Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 3:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 28 mei 2009 11:06 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
Credit Europe Bank (CEB) boekte in 2008 een winstgroei van 27%. De winst bedroeg 74,5 miljoen euro. Het balanstotaal nam toe met 25% en kwam uit op 9,5 miljard euro. Daarmee is CEB de tiende bank van Nederland. CEB is de onbekendste middelgrote bank. CEB is gevestigd in Amsterdam en staat onder toezicht van DNB. CEB investeert vrijwel niets in advertenties en heeft een geringe naamsbekendheid onder consumenten. In de Raad van Bestuur en Raad van Commissarissen zetelt slechts één Nederlander. CEB kan met recht enigmatisch worden genoemd.

...

Bron: http://www.mdweekly.nl/911225/credit-eu ... oei-van-27


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2009 9:25 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
Geloof mij nou, dat balanstotaal is momenteel ontzettend aan het afnemen.
Ik ben bezig de rekening helemaal op te heffen. wacht nog steeds op het
formulier dat ik heb aangevraagd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2009 10:06 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Je spreekt nogal in raadselen.....
Balanstotaal is geen criterium voor de soliditeit van een bank.
Liever een geringer balanstotaal (uitgeleend geld aan klanten) met solide klanten dan een opgeblazen balans met veel dubieuze debiteuren.

Bedoel je dat ze momenteel wat terughoudend zijn met het verstrekken van financieringen?
In dat geval moet je o.a. je ING rekening ook opheffen. Daar krijgt men namelijk ook nauwelijks financiering meer van :wink:

Denk je dat de winstgevendheid en de solvabiliteit onder druk staan in 2009?
Kan je dat met cijfers onderbouwen?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2009 9:28 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Obli, mijn interpretatie is dat Sphere de CEB niet meer aantrekkelijk vindt vanwege de snelle rentedalingen en daarom de rekening opheft. Vast niet als enige en dus...... :idea: :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2009 11:13 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
:) zelfs al zouden spaarders voor 95 miljoen wegtrekken bij C.E. dan is dat nog maar 1 procent van het balanstotaal.
Het lijkt me dat het grote geld in (langere) deposito's zit.

C.E. wil van zijn overtollige liquide middelen af (denk ik) en dit is de reactie die ze met de rentedalingen beoogd hebben. :)

Ik snap alleen niet goed als mensen de rekening helemaal opheffen.
Je kan m.i. beter een paar cent laten staan en wachten op andere tijden. Die zullen ongetwijfeld ook wel weer komen.
Twee keer administratieve rompslomp: nu opheffen en later weer opnieuw aanvragen.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2009 11:30 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 03 dec 2007 3:13 pm
Berichten: 208
obligataire schreef:
:) Ik snap alleen niet goed als mensen de rekening helemaal opheffen.
Je kan m.i. beter een paar cent laten staan en wachten op andere tijden. Die zullen ongetwijfeld ook wel weer komen.
Twee keer administratieve rompslomp: nu opheffen en later weer aanvragen.


Hier volledig mee eens. Ik spaar zo veel mogelijk in Deposito's, maar om hierop te storten heb je vaak ook een spaarrekening bij dezelfde bank nodig. Daarom heb ik bij de meeste op deze site vermelde banken een spaarrekening, aangezien hier geen kosten aan verbonden zijn. Dit geeft de flexibiliteit om snel tussen spaarrekeningen te switchen bij rentewijzigingen of bij een goede deposito aanbod om hier gebruik van te kunnen maken zonder veel rompslomp. Op de meeste van deze rekeningen staat een klein bedrag om deze rekeningen aan te kunnen houden. Wanneer ik weer salaris binnen krijg of rente of deposito vrijvalt gebruik ik de spaarrente met hoogste rekening om hierop te storten. Als ik weer genoeg heb voor een nieuw deposito en er is een leuke aanbieding voor deposito midden of lange termijn, boek ik via de tegenrekening dit over naar de spaarrekening van de bank van deze aanbieder en open een deposito. Alleemaal binnen op dezelfde of 1 of 2 dagen. Op dit moment 12 verschillende spaarrekeninge bij 12 banken en bij 7 hiervan 1 of meerdere deposito's. Maximale flexiliteit en snelheid zonder extra kosten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2009 11:38 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Andere kant van het verhaal:
Het ligt er maar aan op welk moment je een rekening 'leeg trekt' en hoe groot het geparkeerde bedrag was.
De inmiddels opgebouwde rente staat daar (meestal) de rest van het jaar renteloos, of het moet een rekening zijn met een kwartaal rente.
Aan weer een andere kant: sommigen hebben liever de renteuitbetaling in het volgende jaar, i.v.m. VRH.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2009 11:40 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
@ Harry:
Inderdaad een reden te meer om met name de variabele spaarrekening van C.E. niet stop te zetten want C.E. staat momenteel bovenaan in het rijtje van deposito's (5 en 10 jaar).
Ik doe het ook op de manier waarop jij het beschrijft.

