
Goed idee dus.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2009 2:21 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Ik ben zeer benieuwd wat het gaat worden in september.
Hooguit een procent of 4%?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2009 8:58 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
Denk eerder een procent of 2.5% :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2009 7:18 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 10 sep 2008 11:51 am
Berichten: 106
uit de poll blijkt wel dat heel veel lezers niet tijdig deze rekening hebben afgesloten, de nee stemmers zijn in de minderheid, maar wat mij betreft had de rekening mogen blijven staan in het overzicht, lekker die 5,27% :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2009 7:42 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Je conclusie klopt niet, M.Oney.
Ik heb de rekening wél en hem inmiddels lekker vol gestopt: geen driemaandsdeposito dat in buurt komt van 5,27%
Maar ik vond wel dat hij het overzicht vervuilde, dus ik heb 'ja' gestemd.
Ik ga er wel vanuit dat hij over een week of 6 bij de Rentewijzigingen voorkomt, zodat we tijdig zien of alles na 9-9-09 weer verplaatst moet worden.
Bv naar Aegon Eigen Stijl; zó ingewikkeld is die nou ook weer niet en 4,4% haal je zonder probleem


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 jul 2009 7:52 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 10 sep 2008 11:51 am
Berichten: 106
Of mijn conclusie niet klopt omdat jij op ja hebt gestemd durf ik niet te beweren hoor :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 jul 2009 11:29 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 25 jun 2008 8:42 pm
Berichten: 441
Ik heb de rekening ook en heb ook ja gestemd. Dus florijn heeft m.i. gelijk.

Overigens weet CB Achmea nog niet wat er na 9 september met de rekening gaat gebeuren. Ik heb ernaar gevraagd. Antwoord was: we zullen u tijdig informeren.
Als ze slim zijn, houden ze de rekening gewoon aan en gaan ze niet heel erg zakken met de rente. Anders is het voor mij in ieder geval niet lucratief meer. Nu stal ik er nog steeds vrijvallende deposito's van andere banken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2009 7:17 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Nu we 9 september gepasseerd zijn was ik benieuwd hoe jullie denken over het al dan niet weergeven van deze rekening:

1 - De voorwaarden dat het geld vast staat is zover ik kan zien vervallen maw de rekening zou daarmee in de lijst "zonder voorwaarden" komen te staan.
2 - De rente is bekend en is op internet te vinden: http://www.centraalbeheer.nl/cbi/cb/pro ... Id=ORD0006
3 - Probleem is dat de rekening nog steeds gesloten is voor nieuwe klanten. Maw de rekening kan niet geopend worden.

Vooral (3) is voor mij reden om de rekening niet zichtbaar te maken op SI om vervuiling van de top-10 lijst te voorkomen. Aan de andere kant kunnen bestaande klanten nu niet de actuele rente van deze rekening terug vinden...

Hoe denken jullie hier over?

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2009 11:40 pm 

Geregistreerd: za 17 nov 2007 1:28 pm
Berichten: 48
Het is lastig om de gewenste gezichtspunten van de verschillende partijen (de 'have' en 'have not' rekeninghouders) af te wegen. Idealiter zou je verschillende overzichten voor beide partijen willen aanbieden:
- de top10 rentes excl RentePlus voor mensen die er nog geen rekening hebben (en die ook niet kunnen openen)
- de top10 rentes incl RentePlus voor mensen die wel zo'n rekening hebben.

Maar ik kan me voorstellen dat dit veel werk met zich meebrengt en de informatie iets minder toegankelijk wordt omdat de lezer zelf moet aangeven tot welke categorie die behoort. (Stel dat er nog meer banken zo opereren, dan zou het leveren van 'lezer-specifieke' informatie wel erg lastig worden). Daarom lijkt het me bij nader inzien beter om één overzicht te hanteren.

Aangezien er een grote groep in bezit van de RentePlus rekening is en deze rekening door hen actief benut kan worden, lijkt het me dat de rekening wel in het renteoverzicht thuishoort. Volledigheid van informatie gaat mijns inziens vóór 'leesgemak'.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 sep 2009 12:18 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 10:50 am
Berichten: 127
Er staan meer rekeningen in het overzicht welke niet meer te openen zijn (SNS Extra Sparen bv). Dan zouden deze dus ook uit de overzichten moeten verdwijenen. Of er zou een keuze moeten zijn: "alleen te openen rekeningen"/"alle rekeningen".


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 sep 2009 12:25 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Gewoon erbij plaatsen denk ik.
En dan met een [i] er achter, dat ook deze (nog?) niet opnieuw af te sluiten is.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 sep 2009 12:26 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Of een omgedraaide i.
Desgewenst in een afwijkende kleur van de nu gebruikte [!].
Dan valt het allemaal nog beter op, en hebben mensen met een zwart-wit scherm er ook wat aan.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 sep 2009 12:33 pm 

Geregistreerd: zo 05 okt 2008 11:40 am
Berichten: 24
Woonplaats: Het Diepe Zuiden
Zoals al gezegd, Levob, ASN, SNS, Fortis hebben al rekeningen erin staan die niet meer nieuw te openen zijn. Consistentie lijkt me het beste; ofwel CB erin, ofwel alle 'slapende' rekeningen eruit. Ik kies voor het eerste, maar misschien zou het helpen indien deze rekeningen duidelijk herkenbaar zijn (b.v. een grijze achtergrond o.i.d.).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 okt 2009 1:06 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
Mis centraal beheer nog steeds in het overzicht :cry:

Wordt nu toch wel eens tijd om deze rekening weer te vermelden om het overzicht compleet te maken.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO