rogervdh schreef:
AvR schreef:
ik vroeg me af waneer jullie je geld weghalen in deze rare tijden.
is het niet beter om alles over te boeken naar bv. rabo?
Zullen we nu eindelijk eens stoppen met deze zinloze berichten?! Credit Europe Bank valt volledig onder het Nederlandse garantiestelsel tot EUR 100.000,00, dus waar ben je bang voor? Als iedereen zo'n domme acties gaat ondernemen als jij voorsteld, ja, dan gaan dergelijke banken plat. Als iedereen z'n geld laat staan, dan is er niks aan de hand. Mocht het tóch mis gaan, dan is De Nederlandse Bank in Amsterdam jou partner...en hoef je niet naar Turkije, IJsland, etc...je hoeft zelfs alleen Nederlands te beheersen. Je hoeft ook geen kennis te hebben van buitenlandse procedures...gewoon de laagdrempelige DNB. Tevreden?
...en de Rabo lacht zich KAPOT, met al die 'bange' spaarders. Een vriendin van een collega werkt bij de Rabo en de telefoon staat er roodgloeiend. 25% meer inkomende gesprekken om rekeningen te openen.
Excuses voor m'n geirriteerde toon, maar iedereen doet nu alsof geen enkele buitenlandse bank meer te vertrouwen is. Kom op!

Ik vind deze berichten niet zo zinloos.
Stond net op het punt om mijn eindelijk beschikbare spaargeld (zie mijn topic over ABN-Amrobank) van de ABN-Amrobank over te boeken naar mijn pas geopende CEB bankrekening. Nu zit ik echter enorm in dubio of dit wel verstandig is. Hoewel ik die ABN-Amrobank wel kan schieten n daar weg wil, is het nu wel een van de weinige banken die 100 % zeker niet failliet kan gaan.
Hoewel er een mooie garantie is, sinds dinsdag zitten er vele nadelen aan als je bank failliet gaat.
- Opgebouwde rente ben je kwijt
- Je kan maanden op je spaartegoed wachten. Je zult je geld maar nodig hebben.
- Je loopt ten gevolge hiervan al die maanden rente mis.