Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 10:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 9:28 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
14/10 (na 14:00u) via electr. overboeking overgemaakt naar CEB en nu 16/10 21:25 nog niet bijgeschreven op de CEB rekening. Het zal er morgen wel op staan maar dan is het toch wel even onderweg geweest...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2008 3:50 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:29 am
Berichten: 144
Hier hetzelfde, op 2 december is het bedrag al afgeschreven van CEB, nu, inmiddels 30 uur later, staat het nog niet op de tegenrekening bijgeschreven.

Is dit normaal bij CEB? Dit was mijn eerste terugstorting, vandaar de vraag.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 dec 2008 7:18 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 19 jan 2008 9:35 pm
Berichten: 54
Wat ik zelf merk voor betaalrekening (Rabobank) naar spaar: voor 12:00 opdracht gegeven, zelfde dag nog op CEB-rekening. Vice versa, voor 11:00 uur opdracht gegeven, zelfde dag op de betaalrekening. Toevallig gisteravond een overboeking gedaan naar de CEB-rekening, vanmiddag stond het er op.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2008 12:25 pm 

Geregistreerd: wo 24 sep 2008 9:09 pm
Berichten: 44
Borra schreef:
Het beste kun je overboekingen doen op dinsdag of woensdag, zodat je nooit het weekend ertussenin hebt zitten en zo min mogelijk rentedagen verliest.

Hoe zit dat met aankomend weekend? Eerste Kerstdag valt op een donderdag, Tweede Kerstdag is dus een vrijdag, daarna volgen (zoals wel vaker) een zaterdag en zondag, maar ligt het hele interbancaire verkeer in die dagen stil? Met andere woorden: als je woensdag een overboeking doet, staat het geld dan pas maandag op de tegenrekening en mis je bijna een volle week rente?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2008 1:04 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Phaedros schreef:
[Hoe zit dat met aankomend weekend? Eerste Kerstdag valt op een donderdag, Tweede Kerstdag is dus een vrijdag, daarna volgen (zoals wel vaker) een zaterdag en zondag, maar ligt het hele interbancaire verkeer in die dagen stil?



Ja

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2008 1:35 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Tis eigenlijk te gek voor woorden in deze moderne tijd, maar ook computersystemen willen dan een vrije dag. :roll:
Het is het laatste vleugje nostalgie zal ik maar denken.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2008 9:28 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Ik zie mededeligen van banken dat je uiterlijk 28 december de betaalopdracht moet indienen, als je wil dat die nog in 2008 verwerkt wordt. 28 december is een zondag, dus min kerstdagen/weekend, moet je uiterlijk 24 december alles klaarzetten om 31 december nog verwerkt te hebben. Dat is 1 week!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2008 10:39 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Borra schreef:
... ATbank is erg snel met terugboeken. Die behandelt het als een spoedoverboeking. Staat dezelfde dag op je tegenrekening.
Off-topic, want over andere bank: daarbij valuteert AT bank niet, dus afboeken kan ook op een maandag. En dan staat het dezelfde dag op de giro, die ook niet valuteert, dus meteen doorsturen naar de Credit Europe (on-topic) op de spaarrekening. En dan een dag wachten (CE valuteert wel) om het deposito te openen. Bij elkaar 1 dag rente verlies om een 6 maands deposito te openen (tegen 6%). Dit kan dus zelfs in deze 3-daagse werkweek voor kerst.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Re:
BerichtGeplaatst: ma 22 dec 2008 11:35 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
appeltje schreef:
En dan een dag wachten (CE valuteert wel) om het deposito te openen.
Je kan zelfs zonder gevolgen het deposito dezelfde dag openen. In dat geval wordt er nl niet gevaluteerd.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 dec 2008 12:41 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 20 okt 2008 3:36 pm
Berichten: 57
Dit heb ik ook ervaren.
Om 09.30 uur geld overgeboekt van ATB naar Postbank.
Om 10.30 keek ik naar mijn rek.bij de postbank en stond het er al op, toen gelijk overgeboekt naar Credit Europe.
Om 15.30 uur kwam ik weer thuis en was het al bijgeschreven. Terstond een deposito voor 6,00 % geopend(die dezelfde dag nog inging)
En inderdaad zonder valutaverlies.
Klasse van deze banken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2008 11:47 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 11 okt 2008 7:02 pm
Berichten: 62
Deposito van 6% bij Credit Europe ? Ik zie toch nergens op hun site deze staan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 dec 2008 11:53 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 02 nov 2008 3:47 am
Berichten: 50
Zie viewtopic.php?f=8&t=1495
Deze 'herfstaanbieding' geldt nog tot het einde van dit jaar. Oorspronkelijk liep hij tm november, maar hij is een maand verlengd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 25 dec 2008 2:55 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Theunissen schreef:
Deposito van 6% bij Credit Europe ? Ik zie toch nergens op hun site deze staan.

Het staat ook nergens maar als je ingelogd bent en dan een deposito gaat openen krijg je de keuze voor de looptijd. Dan zie je meteen de verschillende rentepercentages waaronder dus ook 6%


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO