Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 6:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 04 mei 2010 11:17 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
laatst gewijzigd: 04-05-2010 10:27
Australië verhoogt voor zesde keer op rij de rente.

De centrale bank van Australië heeft de rente met 25 basispunten verhoogd tot 4,5 procent. Het is de zesde renteverhoging sinds oktober vorig jaar. De rente in Australië staat nu op het hoogste niveau sinds december 2008.

...

RTLZ

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 mei 2010 1:01 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Onderstaand is niet bedoeld als "spaartip", uitsluitend als indicatie van hoe de vlag er verder bijhangt bij onze tegenvoeters:

Citaat:
Keep your balance above $1 and earn high daily interest.
Balance Interest rate
$1 or more 4.25 % p.a.

Special offer

Open a new NetBank Saver and you'll receive an introductory variable rate, currently 5.75% p.a. (includes a bonus rate of 1.50% p.a.) until 31 July 2010 on balances of up to $5 million.


Deposito's tot 7% (5-jaar).

Bron


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 mei 2010 3:42 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Afgezien van het feit dat het erg moeilijk is om als buitenlander daar een spaarrekening te openen is de Australische dollar sinds begin 2009 steeds maar aan het dalen t.o.v. de Euro grafiek.

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 mei 2010 4:55 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Is nu met internet minder moeilijk dan in de tachtiger jaren. Ik had daar een 10 jarige deposito lopen tegen 16% en m'n afschriften werden keurig per PTT post thuis gestuurd. Maar wat die grafiek betreft, lees je dat niet verkeerd? Bij mij geef die grafiek juist een zakkende euro aan. Vorig jaar kon ik nog Aus $ 100 ruilen voor 50 euro, nu mag ik blij zijn als ik er nog 38 euro voor kan vangen. :idea:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 mei 2010 7:10 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
De Australische dollar wordt volgens mij inderdaad steeds duurder. Dan zou je toch juist meer euro's voor je dollar moeten krijgen :?:

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 mei 2010 8:50 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
George schreef:
Is nu met internet minder moeilijk

Misschien kun je ons op weg helpen ?
Wellicht in een nieuw topic.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 mei 2010 10:30 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
@ karel spaargraag
In 1981 opende ik in Australie een normale rekening zodat ik tijdens mijn verschillende verblijven daar over m'n eigen dollars kon beschikken. Vanuit Nederland storte ik daar regelmatig wat geld op en opende vanuit Nederland een depositorekening en kreeg ieder jaar keurig een afschrift van de bijgeschreven rente met de ingehouden bronbelasting.
Na afloop van het deposito is het bedrag op m'n normale Australie tegenrekening gestort en maakte ik het van die rekening weer naar m'n Nederlandse rekening over. In die tijd moest ik alles met fax of aangetekende brieven doen. Nu met internet moet het communiceren naar mijn inzicht makkelijker zijn en met de bijgaande link moet er zeker iets uit te vogelen zijn. Succes. http://www.westpac.com.au/contact-us/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 mei 2010 10:42 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Doboy schreef:
De Australische dollar wordt volgens mij inderdaad steeds duurder. Dan zou je toch juist meer euro's voor je dollar moeten krijgen :?:
Ja dat klopt, maar andersom zal je voor de dollar meer euro's moeten neer leggen. :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 mei 2010 11:02 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
@George: Inderdaad lijkt het me niet mogelijk zoiets hiervandaan aan te vragen als je nog geen account hebt. :(

Australian investors only
1.7 Unless otherwise stated expressly, products and services referred to on this website are only available in Australia.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 04 mei 2010 11:36 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Best wel discriminatie, want als je aan 100 punten kan komen zou het eigenlijk mogelijk moeten zijn:
Citaat:
1. Australian law requires all account owners to provide 100 identification points. Identification documents score varying points, depending on the document supplied.

We've listed some examples:

* Birth certificate* - 70
* Passport* - 70
* Citizenship certificate* - 70
* Australian Drivers Licence - 40
* Credit card from another financial institution - 25

*Only one document can be used


Een bewijs van oprichting, paspoort en credit card kan ik wel overleggen.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2010 12:13 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Zijn er nog maar 95. :wink:

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2010 12:25 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Doe ik er wel 5 spaarpunten van een supermarkt bij.
Zoiets doen Aussie's met CC en zonder rijbewijs toch zeker ook wel? :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2010 2:18 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
George schreef:
Ja dat klopt, maar andersom zal je voor de dollar meer euro's moeten neer leggen. :oops:


Ben je er nu al uit ?

Als je voor de Dollar meer Euro moet neertellen is dat inderdaad het gevolg van een stijging van de Dollar of een daling van de Euro.

Eerder schreef je:
Citaat:
Vorig jaar kon ik nog Aus $ 100 ruilen voor 50 euro, nu mag ik blij zijn als ik er nog 38 euro voor kan vangen. :idea:


Als je nu minder Euro krijgt voor de Dollar wijst dat op een stijging van de Euro of een daling van de Dollar. Het tegenovergestelde, dus.

Wat die grafiek betreft, die laat overigens zien dat de Euro daalt en/of de Dollar stijgt.

Kreeg je begin 2009 50 Euro voor 100 Dollar. dan mag je inderdaad blij zijn (vooral als je toen die omwisseling niet hebt gedaan). Want nu krijg je er zo'n 70 Euro voor.

Och, grafieken, wisselkoersen............... Misschien is die Euro toch zo gek nog niet :P

Niet zien als spaartip, want in het verleden behaalde resultaten...........
Maar toch, even stiekem, wie vorig jaar 50.000 Euro naar Australie heeft gebracht en het nu weer terughaalt, heeft naast een leuke rente een koerswinst gemaakt van ruwweg 20.000 Euro. Wat nou internet ? Daar vlieg je toch met plezier voor heen en weer ? Zelfs als je er twee vakanties van 4 weken aan vastplakt, houd je waarschijnlijk nog meer over dan dat je het in Nederland had laten staan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 mei 2010 3:25 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
@ hadjememaar Ik zie door de bomem het bos niet meer en ben blij dat het mij in het verre verleden allemaal wat beter verging. Ik weet wel dat m'n voor volgend jaar voorgenomen laatste reisje naar m'n broer in Australie door dat Griekse gedonder op zeker duurder zal gaan uitvallen. :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 09 mei 2010 10:54 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
De euro is sinds begin 2009 minder waard geworden en in waarde gedaald ten opzichte van andere valuta waaronder de Australische dollar. Een vakantie naar Australië - toch al niet goedkoop - zal daardoor duurder uitpakken. Dat betekent in de praktijk wat langer doorsparen voor zo'n reis.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Laatst bijgewerkt door ErikVries op za 15 mei 2010 11:41 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Martijn en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO