Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu wo 18 jun 2025 9:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 1:02 pm 
Stuiver

Ook net ingelogd. Nog steeds 4,5% Als ze het toch niet voor mij doorvoeren, ben ik daar weg.

baskruit schreef:
En anders zijn er alternatieven (ik verwacht dat er nog wel meer banken zullen volgen).

Weet iemand nog hoe dit in het verleden ging?
Toen een bank de rente verhoogde, volgde al gauw een andere bank(en) of duurde het nog een poosje?

Zit er nl over te denken mijn bescheiden kapitaaltje naar CE over te boeken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 1:40 pm 
Kwartje

Ik had deze rekening al een behoorlijk lange tijd niet meer gebruikt, maar als ik inlog zie ik nog 3,9% staan... :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 2:14 pm 
Daalder

Ik heb gisteren gebeld naar die Duitse dame, en ze zei inderdaad dat ik even een storting moest doen, dat het dan vanzelf ging.

Ik ben het ermee eens dat we over een rekening praten met variabele rente, we zouden gewoon mee moeten gaan, omlaag en omhoog.
Dus het zou zeker niet netjes zijn als niet iedereen automatisch meeging.
Maar als je nou weet hoe het werkt, kan je wel gaan zitten bleren "als...dan ben ik weg.." maar je had in de tussentijd ook even kunnen bellen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 4:18 pm 
Stuiver

Karel Spaargraag schreef:
Maar als je nou weet hoe het werkt, kan je wel gaan zitten bleren "als...dan ben ik weg.." maar je had in de tussentijd ook even kunnen bellen.

Als je, voordat je hier kwakkeloos iets neerkalkt, de moeite had genomen mijn voorafgaande postings te lezen, en de twijfels bij meerdere mensen over deze hele gang van zaken had gelezen, dan had je mij jouw domme opmerking kunnen besparen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 5:03 pm 
Kwartje

misschien flauw maar vind het niet overbodig om te melden:

FAQ CE Bank schreef:
De rente wordt jaarlijks berekend en op 31 december op de Top-Interest Rekening bijgeschreven. Wij berekenen de rente over het werkelijk aantal dagen per jaar. Totaal per jaar dus 365 rentedagen (een schrikkeljaar kent 366 rentedagen).

dus moet de rente over het gehele jaar toch op de valreep nog even meegenomen bij de IB aangifte of heb ik dat mis :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 5:15 pm 
Daalder

Zie deze discussie: http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?t=121

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 7:00 pm 
Kwartje

thanks!

ik zag trouwens dat bijv. AT Bank ook 31/12 hanteert om rente uit te keren en zullen er ook meer zijn..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 7:26 pm 
Gulden

@ghpotman:
Credit Europe schrijft rente bij op 31 december, met valutadatum 1-1. Zo staat het op mijn afschrift van CE.

En zoals je in "die andere thread" kunt lezen tel ik de op 1-1-2008 bijgeschreven rente niet op bij het beginsaldo wat ik begin volgend jaar moet opgeven voor de belasting.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 9:23 pm 
Dubbeltje

Ontvangen jullie van de CEB een papieren afschrift? en zo ja in welke ferquentie?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 9:26 pm 
Vijfje

Ricky86 schreef:
Ontvangen jullie van de CEB een papieren afschrift? en zo ja in welke ferquentie?

Ja, direct na elke mutatie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 10:01 pm 
Daalder

Pierewiet schreef:
Als je, voordat je hier kwakkeloos iets neerkalkt, de moeite had genomen mijn voorafgaande postings te lezen, en de twijfels bij meerdere mensen over deze hele gang van zaken had gelezen, dan had je mij jouw domme opmerking kunnen besparen.

Ik geloof niet dat die opmerking wel iets toevoegt, maar ik ben gevleid dat u zichzelf aangesproken voelt, hoewel mijn commentaar niet naar u gericht was.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 10:13 pm 
Stuiver

obligataire schreef:
Ricky86 schreef:

Ja, direct na elke mutatie.

Hmm raar. Ik heb al een paar maanden een rekening bij CEB en meerdere keren per maand een bedrag op de spaarrekening van hun gestort en nog nooit één afschrift gezien...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 10:14 pm 
2 Kwartjes

Pierewiet schreef:
Ook net ingelogd. Nog steeds 4,5% Als ze het toch niet voor mij doorvoeren, ben ik daar weg.

baskruit schreef:
En anders zijn er alternatieven (ik verwacht dat er nog wel meer banken zullen volgen).

Weet iemand nog hoe dit in het verleden ging?
Toen een bank de rente verhoogde, volgde al gauw een andere bank(en) of duurde het nog een poosje?

Zit er nl over te denken mijn bescheiden kapitaaltje naar CE over te boeken.

Ik heb vandaag op mijn gisteren verzonden berichtje de hier al bekende reactie teruggekregen. Ze gaan mij ook op 5% zetten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 10:17 pm 
Stuiver

Karel Spaargraag schreef:
Ik geloof niet dat die opmerking wel iets toevoegt, maar ik ben gevleid dat u zichzelf aangesproken voelt, hoewel mijn commentaar niet naar u gericht was.

Fijn dat je zelf toegeeft dat jouw opmerking niets toevoegde.
Je voelt je gevleid, omdat je iemands woorden herhaalt, zodat diegene zich aangesproken voelt en dan ontken je dat het persoonlijk bedoeld was? :lol:

Tot zover, want dit is zonde van de forumruimte. :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 jun 2008 6:59 am 
Stuiver

Is het inmiddels ook al bij iedereen hier bekend, dat Albert Heijn de halfvolle melk voor de helft van de prijs gaat verkopen? Bijna niemand weet dat, en daarom koopt zowat iedereen de halfvolle melk voor de volle prijs.

Als je even belt naar je AH filiaal, en je zegt dat je daar vaak halfvolle melk koopt, dan mag je voortaan ook voor die prijs je melk meenemen. Maar als je zelf geen aktie onderneemt, blijf je de volle mep betalen.

Wat ik hiermee wil zeggen is, dat ik dit een unieke aktie vind van CE. En dan uniek, in de zin van zeer ongebruikelijk. Ik vraag me eigenlijk af, of ze hier geen problemen mee krijgen. Want mensen die niet op spaarinformatie-forums lezen, weten dit niet, en zullen zich op een gegeven moment wat ongemakkelijk voelen bij deze situatie.

(inmiddels ook gebeld, en de 5% was in één minuut geregeld)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]