Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 6:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2009 12:10 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 532
Tja,

geweldig goed aanbod :roll: : nu al mijn deposito van 6% openbreken en dan voor 4,75% nog 3 of 4 jaar vastzetten. Was pas interessant vanaf die termijnen, dus ging het feest niet door... ik wil mijn geld niet zo lang vast hebben staan.

Wat er wel werd gezegd: nu de rente per zojuist al fors omlaag ging, kon er voor 1 julie nog wel eens 1 of 2 keer iets in die richting gebeuren. Vandaar dit aanbod...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2009 12:47 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 17 jun 2008 7:08 pm
Berichten: 140
elsinga schreef:
Wat er wel werd gezegd: nu de rente per zojuist al fors omlaag ging, kon er voor 1 julie nog wel eens 1 of 2 keer iets in die richting gebeuren. Vandaar dit aanbod...


Wat bedoel je met "kon er voor 1 julie nog wel eens 1 of 2 keer iets in die richting gebeuren" ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2009 1:29 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 3:46 pm
Berichten: 184
Forfun schreef:
Wat bedoel je met "kon er voor 1 julie nog wel eens 1 of 2 keer iets in die richting gebeuren" ?
Renteverlaging...

:roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2009 2:37 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
In Duitsland worden vanaf 18 mei, zoals ik begrepen heb, vier weken lang geen nieuwe spaarrekeningen en deposito's meer geopend. De pauze zou worden gebruikt voor een heroriëntatie van hun spaarstrategie en het doen van bijbehorende technische aanpassingen.

Citaat:
Alle, die sich für eine Geldanlage bei der Credit Europe Bank entschieden haben, sollten sich beeilen. Denn wie durch die Credit Europe Bank angekündigt wurde, wird die Vermarktung der Tagesgeld- und Festgeldprodukte ab dem 18.05.2009 für circa vier Wochen eingestellt. Die Pause wird zur Neuausrichtung der Strategie im Sparbereich und die damit verbundenen technischen Anpassungen genutzt.


Beetje vreemd allemaal.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2009 2:45 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Ik vind het wel netjes.
Ze maken iig nieuwe klanten niet blij met een dooie mus.

Wellicht hebben ze geen nieuw kapitaal nodig, omdat ze het toch niet kunnen wegzetten.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2009 3:16 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:29 am
Berichten: 144
Of ze gaan ouderwets "naar de klote", al zal dat wel meevallen gezien de cijfers van 2008 en het eerste kwartaal van 2009.

Wellicht dat ze toch weer gaan verhogen, omdat ook zij zien dat een hoop geld naar andere banken stroomt nu ze geen lijstaanvoerder meer zijn met de stuntrente.

Heb er nog 25k staan, twee deposito's, maar hoop die midden juli weer naar Rabo te kunnen sluizen. 3,6% rente op de spaarloyaal. Al zakt dat natuurlijk ook gestaag mee met de andere rentes.

Pas als het verschil weer minimaal een procent gaan ze terug naar C.E.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2009 4:13 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ik weet het niet: Als een bank een aanbieding doet om iets open te breken om hetzelfde geld voor langer bij hun vast te zetten tegen een lager percentage... Dan verwachten ze op die manier ongetwijfeld meer aan je te kunnen verdienen. Dus dat zegt mij dat ze hun rente nog verder zullen verlagen, en ook lager dan de concurrentie zullen blijven voor langere tijd. Oftewel, ik zou zelf mooi de 6% uitzitten en dan de hoogste concurrent opzoeken.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2009 4:54 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
elsinga schreef:
nu al mijn deposito van 6% openbreken en dan voor 4,75% nog 3 of 4 jaar vastzetten


Hebben ze er ook bij gezegd hoe hoog of laag de rente over 2 tot 3 jaar is? Want dat is dank ook wel prettig om alvast te weten, lijkt me. En kan je beter zeggen of het aanbod interessant is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2009 12:10 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
henrid schreef:
Ik weet het niet: Als een bank een aanbieding doet om iets open te breken om hetzelfde geld voor langer bij hun vast te zetten tegen een lager percentage... Dan verwachten ze op die manier ongetwijfeld meer aan je te kunnen verdienen. Dus dat zegt mij dat ze hun rente nog verder zullen verlagen, en ook lager dan de concurrentie zullen blijven voor langere tijd. Oftewel, ik zou zelf mooi de 6% uitzitten en dan de hoogste concurrent opzoeken.


Mee eens. Mijn eerste gedachte is ook altijd dat ze zoiets alleen aanbieden als ze denken dat ze er zelf beter van worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2009 4:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 mei 2009 6:18 pm
Berichten: 11
Woonplaats: Nederland
Als een bank jou belt, dan doen ze dat ten eerste omdat ze er zelf beter van worden als je hun aanbod aanneemt.
Ben het eens met Baskruit en Henrid en zou er zelf niet op in gaan.

_________________
Geld is beter dan armoede, al was het maar om financiële redenen - Woody Allen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2009 5:44 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
Nogal wat Pavlov reacties. "De bank biedt het aan, dus het is per definitie slecht". Natuurlijk biedt de bank het aan om er zelf beter van te worden, maar dat hoeft niet te betekenen dat het voor jou ongunstig hoeft te zijn.

henrid schreef:
Oftewel, ik zou zelf mooi de 6% uitzitten en dan de hoogste concurrent opzoeken.

Het blijft koffiedik kijken, maar gezien de ontwikkelingen van de laatste maanden is het waarschijnlijk dat de depositorentes van de hoogste concurrent over een paar maanden lager liggen dan de depositorentes van CE nu. Als je toch van plan bent om dan je geld weer vast te zetten, kan het nu-zonder-boete-openbreken best een leuk aanbod zijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2009 7:16 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Oh zeker zullen alle rentes overal nog wel verder zakken, en zodra de inflatie en/of economie weer aantrekt, zullen ze denk ik toch nog zo lang mogelijk laag blijven; te laag om er ook maar iets aan over te houden. Ieder z'n keus, maar ik zet niets vast voor minder dan 5% (dan ook niet meer bij de hoogste concurrent) maar ben wel geneigd om die 5,5% voor 10 jaar te kiezen; wat een rust. Of kosteloos inleggen in ASN Novib, en desnoods langzaam aan wat te beleggen. Ik heb ook een paar van die 6% dingen, maar als dat vrijkomt ben ik niet bereid met de daling mee te gaan v.w.b. deposito's, al moet ik er goud voor kopen...

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2009 12:41 am 
Stuiver

Geregistreerd: ma 27 apr 2009 2:57 pm
Berichten: 50
Ik ben gelukkig nog net op tijd geweest, heb nog een deposito afgesloten bij CE van 3 jaar a 5,25% :D
Denk idd ook dat de rentes nog wel wat zullen dalen de komende tijd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2009 7:22 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Wat is de politiek, die momenteel CE voert?

Van de lopende rekening gaan ze in een tijdsbestek 4 maanden van 5 naar 2,5% en dan bellen om deposito's te verlengen.

Ik snap het niet meer.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2009 7:26 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Des te meer deposito's er afgesloten zijn, des te brutaler kunnen ze worden met rentedalingen op de gewone spaarrekening.
Depositoklanten kunnen doorgaans niet zomaar weglopen.
CEB houdt graag nog wat muntjes in kas.
Zie het maar als een verzekering of tactiek tegen een soort bankrun.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO