Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 11:11 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: wanneer geld weghalen?
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 7:34 pm 

Geregistreerd: za 12 jul 2008 7:35 pm
Berichten: 45
ik vroeg me af wanneer jullie je geld weghalen in deze rare tijden.
is het niet beter om alles over te boeken naar bv. rabo?


Laatst bijgewerkt door AvR op do 09 okt 2008 9:41 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 7:38 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
AvR schreef:
ik vroeg me af waneer jullie je geld weghalen in deze rare tijden.
is het niet beter om alles over te boeken naar bv. rabo?


Zullen we nu eindelijk eens stoppen met deze zinloze berichten?! Credit Europe Bank valt volledig onder het Nederlandse garantiestelsel tot EUR 100.000,00, dus waar ben je bang voor? Als iedereen zo'n domme acties gaat ondernemen als jij voorsteld, ja, dan gaan dergelijke banken plat. Als iedereen z'n geld laat staan, dan is er niks aan de hand. Mocht het tóch mis gaan, dan is De Nederlandse Bank in Amsterdam jou partner...en hoef je niet naar Turkije, IJsland, etc...je hoeft zelfs alleen Nederlands te beheersen. Je hoeft ook geen kennis te hebben van buitenlandse procedures...gewoon de laagdrempelige DNB. Tevreden?

...en de Rabo lacht zich KAPOT, met al die 'bange' spaarders. Een vriendin van een collega werkt bij de Rabo en de telefoon staat er roodgloeiend. 25% meer inkomende gesprekken om rekeningen te openen.

Excuses voor m'n geirriteerde toon, maar iedereen doet nu alsof geen enkele buitenlandse bank meer te vertrouwen is. Kom op! :lol:


Laatst bijgewerkt door rogervdh op wo 08 okt 2008 7:48 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 7:42 pm 

Geregistreerd: ma 01 sep 2008 5:54 pm
Berichten: 6
Ik kan m'n spaargeld eventueel 3 maanden missen mocht het mis gaan dus ik laat het voorlopig staan maar mocht er echt slecht nieuws uit Turkije gaan komen wat ook al een aantal weken van te voren bij Icesave het geval was ga ik denk ik toch maar overboeken.
Gewoon elke dag deze website in de gaten blijven houden in deze rare tijden :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 7:54 pm 

Geregistreerd: za 12 jul 2008 7:35 pm
Berichten: 45
maar stel:
De bank valt om.
Krijg ik dan ook de opgebouwde rente van DNB terug?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 8:03 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
AvR schreef:
maar stel:
De bank valt om.
Krijg ik dan ook de opgebouwde rente van DNB terug?


In principe is dat wel de bedoeling ja. Tot max. 100.000 totaal.
Je tegoed stijgt iedere dag met 1/365 * 5,XX %.
Dat het maar 1x per jaar wordt bijgeschreven maakt niets uit voor je vordering.
Als je de rekening beeindigt krijg je ook direct alle opgebouwde rente.
Nu niet allemaal de rekening opheffen hè. :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 8:09 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Pffff....ik word hier een beetje appelig van.
Zou je niet eerst wat rondlezen voor je vragen stelt ?

Als jij je niet lekker voelt bij een bank, dan haal je je geld weg.
Dat vinden wij allemaal niet zo interessant.

Als je iets wilt weten over een bank, lijkt het me een goed idee als je eens naar de site van desbetreffende bank gaat, en daar begint met lezen.
Faq's, jaarverslagen, bankvoorwaarden, rekeningvoorwaarden..etc..etc
Als je je dan niet lekker voelt daar, open je geen rekening, of annuleer je je rekening.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 8:39 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 31 mei 2008 6:39 pm
Berichten: 53
Op de site van crediteurope staat sinds vandaag het volgende : Wij ontvangen op dit moment veel aanvragen per telefoon en email, daarom is het mogelijk dat het langer dan gebruikelijk duurt om ons Contact Center te bereiken. Wij hopen dat u hiervoor begrip heeft en wij bedanken u voor uw geduld.

Er staat duidelijk aanvragen geen vragen. Staan er nu ineens een rij met nieuwe spaarders afkomstig van???

Die depositogarantiestelsel tot 100K zal wel. De wortels van CEB liggen in Turkije en die behoord niet tot europa. Dit is wel zo'n ongewone week voor de belegger en zelfs ook voor de spaarder. Er kan van alles gebeuren en denk maar niet dat de Nederlandse overheid je altijd zal redden.

Ik heb mijn geld vanavond weg gehaald bij CEB hoop het vrijdag binnen te hebben. Iedereen kan hier lullen wat hij wil met ze depositogarantiestelsel maar ik kies toch maar voor meer zekerheid en een paar % minder in deze bittere en roerige tijden :cry:

Bert Heemskerk kan ze geluk niet op deze week :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 8:42 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 31 mei 2008 6:39 pm
Berichten: 53
Sorry dubbel geplaatst.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 8:54 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
merel schreef:
Die depositogarantiestelsel tot 100K zal wel. De wortels van CEB liggen in Turkije en die behoord niet tot europa. Dit is wel zo'n ongewone week voor de belegger en zelfs ook voor de spaarder. Er kan van alles gebeuren en denk maar niet dat de Nederlandse overheid je altijd zal redden.


Nu moet jij me eens uitleggen wat het er in godsnaam mee te maken heeft dat de wortels van de CEB in Turkije liggen en dat die niet tot Europe behoren? Het heeft er totáál niks mee te maken. De CEB valt voor 100% onder het toezicht van DNB en die zal je inderdaad redden... (o.a. de Rabo en alle andere Nederlandse banken gaan daarvoor opdraaien!) Icesave was een NEVEN-vestiging en daarom moet je voor de eerste 20.887 in IJsland zijn, maar dat is hier totaal niet aan de orde.

Dat mensen het niet meer vertrouwen is prima, maar niet op het feit dat CEB een Turkse achtergrond heeft...dat is echt nonsens.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:01 pm 

Geregistreerd: ma 01 sep 2008 5:54 pm
Berichten: 6
rogervdh schreef:
merel schreef:
Die depositogarantiestelsel tot 100K zal wel. De wortels van CEB liggen in Turkije en die behoord niet tot europa. Dit is wel zo'n ongewone week voor de belegger en zelfs ook voor de spaarder. Er kan van alles gebeuren en denk maar niet dat de Nederlandse overheid je altijd zal redden.


Nu moet jij me eens uitleggen wat het er in godsnaam mee te maken heeft dat de wortels van de CEB in Turkije liggen en dat die niet tot Europe behoren? Het heeft er totáál niks mee te maken. De CEB valt voor 100% onder het toezicht van DNB en die zal je inderdaad redden... (o.a. de Rabo en alle andere Nederlandse banken gaan daarvoor opdraaien!) Icesave was een NEVEN-vestiging en daarom moet je voor de eerste 20.887 in IJsland zijn, maar dat is hier totaal niet aan de orde.

Dat mensen het niet meer vertrouwen is prima, maar niet op het feit dat CEB een Turkse achtergrond heeft...dat is echt nonsens.


Misschien dat bij sommige mensen het erom gaat dat ze hun geld niet langer dan een aantal weken/maanden kunnen missen en daarom deze overwegingen maken, tuurlijk krijg je je geld terug maar wanneer kan niemand zeggen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:06 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
merel schreef:
... De wortels van CEB liggen in Turkije en die behoord niet tot europa. ...
Volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/Turkije ligt minstens een deel van Turkije in Europa.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:22 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 31 mei 2008 6:39 pm
Berichten: 53
appeltje schreef:
Volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/Turkije ligt minstens een deel van Turkije in Europa.


Niet bij de europese unie!

JJFS schreef:
Misschien dat bij sommige mensen het erom gaat dat ze hun geld niet langer dan een aantal weken/maanden kunnen missen en daarom deze overwegingen maken, tuurlijk krijg je je geld terug maar wanneer kan niemand zeggen.


Dat je je geld altijd terug krijgt van de Nederlandse bank zal ik maar niet altijd van uitgaan. Niets is zeker!
Tuurlijk zal ik mij nergens druk om maken wanneer het om een paar duizend euro gaat. Maar wanneer het om heel veel geld gaat zal je wel anders piepen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:27 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
JJFS schreef:
Misschien dat bij sommige mensen het erom gaat dat ze hun geld niet langer dan een aantal weken/maanden kunnen missen en daarom deze overwegingen maken, tuurlijk krijg je je geld terug maar wanneer kan niemand zeggen.


Klopt en iedereen moet zelf weten wat hij met zijn of haar geld doet (en even kan missen, totdat de DNB terug betaald). Maar dat je de wortels van de CEB en Turkije erbij gaat halen, slaat natuurlijk totaal nergens op... Dat doet helemaal niet ter zake. Je volledige tegoed, vanaf de 1e euro, is gedekt door de DNB. Iemand moet uitmaken of dat wel of niet voldoende is. Maar dat de CEB uit Turkije komt....tsja...so?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:28 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 736
merel schreef:
... Niet bij de europese unie! ...
Maar DAT schreef je niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 08 okt 2008 9:34 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
merel schreef:
Dat je je geld altijd terug krijgt van de Nederlandse bank zal ik maar niet altijd van uitgaan.

Ik respecteer je beslissing, maar doe dat wel om de juiste reden en niet om iets wat aantoonbaar onjuist is.

De garantieregeling is verankerd in wettelijke Nederlandse regelingen, die ook nog eens berusten op Europese afspraken.
Beter kan je niet hebben.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO