Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 9:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 maart 2008 1:30 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Blikoortje schreef:
Paul209 schreef:
Ook kreeg ik niet zonder slag of stoot mijn geld terug.
Kortom, ook al is de overeenkomst niet tot stand gekomen (ik kreeg immers mijn hele inschrijfformulier + kopie legitimatie retour) ik krijg mijn 'onverschuldigde betaling' niet zonder schriftelijk verzoek terug.
Dit vind ik helemaal een vreemd verhaal, Paul, kun je iets meer uitleggen over wat er precies gebeurd is tussen jou en de ASN, ik bedoel het voortraject dat tot deze situatie leidde?


Aanvraagformulier + legitimatie verzonden aan ASN. (+ Verwijzing: bestaande klant.)
Intussen was mijn rek.nr. bekend en had er al geld naar overgemaakt vanaf de opgegeven tegenrekening.
Daarna heb ik alle papieren retour ontvangen wegens niet bijgesloten kopie afschrift tegenrekening.

Kortom, de overeenkomst is niet tot stand gekomen en zie er bij nader inzien geheel van af.
Op mijn vragen per email en telefonisch of ik mijn geld terug kan krijgen: stuur maar een briefje dat u met de voorwaarden niet akkoord bent.
Helpmiep deed net alsof de overeenkomst wél tot stand gekomen was en refereerde aan een soort bedenktijd.

Ach, volgens mij zijn ze daar helemaal op hol geslagen door hun angst voor terroristen.
Prima, maar ik ga mij echt niet 4x voorstellen, als de banken zelf maar 3x kloppen propaganderen. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 maart 2008 9:23 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Bedankt Paul, nu kan ik het plaatsen. Inderdaad niet erg soepel als ze het nummer van je tegenrekening hebben. AT zou het simpelweg terugstorten naar waar het vandaan kwam.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 26 maart 2008 12:39 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Daar ben ik ook heel benieuwd naar, want al deze banken zijn in Nederland gevestigd en dus onderworpen aan EXACT dezelfde wetgeving.

Als er zich verschillen voordoen heeft dat te maken met eigen interpretaties door die banken zelf lijkt mij.
Of misschien wel met slechte ervaringen uit het verleden al kan ik me daar weinig bij voorstellen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 maart 2008 7:47 pm 
Willie schreef:
Ben dit gedoe zat, heb de aanvraag geannuleerd.


Er wordt toch een rekening bij de DHB Bank geopend. Ontving een afschrift van een andere rekening, na overleg wordt de tegenrekening gewijzigd. De 4,25% houdt niet over maar het gaat mij om een deposito.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 maart 2008 11:47 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Blikoortje schreef:
Soms geeft een overboeking van een tegenrekening de ontvangende bank onvoldoende identificatiemogelijkheid, zoals in het geval van een en/of rekening. Dan heeft men maar zekerheid over een van beide namen, staat dan .... (naam) e/o.
Willie, ben benieuwd of het in jouw geval een e/o rekening betreft? Ik heb de indruk dat speciaal DHBbank in die gevallen anders reageert dan wanneer het een rekening op naam van slechts 1 persoon betreft.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 30 maart 2008 8:34 pm 
Ja, het is een en/of rekening.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 01 apr 2008 3:02 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 11 maart 2008 8:25 pm
Berichten: 250
Bij de spaarrekening van de Alexspaarrekening staat in de voorwaarden het volgende bij voor het eerst geld overboeken ter indentificatie:
Let op: verzoek om kopie dagafschrift bij en/of rekening.
Door een beperking in het Nederlandse betalingsverkeer is de tenaamstelling van de en/of rekening waar het geldbedrag vandaan komt, helaas niet goed leesbaar. Wij kunnen de 2e rekeninghouder daarom in veel gevallen niet indentificeren. Om deze reden verzoeken wij U, naast de geldoverboeking een kopie van een dagafschrift op te sturen. Dit kan per post, e-mail of fax onder vermelding van uw Alex rekeningnummer.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 17 jul 2008 12:53 pm 

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 10:22 pm
Berichten: 29
Grappig dat de DHB bank zijn eigen regels niet goed kent.
Zie de voorwaarden van de S@ve Online® Rekening.

Citaat:
Artikel 2. Openen
......

Voor het openen van een Rekening dient de Bank zowel in het bezit te zijn van een volledig ingevuld en door beide Rekeninghouders rechtsgeldig ondertekende overeenkomst, als van een kopie van een geldig legitimatiebewijs van de Rekeninghouder.

.....


Er wordt met geen woord gerept over het meesturen van een kopie van een recent bankafschrift van de opgegeven tegenrekening.

Vervolgens:
Citaat:
Artikel 14. Wijzigingen Rekening gegevens
......

Bij wijzigingen van een Tegenrekening dient tevens een kopie van het bankafschrift of bankpas van de desbetreffende Tegenrekening te worden opgestuurd.

......


Er hoeft volgens hun voorschriften alléén een kopie van het bankafschrift van de betreffende tegenrekening meegestuurd te worden bij wijziging van de tegenrekening. Lijkt me heel redelijk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 aug 2008 1:44 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Zelf ook de contracten voor een S@ve Internet rekening ontvangen waarin gevraagd wordt om een recent afschrift van de tegenrekening.
Deze tegenrekening is al een tijdje een Internet rekening en een 'recent' afschrift heb ik dus niet.

Het call centre tbv sparen liet mij tel weten dat een kopie van de bankpas of een schermafdruk van de tegenrekeing geen probleem is.
Als ik voorgaande lees ben ik benieuwd maar ik zal een kopie van de bankpas sturen refererend aan degene die ik heb gesproken. we zullen zien...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 aug 2008 6:19 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
@chartaal

dat gaat prima. DHB maakt zich niet zo druk over dat soort zaken. het gaat erom dat jij schiftelijk kunt aantonen dat het jouw bankrekening is.

maak je hier geen zorgen om.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 aug 2008 6:48 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Chartaal schreef:
Het call centre tbv sparen liet mij tel weten dat een kopie van de bankpas of een schermafdruk van de tegenrekeing geen probleem is.


In april werd de schermafdruk van mijn tegenrekening niet geaccepteerd, kopie van de bankpas wel.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 aug 2008 11:46 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Meerdere rekeningen geopend dit jaar, maar ik heb nog nooit een kopie van een afschrift hoeven te tonen. Wel eerste storting van tegenrekening.
Ik zou het ook sterk overdreven vinden als ik wel een kopie moet overleggen en dan krijgen ze echt een internet uitdraai, want ik krijg geen afschriften. Nemen ze daar geen genoegen mee, dan krijgen ze me niet als klant. Er zijn namelijk grenzen in hoever ik mee ga in hun paranoide.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO