Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu wo 18 jun 2025 11:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2008 7:26 am 
2 Kwartjes

Het is in mijn ogen echt niet zo ongebruikelijk. Het is al eerder aangehaald dat nieuwe klanten van willekeurige diensten vaker gepaaid worden met acties en bestaande klanten de volle mep betalen. Ik denk met name aan mobiele telefonie. Wat ik heb begrepen (alleen zelf nooit gedaan) kan je daar ook bij het verlengen van een abonnement nog wel eens wat gedaan krijgen als je in de winkel gaat onderhandelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2008 10:12 am 

linkpagina schreef:
De renteverhoging wordt volgens meneer niet voor alle bestaande klanten doorgevoerd. Dus, bestaande klanten moeten gewoon even bellen naar CE voor de 5%. Bel 0900 - 47 11 000 .

In de praktijk gaat het hier dus om een spaarrekening mét voorwaarden.

Nou moet ik zeggen dat ik in sommige gevallen een beetje moeite heb met de scheidslijn tussen rekeningen mét en rekeningen zonder voorwaarden. Bij vrijwel alle rekeningen "zonder voorwaarden" heb je vaak tóch te maken met voorwaarden. Bijvoorbeeld dat je boven een bepaald (hoog) bedrag geen of minder rente krijgt.

Waar het dus om gaat is, dat je moet vaststellen of de voorwaarden (die er sowieso altijd zijn) bezwarend genoeg zijn om een rekening aan te merken als rekening met voorwaarden. Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen meer moeite hebben met deze (geheime) beperkende voorwaarde van de CEB dan met de beperkende voorwaarden van bijvoorbeeld de Alfa Spaarrekening van de Anadolubank, hoewel dat niet strookt met de categorisering die door SpaarInformatie wordt gehanteerd. (Het is niet voor niets dat bij sommige andere spaarsites de spaarrekening van de Anadolubank staat vermeld bij de rekeningen zonder voorwaarden.)

Overigens mijn complimenten voor deze uitstekende site! (Dat wilde ik even kwijt ter gelegenheid van mijn eerste posting alhier.)

moneroj

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2008 12:34 pm 

Na telefonisch contact met de CEB ivm renteverhoging, maandag j.l. tien euro gestort op de spaarrekening.
Volgens de medewerker was er voor de storting geen minimum c.q. maximum bedrag vereist,maar er moest wel een storting gedaan worden.
De spaarrekening stond n.l.op nul omdat deze alleen nodig is voor de rentestorting van de deposito, die wij vorig jaar hebben afgesloten.
Zojuist gekeken op de rekening, de 10 euro is bijgeschreven, maar het percentage staat nog steeds op 4,5%.
De aardige meneer aan de lijn zou een aantekening maken, zodat na storting het percentage zou worden aangepast??!!

Zal eind van de week nog eens kijken of het gewijzigd is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2008 2:05 pm 
3 Kwartjes

Procent schreef:
inmiddels ook gebeld, en de 5% was in één minuut geregeld

Was de wijziging binnen één minuut zichtbaar?

Gisteren zijn enkele honderden euro's op mijn rekening bijgeschreven maar ondanks de toezegging over de renteverhoging stond vandaag de rente nog op 4,5%.
Omdat ik vandaag nog een bedrag wil overboeken heb ik vanmorgen gebeld, de rente zou direct worden aangepast, niet dus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2008 3:40 pm 
Dubbeltje

Ik heb zojuist van een medewerker van CE vernomen dat na verzoek de 5% rente direct ingaat, maar dat t pas ca 4 dagen later zichtbaar is in je product overzicht.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2008 4:26 pm 
Vijfje

En dat klopt, want dat stond ook in de mail.

Daarvoor moeten we de rekening omstellen. Het aanpassen van de rekening kan enkele dagen duren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2008 5:26 pm 
Stuiver

baskruit schreef:
Het is in mijn ogen echt niet zo ongebruikelijk. Het is al eerder aangehaald dat nieuwe klanten van willekeurige diensten vaker gepaaid worden met acties en bestaande klanten de volle mep betalen. Ik denk met name aan mobiele telefonie. Wat ik heb begrepen (alleen zelf nooit gedaan) kan je daar ook bij het verlengen van een abonnement nog wel eens wat gedaan krijgen als je in de winkel gaat onderhandelen.

baskruit, zoals jij het stelt is het inderdaad helemaal niet ongebruikelijk.
Met nieuwe of 2e hands auto', of keukens is het niet meer dan normaal dat je onderhandelt, en het is tegenwoordig zelfs niet meer gek, dat als je een breedbeeld-tv koopt, je 100 Euro van de prijs afpingelt. En ook met b.v. hypotheken valt te onderhandelen (er wordt zelfs reclame gemaakt, met de aanmoediging te onderhandelen!). En als je met een plastic tasje met 300.000 Euro de Rabobank binnenstapt, dan valt er zelfs ook over de spaarrente te onderhandelen. Het enige ongebruikelijke is hier, denk ik, dat het om een gewone spaarrekening gaat, en waar de klant zelf aktie moet ondernemen, n.a.v. berichten die niet voor alle klanten zomaar toegankelijk zijn. Als meneer X, over een half jaar hoort, dat hij 5% had kunnen krijgen over zijn saldo ipv 4,5% dan heeft de CE denk ik toch een klein probleem. Ik probeer mij zelf die situatie voor te stellen, en ik denk dat ik een beetje boos zou zijn op de CE, en zou zeggen: "waarom hebben jullie me dat niet verteld?". Het enige juiste antwoord van CE zou m.i. dan ook moeten zijn: "u krijgt alsnog die extra rente over dat half jaar".

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2008 6:27 pm 
3 Kwartjes

obligataire schreef:
En dat klopt, want dat stond ook in de mail.

Daarvoor moeten we de rekening omstellen. Het aanpassen van de rekening kan enkele dagen duren.

Stond ook in mijn mail maar als aan de telefoon wordt gezegd dat de rente direct wordt aangepast denk je eerder in minuten dan in dagen.

Daarom ben ik benieuwd naar de reactie van Procent, die schreef n.l.
was in één minuut geregeld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2008 7:42 pm 
Vijfje

Linn schreef:

Daarom ben ik benieuwd naar de reactie van Procent, die schreef n.l.
was in één minuut geregeld.

De toezegging wel ja.

Maar de technische aanpassing, dat is een heel ander verhaal.

Daar waren ze trouwens eerlijk in dus ik zit er niet zo mee.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2008 9:52 pm 

Ik heb ook gebeld, maar ik zie online nog steeds 4,5%. Nog even geduld blijkbaar. Mijn gespaarde rente was volgens mij boven de 90 euro, en staat nu op 0 euro :?: Heeft dit te maken met de handmatige berekening :?: Hebben andere mensen bij CE ook 0 euro als spaarbedrag staan :?:

Bij mijn lijst van bij- en afschrijvingen is morgen (5-6-2008) 92,42 euro op mijn CE spaarsaldo bijgestort.

Ik begin dus blijkbaar weer vanaf 0 euro te sparen.

Als ik het goed begrijp krijg ik nu 5% spaarrente over mijn oude spaarsaldo voor renteverhoging + de gespaarde rente van begin dit jaar tot nu :?: Dus ipv 1x per jaar rente op rente, heb ik nu 2x rente op rente gekregen in 2008.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2008 10:15 pm 
Dubbeltje

Deze bank heeft er een klant bij net formulier ingevuld, nu hopen dat het 5% vlijft of zelf meer word :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2008 10:38 pm 
Kwartje

Nikita schreef:
Bij mij is ook de rente per 05-06-2008 bijgeschreven, dus binnenkort staat er echt 5% :lol:

Bij mij is de bijboeking van vandaag met valutadatum 5/6 2 keer bijgeschreven.
Da's pas :lol:
(En nu maar hopen dat ze hier niet meelezen)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2008 11:03 pm 
Vijfje

barbaraf schreef:

Nee, dat lijkt maar zo.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 jun 2008 8:43 am 
Kwartje

obligataire schreef:
barbaraf schreef:
Nee, dat lijkt maar zo.

Als ik de mutaties downloadde in een pdf dan stond als eindsaldo toch echt het verkeerde saldo. Bij het saldo overzicht stond inderdaad het goede.
En nu is het helemaal goed...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 05 jun 2008 9:29 am 
Stuiver

Zulke tips, daar kunnen we wat mee. De schriftelijke bevestiging van de aanpassing wordt verstuurd. Gelijk maar wat meer naar de ce rekening schuiven.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]