SpaarXL schreef:
En het is officieel: 5% rente. De site van CE toont het nieuwe rentepercentage. Er staat dus wel duidelijk bij dat het alleen voor nieuwe klanten geldt, maar als het goed is krijgen "wij" het ook. Allemaal gefeliciteerd!
Leuk dat "wij" dit dan weten, maar eigenlijk vind ik dat dit absoluut niet door de beugel kan.
Als je als klant door het toepassen van "trucs" deze vorm van discriminatie van bankzijde moet gaan omzeilen, beoordeel ik dat in de kern als ronduit unfair. Reageer je, dan geeft de bank je de hogere rente ook, uit angst dat je anders wegloopt, reageer je - uit onwetendheid - niet, dan houden ze het fijn in hun zak.
Dat het bij een eenmaal afgesloten deposito zo werkt gedurende de looptijd, dat weet je vooraf. Maar het gaat hier om een rekening met variabele rente, omhoog of omlaag....! Denk je dat ze bij een voorgenomen renteverlaging bestaande klanten ook buiten beschouwing laten......? Vergeet het maar......!
Het wordt hoog tijd dat we dit soort 'zakelijk' (wan)gedrag scherp aan de kaak stellen. Ik begrijp dat er uit overwegingen van puur persoonlijk belang andere argumenten (denkbaar) zijn, maar dat verandert niets aan mijn opvatting dat dit in wezen 'onfrisse' praktijken zijn.