Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu wo 18 jun 2025 5:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2008 11:45 pm 
Vijfje

obligataire schreef:
Het lijkt me eerlijk gezegd logisch, dat de verhoging ook voor bestaande klanten geldt.
Ten eerste zou het uitsluiten van bestaande relaties een discriminatie inhouden met negatieve publiciteit tot gevolg,
en ten tweede is het heel makkelijk te omzeilen: je sluit simpelweg de oude rekening en opent een nieuwe.

Als ik mij goed herinner, had de AK-Bank er ook geen probleem mee bestaande klanten in 1e instantie niet mee te laten profiteren.
Maar voor de 3e keer: de CE bankmedewerker ging ervan uit dat het ook voor bestaande klanten zou gaan gelden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 30 mei 2008 11:55 pm 
Vijfje

Ik zie het wel, a.s. maandag. Een telefoontje is gauw gepleegd.

Je mag aannemen dat ze tegen die tijd hun personeel volledig hebben geïnstrueerd.
Bij dit soort zaken houd ik niet van 'misschien' of 'waarschijnlijk'.

'Ja' , dat wil ik horen. En anders wordt het Icesave of een deposito.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 mei 2008 12:49 am 
Kwartje

Op dit moment een deposito is riskant. Geef CEB even de tijd. Zij geven 100% garantiestelsel van DNB. Ik heb geleerd dat impuls-beslissingen niet altijd de juiste zijn. Feit is dat CEB naar 5% gaat. Mocht dat een paar werkdagen duren is dat beter dan IceSave met de eerste 20.000 Euro volgens het IJslandse garantiestelsel. Daarnaast heb ik al eerder aangehaald dat het jaardeposito van CEB (nu 5%) verhoogd zal worden als op de lopende rekening ook al 5% wordt gegeven...geduld is dus een schone zaak. En wie weet wat anderen de komende week gaan doen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 mei 2008 1:24 pm 
Vijfje

Thijs schreef:
Op dit moment een deposito is riskant. Geef CEB even de tijd. Zij geven 100% garantiestelsel van DNB. Ik heb geleerd dat impuls-beslissingen niet altijd de juiste zijn. Feit is dat CEB naar 5% gaat. Mocht dat een paar werkdagen duren is dat beter dan IceSave met de eerste 20.000 Euro volgens het IJslandse garantiestelsel. Daarnaast heb ik al eerder aangehaald dat het jaardeposito van CEB (nu 5%) verhoogd zal worden als op de lopende rekening ook al 5% wordt gegeven...geduld is dus een schone zaak. En wie weet wat anderen de komende week gaan doen.

Als ik kijk naar http://www.icesave.co.uk/savings-range.html dan zie ik daar ook deposito's met een goed rendement.
Ik ga er vanuit dat ze hier ook aangeboden gaan worden.
Zelfs al wil je geen gebruik maken van IceSave, om welke reden dan ook, is een goede aanbieding meestal wel reden voor andere banken zich aan te passen.
Ze houden elkaar immers scherp in de gaten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 mei 2008 5:07 pm 
Kwartje

Als je ziet dat ze in de UK een vrije rente hanteren van ruim 6% en in Nederland nu dus 5%...en je zou dat doortrekken naar depositorente welke in de UK voor 6 maanden, 1 2 of 3 jaar ruim 7% is, zou dat voor Nederland wellicht de eerste 6 procenter kunnen worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 mei 2008 6:01 pm 
Vijfje

Thijs schreef:
Als je ziet dat ze in de UK een vrije rente hanteren van ruim 6% en in Nederland nu dus 5%...en je zou dat doortrekken naar depositorente welke in de UK voor 6 maanden, 1 2 of 3 jaar ruim 7% is, zou dat voor Nederland wellicht de eerste 6 procenter kunnen worden.

Daarom, laat ze elkaar maar een beetje opjagen. :lol: :lol:
We hebben weer het hard nodig om via W.Bos o.a. het generaal pardon en schoolboeken te kunnen bekostigen. :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 mei 2008 8:16 pm 
Stuiver

Paul209 schreef:
Dat ik ze hier verraden heb, dat kost ze juist geld.

Of juist niet, omdat meer mensen nu naar de C.E. bank gaan, en bestaande rekeninghouders klant bij hun blijven, in plaats van bijvoorbeeld voor Icesave te kiezen.

Sterker nog, ik overweeg nu om alles wat ik nu nog bij de ATbank heb staan ook te verhuizen naar Credit Europe.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 mei 2008 9:29 pm 
AT Bank heeft meestal hetzelfe of een hoger percentage dan CE, dus een verhuizing lijkt mij niet nodig ;)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 31 mei 2008 10:06 pm 
Vijfje

Apollo schreef:
Paul209 schreef:
Sterker nog, ik overweeg nu om alles wat ik nu nog bij de ATbank heb staan ook te verhuizen naar Credit Europe.

Ik vermoed dat Spaarinformatie nog een redelijk drukke tijd tegemoet gaat om de percentages (naar boven) steeds aan te passen.
Extra concurrentie en de ontstane geldhonger van de banken zullen daar de oorzaak van zijn.
Vergeet niet dat banken grotendeels geld verdienen met het geld van een ander.
En dat moeten ze eerst nog maar zien te bemachtigen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 8:53 am 
Vijfje

Ik heb vanochtend even telefonisch contact gehad.

Voor de topinterest rekening:
eerst een aanvullende storting doen (méér dan een euro a.u.b.!),
dan wordt 5% voortaan automatisch toegepast.

Voor de ondernemersrekening:
eerst een aanvullende storting doen (méér dan een euro a.u.b.!)
plus een beknopte fax

dan wordt ook hier 5% rente toegepast.

Wat ze niet vragen, maar ik wel heb gedaan, is een aanvullende opmerking opnemen in de omschrijving bij de overboeking, waarbij ik verwijs naar de 5% regeling.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 10:10 am 
3 Kwartjes

obligataire schreef:
Wat ze niet vragen, maar ik wel heb gedaan, is een aanvullende opmerking opnemen in de omschrijving bij de overboeking, waarbij ik verwijs naar de 5% regeling.

Goed idee, heb dit ook gedaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 10:37 am 
obligataire schreef:

Voor de ondernemersrekening:
eerst een aanvullende storting doen (méér dan een euro a.u.b.!)
plus een beknopte fax

dan wordt ook hier 5% rente toegepast.

Wat onhandig zeg!

Dit is precies tegengesteld aan de werkwijze van Icesave (transparantie).

Hopelijk kunnene AT/Ak/TEB op een normale wijze de rente verhogen...

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 10:50 am 

obligataire schreef:

Ik heb net ook gebeld en meneer van CE gaf aan dat je het beste hun 0900 nummer kunt bellen, dan wordt het handmatig aangepast.

Ik heb ook even gevraagd naar de methode door het overboeken van een bedrag met aanvullende opmerking. Meneer raadde dit af, omdat hij zei dat `niemand kijkt naar die aanvullende opmerkingen bij een storting door een klant`.

De renteverhoging wordt volgens meneer niet voor alle bestaande klanten doorgevoerd. Dus, bestaande klanten moeten gewoon even bellen naar CE voor de 5%. Bel 0900 - 47 11 000 .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 11:12 am 
Vijfje

linkpagina schreef:

De renteverhoging wordt volgens meneer niet voor alle bestaande klanten doorgevoerd. Dus, bestaande klanten moeten gewoon even bellen naar CE voor de 5%. Bel 0900 - 47 11 000 .

En zei die man niets over een bijstorting?

Vreemd, de medewerkster die ik sprak (licht Duits accent) had het daar wel over.

Overigens belde ik met dat andere nummer, maar inhoudelijk moet dat niets uitmaken want je komt in hetzelfde computermenu terecht.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 11:22 am 

obligataire schreef:
linkpagina schreef:

En zei die man niets over een bijstorting?

Vreemd, de medewerkster die ik sprak (licht Duits accent) had het daar wel over.

Overigens belde ik met dat andere nummer, maar inhoudelijk moet dat niets uitmaken want je komt in hetzelfde computermenu terecht.

Ik heb gevraagd aan meneer van CE (sprak normaal ABN) of je als bestaande klant kunt bijstorten met aanvullende info (met wens voor 5%). Hij gaf aan dat niemand die opmerkingen leest, dus voor de zekerheid raad ik bestaande klanten aan om dat 0900 nummer te bellen, het belmenu door te lopen en dan aan de CE medewerker doorgeven dat je graag in aanmerking wenst te komen voor de verhoging naar 5%. Is zo gebeurt. Ik had geen wachttijd.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]