Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 12:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 jun 2008 12:19 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 apr 2008 11:10 pm
Berichten: 53
Woonplaats: Langetabbetje
@Paul,
Bedankt voor de tip.
Ik heb begin juni de deposito schriftelijk opgezegd maar inderdaad ook geen bevestiging ontvangen. Ga voor alle zekerheid dan ook maar een email sturen.

@Dubbeltje,
Ja, ik heb keurig een bevestiging ontvangen.
Via een email aan hun gevraagd of ik ook voor de 5% in aanmerking kon komen waarop ik een dag later keurig een email terug ontving met een uitleg wat er zou gaan gebeuren.
En zo hebben ze het ook gedaan.

Als mensen zeggen wat ze doen en doen wat ze zeggen, dan kan het bij mij niet meer stuk!
TOPPIE hoor!!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 19 jun 2008 11:25 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Citaat:
Ik heb er nog wel een mailtje achteraan moet sturen, om een bevestiging te krijgen of het inmiddels ook in hun administratie is opgenomen.


Als je een brief stuurt is het dan normaal dat je zelf om een bevestiging moet gaan vragen

Het is daar de omgekeerde wereld .
Gellukkig geeft de AT bank wel een melding als die afloopt . Alleen als je natuurlijk niet reageert gaan ze wel door .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 jul 2008 12:41 am 
Stuiver

Geregistreerd: za 19 jan 2008 9:35 pm
Berichten: 54
Als ik het dus goed begrijp sluiten ze mijn huidige rekening af en storten ze het saldo op een nieuwe rekening die 5% rente geeft? Ben natuurlijk als de dood dat mijn spaarcenten er van door gaan. :twisted:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 jul 2008 6:43 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
Bouwe schreef:
Als ik het dus goed begrijp sluiten ze mijn huidige rekening af en storten ze het saldo op een nieuwe rekening die 5% rente geeft? Ben natuurlijk als de dood dat mijn spaarcenten er van door gaan. :twisted:
Volgens mij wordt je rekening een paar dagen bevroren, dan rekenen ze op de opgebouwde rente uit, schrijven die bij, passen de rente aan op 5%, en ontdooien ze de rekening weer.
Je moet alleen geen stortingen of opnames doen in de "ijstijd" :wink:. Je kunt de hele tijd je saldo (en dus de voortgang) controleren.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008 11:46 pm 

Geregistreerd: za 05 jul 2008 11:37 pm
Berichten: 16
Paul209 schreef:
Joop schreef:
bert schreef:
Heb je die 10 dagen ook voorbij laten gaan?


Is het bij CE mogelijk om van te voren aan te geven (brief of telefoontje) dat je de deposito niet wil verlengen?


Jazeker, niet per mail maar per brief.
Ik heb er nog wel een mailtje achteraan moet sturen, om een bevestiging te krijgen of het inmiddels ook in hun administratie is opgenomen.
Verstandig is daarom gelijk in de brief om een bevestiging te vragen.


niet alleen per brief, je kan ook telefonisch aangeven of je een deposito wilt laten verlengen of niet. Na het openen van een deposito kan je al een instructie geven. Het wordt dan onmiddelijk opgenomen en ingegeven in het systeem. Dus even bellen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008 11:50 pm 

Geregistreerd: za 05 jul 2008 11:37 pm
Berichten: 16
Inter schreef:
Citaat:
Ik heb er nog wel een mailtje achteraan moet sturen, om een bevestiging te krijgen of het inmiddels ook in hun administratie is opgenomen.


Als je een brief stuurt is het dan normaal dat je zelf om een bevestiging moet gaan vragen

Het is daar de omgekeerde wereld .
Gellukkig geeft de AT bank wel een melding als die afloopt . Alleen als je natuurlijk niet reageert gaan ze wel door .


Van de EC bank krijg je ook een herinnering dat je deposito afloopt en zonder tegenbericht gaat het automatisch verder met de dan huidige rente. Je hebt alsnog tot 10 dagen na afloop de tijd om een instructie telefonisch te geven. Dus stilzwijgend is het niet.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 05 jul 2008 11:57 pm 

Geregistreerd: za 05 jul 2008 11:37 pm
Berichten: 16
Joop schreef:
bert schreef:
Heb je die 10 dagen ook voorbij laten gaan?


Is het bij CE mogelijk om van te voren aan te geven (brief of telefoontje) dat je de deposito niet wil verlengen?


ja dat is mogelijk, dus gelijk na het openen van een deposito is het al mogelijk op te bellen en een melding geven dat je het niet automatisch wilt laten doorlopen. Dus na het openen van een deposito gelijk bellen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2008 12:27 am 

Geregistreerd: za 05 jul 2008 11:37 pm
Berichten: 16
kuripot schreef:
Gisteren via de site een mail naar CEB gestuurd en had vandaag antwoord in mijn mailbox. Het kwam erop neer dat de actie van 5% eigenlijk alleen bedoeld was om nieuwe klanten aan te trekken. Uit coulance zouden ze echter ook de 5% aan mij geven. Dit betekent dus inderdaad het afsluiten van de oude rekening en uitbetalen van de rente en vervolgens de rekening weer openen met het nieuwe rentepercentage! Dit zou wel een aantal dagen in beslag kunnen nemen. Er werd in de mail tevens benadrukt dat de rente van 5% variabel is. Zou dit maar tijdelijk zijn dan? Het is maar dat jullie het weten.


Een spaarrekening is altijd variabel. Het werd mij verteld dat dit een tijdelijke actie van de bank is gericht naar nieuwe klanten en dat dit de rede is waarom de bestaande klanten niet automatisch zijn aangepast, het was wel gebeurd als het een normale renteverhoging was geweest.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 7:42 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Citaat:
ja dat is mogelijk, dus gelijk na het openen van een deposito is het al mogelijk op te bellen en een melding geven dat je het niet automatisch wilt laten doorlopen. Dus na het openen van een deposito gelijk bellen.

En als ik dat nou niet heb gedaan kan je dat later dan wel doen .
Z`n vraag kan ook op het formulier worden gezet maar dat gebeurt natuurlijk niet .

En op dit tijdstip :

afbeelding: http://img134.imageshack.us/img134/1219/crediteuropebankxe5.jpg


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 07 jul 2008 10:05 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Ruim 2 uur later en ze zijn nog steeds bezig met de dagafsluiting !!! :roll:

Trouwens nu (00.17 uur dinsdag) gaat het nog steeds niet. Zullen wel vergeten zijn iemand storingsdienst te geven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 11:36 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Heb een mailtje gestuurd en binnen 24 uur ook antwoord Krijg nu ook de Nieuwe Rente .
Er staat bij mij ook vermeld dat het nog ongeveer 2 weken kan duren .

Pakken ze die nog wel eventjes voor het lage bedrag maar ja je kan overal wel druk om gaan maken .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 10 jul 2008 11:41 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 05 jul 2008 9:52 pm
Berichten: 134
eh... ik kan niet afboeken ivm "dagafsluiting" :?
Daar hou ik helemaal niet van


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2008 8:29 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Van de ondernemersrekening heb ik nu zelfs een officiele brief gekregen dat er een rentewijziging naar 5% is ingegaan.
Op zich wel goed want op het bankafschrift, of op de site, is dat niet terug te vinden. Ik kon het alleen afleiden uit het feit dat er begin juli tussentijds rente was uitgekeerd.

Ondernemersrekeningen zijn een beetje ondergeschoven kindjes bij CE :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 jul 2008 10:49 pm 

Geregistreerd: za 12 jul 2008 7:35 pm
Berichten: 45
Weet iemand of de CEB de rente ook nog gaat verhogen?
Ze wilden toch bovenaan de concurentie staan? Dan hebben ze zeker de Icesave niet gezien :?
Ik hoop dat de rente ook omhoog gaat! :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 jul 2008 11:11 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Die is net verhoogd naar 5%.
Ik hoop met je mee hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het blijft geen feest.
Als ik jou was zou ik er niet vanuit gaan dat dit snel gaat gebeuren.
En als je voor die 0.25% meer het risico van een buitenlandse garantie aandurft, dan open je toch een rekening bij ICE ?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO