Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu wo 18 jun 2025 5:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 jun 2008 8:57 pm 

linkpagina schreef:
Dan zou ik als ik jou was kiezen voor Credit Europe, die vanaf morgen, de 3e, voor nieuwe klanten 5% bied, hetzelfde als icesave. CE valt echter t/m 20.000 euro onder Nederlandse garantiestelsel en hun service en website is klantvriendelijk, gebaseerd op mijn eigen ervaringen met CE.

Gaat ook gebeuren. Zie hiervoor ook het topic in Algemeen Vraag en Antwoord

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 6:37 am 
Gulden

En het is officieel: 5% rente. De site van CE toont het nieuwe rentepercentage. Er staat dus wel duidelijk bij dat het alleen voor nieuwe klanten geldt, maar als het goed is krijgen "wij" het ook.

Allemaal gefeliciteerd!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 7:20 am 

Net even ingelogd op de CE site, maar het percentage staat nog op 4,5%. De bestaande klanten van CE die hebben gebeld moeten nog even geduld hebben blijkbaar.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 7:30 am 
Site Admin

SpaarXL schreef:
En het is officieel: 5% rente. De site van CE toont het nieuwe rentepercentage. Er staat dus wel duidelijk bij dat het alleen voor nieuwe klanten geldt, maar als het goed is krijgen "wij" het ook.

www.SpaarInformatie.nl is ook geupdate. Vandaag waren er veel wijzigingen.....Credit Europe otch maar naar 5% gezet ondanks dat het officeel maar voor een kleine groep is. Hopelijk trekken ze de door voor alle klanten net als vorige keer:

http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?t=38

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 7:59 am 

Net een rekening aangevraagd. Straks het formulier even op de bus doen dus hopelijk is de rekening een beetje snel rond.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 9:46 am 
Gulden

SpaarXL schreef:
En het is officieel: 5% rente. De site van CE toont het nieuwe rentepercentage. Er staat dus wel duidelijk bij dat het alleen voor nieuwe klanten geldt, maar als het goed is krijgen "wij" het ook. Allemaal gefeliciteerd!
Leuk dat "wij" dit dan weten, maar eigenlijk vind ik dat dit absoluut niet door de beugel kan.
Als je als klant door het toepassen van "trucs" deze vorm van discriminatie van bankzijde moet gaan omzeilen, beoordeel ik dat in de kern als ronduit unfair. Reageer je, dan geeft de bank je de hogere rente ook, uit angst dat je anders wegloopt, reageer je - uit onwetendheid - niet, dan houden ze het fijn in hun zak.
Dat het bij een eenmaal afgesloten deposito zo werkt gedurende de looptijd, dat weet je vooraf. Maar het gaat hier om een rekening met variabele rente, omhoog of omlaag....! Denk je dat ze bij een voorgenomen renteverlaging bestaande klanten ook buiten beschouwing laten......? Vergeet het maar......!
Het wordt hoog tijd dat we dit soort 'zakelijk' (wan)gedrag scherp aan de kaak stellen. Ik begrijp dat er uit overwegingen van puur persoonlijk belang andere argumenten (denkbaar) zijn, maar dat verandert niets aan mijn opvatting dat dit in wezen 'onfrisse' praktijken zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 9:59 am 
Vijfje

Blikoortje schreef:
Ik begrijp dat er uit overwegingen van puur persoonlijk belang andere argumenten (denkbaar) zijn, maar dat verandert niets aan mijn opvatting dat dit in wezen 'onfrisse' praktijken zijn.

De bank zal het wel zakelijke handigheid vinden, maar ik denk dat de bestaande klanten die er te laat achter komen het een vorm van belazeren zullen vinden.
En belazeren doe je maar 1 keer, althans bij mij dan.
Inderdaad slechte zaak.

Misschien is een persbericht door Mandros inmiddels een idee.
Kan ie gelijk IceSave t.a.v. die 60 dagen ontdooitijd meenemen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 10:18 am 

De informatie over de nieuwe rente van 5% is wat ongelukkig vermeld.

Er lijkt te staat dat het niet opgaat voor oude klanten, maar een telefoontje leert dat het niet opgaat voor inactieve klanten.

Iedereen die een overboeking doet na 3 juni 2008 krijgt ook de 5% rente.(durf niet te zeggen of dit ook geldt voor een afboeking).

Dus wordt er onderscheid gemaakt tussen actieve en inactieve klanten, tja dat is een keuze. Nu ik dat weet ga ik mij er niet heel boos/druk om maken, overboeking is al onderweg.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 10:26 am 
Vijfje

nicolaasj schreef:
De informatie over de nieuwe rente van 5% is wat ongelukkig vermeld.

Er lijkt te staat dat het niet opgaat voor oude klanten, maar een telefoontje leert dat het niet opgaat voor inactieve klanten.

Iedereen die een overboeking doet na 3 juni 2008 krijgt ook de 5% rente.(durf niet te zeggen of dit ook geldt voor een afboeking).

Dus wordt er onderscheid gemaakt tussen actieve en inactieve klanten, tja dat is een keuze. Nu ik dat weet ga ik mij er niet heel boos/druk om maken, overboeking is al onderweg.

Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Wat heet inactief?
Een rekening met saldo lijkt mij niet echt inactief.

Bovendien, mij is tijdens een telefoongesprek niets gezegd over een storting.
En ik krijg de 5% ook.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 10:58 am 
Stuiver

Ik vind deze gang van zaken eigenlijk schandalig. Ben blij met de rente, maar de loyaliteit tav dit soort banken wordt hiermee echt schade aangedaan. En dat is iets wat echt niet slim is in deze tijden van steeds scherpere concurrentie. Zoals blikoor al aangaf, als de rente naar beneden gaat weten ze me ongetwijfeld *wel* te vinden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 11:33 am 
Daalder

Ik hou niet van 'bedelen'. Graag of helemaal niet. Mijn eerste nieuwe spaarstorting gaat naar Icesave. Of CE moet alsnog bijdraaien.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 11:57 am 
Kwartje

Joop schreef:
Ik vind deze gang van zaken eigenlijk schandalig. Ben blij met de rente, maar de loyaliteit tav dit soort banken wordt hiermee echt schade aangedaan. En dat is iets wat echt niet slim is in deze tijden van steeds scherpere concurrentie. Zoals blikoor al aangaf, als de rente naar beneden gaat weten ze me ongetwijfeld *wel* te vinden.

Ik vind dit juist netjes van Credit Europe.
Ze hoeven het niet te doen, maar dan merken ze de gevolgen. Het is toch overal zo: Sluit een hypotheek af bij de verkeerde partij en je krijgt aan het einde van de rente vast termijn ook niet meer de geadverteerde rente.
Sluit een abonnement af op een tijdschrift en je krijgt het de eerste x maanden gratis.
Sluit een nieuwe verzekering af en je krijgt er ... gratis bij.
Dit soort akties is toch schering en inslag. En als je dan belt van ik ben al jaren klant is er niet iets te regelen krijg je meestal 0 op je rekest.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 11:57 am 
Stuiver

Ik vind dit ook niet correct. Ik hoop dat CE met dit forum meeleest en gewoon iedereen 5% geeft. Zoniet, dan ga ik mijn geld wel ergens anders onderbrengen. Hou ook niet van bedelen, dan kunnen ze lekker de boom in !!. Er komen denk ik genoeg andere spelers op de markt waar ik mijn geld kan stallen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 12:12 pm 
Stuiver

barbaraf schreef:
Ik vind dit juist netjes van Credit Europe.
Ze hoeven het niet te doen, maar dan merken ze de gevolgen. Het is toch overal zo: Sluit een hypotheek af bij de verkeerde partij en je krijgt aan het einde van de rente vast termijn ook niet meer de geadverteerde rente.
Sluit een abonnement af op een tijdschrift en je krijgt het de eerste x maanden gratis.
Sluit een nieuwe verzekering af en je krijgt er ... gratis bij.
Dit soort akties is toch schering en inslag. En als je dan belt van ik ben al jaren klant is er niet iets te regelen krijg je meestal 0 op je rekest.

Wat is hier precies netjes aan? Begrijp me niet verkeerd, ik ben "dankbaar" dat ze de rente verhogen. Maar waarom alleen voor nieuwe leden? Ik zie dit toch duidelijk als iets anders dan een welkomsgeschenk die je krijgt als je lid van iets wordt oid. Ze zullen immers niet te beroerd zijn om een verlaging van de rente wel automatisch door te voeren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 jun 2008 12:58 pm 
2 Kwartjes

Ik zie wel hoe het loopt. Gisteravond een bericht via hun site gestuurd met verzoek tot verhoging van de rente mijn lopende spaarrekening. Kleine moeite uiteindelijk. En als maar genoeg mensen het doen, worden ze het werk om het voor al die lopende rekeningen individueel te doen vanzelf wel zat. :-)

En anders zijn er alternatieven (ik verwacht dat er nog wel meer banken zullen volgen).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]