@ Paul:
Je hebt gelijk v.w.b. de opgebouwde rente. Maar ik neem aan dat het doorgaans niet om heel grote bedragen gaat want in dat geval had men waarschijnlijk wel voor een deposito gekozen. Iedere individuele situatie is uiteraard verschillend.

_________________
Pecunia non olet!


Laatst bijgewerkt door obligataire op za 30 mei 2009 11:48 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2009 11:46 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
obligataire schreef:
:)
Ik snap alleen niet goed als mensen de rekening helemaal opheffen.
Je kan m.i. beter een paar cent laten staan en wachten op andere tijden.


Ook ik heb enkele euro's laten staan maar mijn opgebouwde rente is een veelvoud daarvan,
na opheffing van de rekening kun je die rente elders wegzetten.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2009 11:53 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Het is een afweging lijkt me, enerzijds kan je iets meer rendement maken door de rente direct mee te nemen naar de volgende bank........
anderzijds geldt de overweging dat het opheffen en openen van rekeningen tijd kost, en tijd kost ook geld :wink: (zeker als je bijvoorbeeld een zelfstandige bent.)
Vrije tijd is een schaars goedje tegenwoordig :|

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2009 12:13 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
Blikoortje schreef:
Obli, mijn interpretatie is dat Sphere de CEB niet meer aantrekkelijk vindt vanwege de snelle rentedalingen en daarom de rekening opheft. Vast niet als enige en dus...... :idea: :wink:

Goed geinterpreteerd. ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2009 12:48 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Sphere schreef:
Goed geinterpreteerd. ;)

Dan vraag ik mij toch af waarom je in eerste instantie zo'n stellige bewering plaatste.
Het leek daardoor alsof je over inside information beschikte.
Wil je dat niet meer doen? :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2009 1:37 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 22 sep 2008 5:22 pm
Berichten: 212
Woonplaats: Randstad
Oh, je dacht dat ik mijn rekening ophief vanwege een aankomend faillissement? :D
Nee, vanwege de extreem lage rentestand. Ik weet dat er daardoor veel klanten weglopen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 30 mei 2009 8:50 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 03 dec 2007 3:13 pm
Berichten: 208
Linn schreef:
Ook ik heb enkele euro's laten staan maar mijn opgebouwde rente is een veelvoud daarvan,
na opheffing van de rekening kun je die rente elders wegzetten.

Als je het laat staan, krijg je ook geen rente over rente effect, maar alleen de effectieve aangeboden rente over de betreffende periode per rentedatum. Door de rekening op te heffen krijg je deze rente eventueel eerder, maar wat is een gedeelte van 4% over 4% 9waarschijnlijk praat je over centen) nu effectief vergeleken met de rompslomp en flexibiliteit om de de rekening met laag restant bedrag aan te houden wanneer deze bankinstelling weer interessant wordt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 31 mei 2009 11:05 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Vergeet ook niet dat ze 'oude' rekeninghouders een hogere rente geven.
Het is dus zeker interessant om deze rekening niet op te heffen als ze dit blijven doen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO