Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu zo 28 apr 2024 10:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2008 12:55 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Citaat:
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.
Leuk doordenkertje, Paul.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2008 1:03 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Paul209 schreef:
Met een mailtje of belletje een renteverhoging regelen is dan nog vrij relaxed, i.p.v. de rompslomp rondom een nieuwe rekening openen.
Een mens is ook niet snel tevreden geloof ik. :roll:


Misschien een leuk idee voor een nieuwe dienst? De SpaarInformatie.nl "Spaarwekker": Laat uw spaargeld niet in slaap vallen. U geeft aan welke rekeningen u hebt en de "Spaarwekker" geeft een signaal (mailtje) als uw rekeningen(en) word(en) ingehaald door een andere rekening met een hoger rente. Ach zit waarschijnlijk niemand op te wachten........of wel?

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2008 1:14 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
mandros schreef:
Paul209 schreef:
Met een mailtje of belletje een renteverhoging regelen is dan nog vrij relaxed, i.p.v. de rompslomp rondom een nieuwe rekening openen.
Een mens is ook niet snel tevreden geloof ik. :roll:


Misschien een leuk idee voor een nieuwe dienst? De SpaarInformatie.nl "Spaarwekker": Laat uw spaargeld niet in slaap vallen. U geeft aan welke rekeningen u hebt en de "Spaarwekker" geeft een signaal (mailtje) als uw rekeningen(en) word(en) ingehaald door een andere rekening met een hoger rente. Ach zit waarschijnlijk niemand op te wachten........of wel?


Dan heb je gelijk al een paar miljoen potentiële abonnees.
Nog lang nog niet iedereen (buiten de SpaarInformatie lezers, natuurlijk) is er van doordrongen dat ze al tijden gruwelijk zitten te slapen.

Werk het idee maar uit en zet een advertentie in een groot dagblad ofzo en u kunt gaan rentenieren. :lol:

Edit: Het .nl domein zal je moeten kopen, is geregistreerd sinds 11-4-2008.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Laatst bijgewerkt door Paul209 op di 17 jun 2008 1:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2008 1:17 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
mandros schreef:
Misschien een leuk idee voor een nieuwe dienst? De SpaarInformatie.nl "Spaarwekker": Laat uw spaargeld niet in slaap vallen. U geeft aan welke rekeningen u het en de "Spaarwekker" geeft een signaal (mailtje) als uw rekeningen(en) word(en) ingehaald door een andere rekening met een hoger rente. Ach zit waarschijnlijk niemand op te wachten........of wel?
Als je 'slaapt' is het de vraag maar of je met enige regelmaat naar die wekker omkijkt. Als je niet ' slaapt' is deze site meer dan voldoende om alert te reageren. Kortom, persoonlijk zit ik niet op zo'n wekker te wachten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2008 1:58 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
mandros schreef:

Misschien een leuk idee voor een nieuwe dienst? De SpaarInformatie.nl "Spaarwekker": Laat uw spaargeld niet in slaap vallen. U geeft aan welke rekeningen u hebt en de "Spaarwekker" geeft een signaal (mailtje) als uw rekeningen(en) word(en) ingehaald door een andere rekening met een hoger rente. Ach zit waarschijnlijk niemand op te wachten........of wel?



Op het moment dat er een nieuwe naam of nieuw spaarproduct in de top 10 verschijnt, betekent dat dat er ook een spaarproduct is weggevallen.
Het kan interessant zijn om die naam uitdrukkelijk te vermelden..... :?:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2008 5:34 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3713
Berichtje uit de Consumentenbond Geldgids Nieuwsbrief:

Credit Europe discrimineert klanten
Credit Europe Bank geeft nieuwe klanten 5% spaarrente. Bestaande klanten krijgen niet meer dan 4,5% op dezelfde spaarrekening. Een slechte zaak om zo je trouwe klanten te belonen. Bent u klant, eist dan dezelfde 5%.

(ik denk dat ze wel een beetje spijt krijgen vanwege het meerwerk dat het nu oplevert door alle telefoontjes)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2008 5:40 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 11 apr 2008 11:21 am
Berichten: 65
henrid schreef:
(ik denk dat ze wel een beetje spijt krijgen vanwege het meerwerk dat het nu oplevert door alle telefoontjes)


Laat het een les zijn, ook voor andere banken


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2008 5:45 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Joop schreef:
henrid schreef:
(ik denk dat ze wel een beetje spijt krijgen vanwege het meerwerk dat het nu oplevert door alle telefoontjes)


Laat het een les zijn, ook voor andere banken


Wat is er mis met belspelletjes?
Want ook negatieve reclame, is reclame. :lol:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2008 7:17 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 28 apr 2008 11:10 pm
Berichten: 53
Woonplaats: Langetabbetje
Inter schreef:
Met de voorwaarden van de Deposito met een stilzwijgende verlenging ben ik het ook niet eens . Kan je alleen met een schriftelijk bericht worden voorkomen . Jammer dat ik dit pas later las .

@Inter,
Op mijn deposito (CreditEurope) staat:
Zonder tegenbericht zal het oorspronkelijke depositobedrag inclusief opgebouwde rente op vervaldatum automatisch worden verlengd voor eenzelfde periode tegen het alsdan geldende rentepercentage.
Mocht u anders besluiten, verzoeken wij u binnen 10 dagen na verlenging contact met ons op te nemen op nummer 0900-4711000.


Heb je die 10 dagen ook voorbij laten gaan?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2008 8:12 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Het lijkt wel een internetprovider .Die geven ook alleen maar kortingen aan nieuwe klanten . Alleen als je gaat zeuren dan doen ze het ook .

Citaat:
Heb je die 10 dagen ook voorbij laten gaan?


Nee , ik moet nog meer dan een jaar .
Was ook een grote fout van mij om deze te openen De rente is nog lager als de gewone spaarrekening .
Maar zoals ik heb begrepen van anderen krijg je als het zover is geen waarschuwing .Iets wat AT wel doet .


Laatst bijgewerkt door Inter op di 17 jun 2008 9:53 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2008 9:20 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 11 apr 2008 11:21 am
Berichten: 65
bert schreef:
Heb je die 10 dagen ook voorbij laten gaan?


Is het bij CE mogelijk om van te voren aan te geven (brief of telefoontje) dat je de deposito niet wil verlengen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2008 10:02 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
marietje schreef:
De spaarrekening stond n.l.op nul omdat deze alleen nodig is voor de rentestorting van de deposito .Zal eind van de week nog eens kijken of het gewijzigd is.


Een beetje druk maken om rekening waar niks op staat .Als je het gaat opnemen dan stort toch naar een andere rekening .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2008 10:29 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Joop schreef:
bert schreef:
Heb je die 10 dagen ook voorbij laten gaan?


Is het bij CE mogelijk om van te voren aan te geven (brief of telefoontje) dat je de deposito niet wil verlengen?

Doboy schreef:
Was me ook al opgevallen dat het deposito automatisch wordt verlengd. Dit was de reactie van Credit Europe:

U kunt de opdracht dat u wenst dat de Termijndeposito niet automatisch wordt verlengd bij afloop reeds bij opening doorgeven en via volgende manieren:

- via het Contact Center (0900-4711000) met ingave van uw klant en PIN nummer
- per fax 020/3576316
- per post : Credit Europe Bank N.V.
* Antwoordnummer 255
* 1100 VB Amsterdam

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2008 11:09 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Joop schreef:
bert schreef:
Heb je die 10 dagen ook voorbij laten gaan?


Is het bij CE mogelijk om van te voren aan te geven (brief of telefoontje) dat je de deposito niet wil verlengen?


Jazeker, niet per mail maar per brief.
Ik heb er nog wel een mailtje achteraan moet sturen, om een bevestiging te krijgen of het inmiddels ook in hun administratie is opgenomen.
Verstandig is daarom gelijk in de brief om een bevestiging te vragen.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 jun 2008 11:54 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Bij opening per telefoon kun je dit onmiddelijk kenbaar maken (er wordt zelfs expliciet naar gevraagd wat je wilt en dat wordt nogmaals aan het eind bevestigd) Vreemde is alleen dat het contract wat je daarna thuis krijgt altijd meldt dat het stilzwijgend doorloopt, onafhankelijk van wat je hebt aangegeven. De eerste keer dat ik een deposito bij hen had heb ik daarover gebeld. Het bleek echter wel goed geadministreerd te staan; die zin in het contract is blijkbaar standaard tekst. Na afloop van de periode ging het inderdaad vanzelf goed. Nu heb ik weer een lopen en heb weer een contract met dezelfde (onjuiste) standaard tekst ontvangen. Misschien ook van toepassing bij een van jullie?

Trouwens, mbt tot die 5% is het wel een administratief rommeltje: Bij mijn belletje op 9/6 zeiden ze dat het binnen enkele dagen verwerkt zou worden en dat ik een schriftelijke bevestiging van de aangepaste rente thuisgestuurd zou krijgen. Het eerste lijkt te kloppen, maar 'k heb nog geen bevestiging ontvangen. Inmiddels twee afschriften verder: de rentebijschrijving per 10/6 (in lijn met de overige ervaringen) en eentje nav een extra bijstorting. De afschriften melden echter nog steeds 4.5% rente. Via internetbankieren staat er inmiddels wel 5% vermeld, maar een schriftelijke bevestiging daarvan heb ik nog niet ontvangen. Zijn er mensen die wel zo'n bevestiging hebben gekregen?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO