Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 19 maart 2024 11:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2011 11:42 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 feb 2009 8:25 pm
Berichten: 632
https://www.dhbbank.com/Netherlands/NL/ ... /5737.aspx


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2011 11:45 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Compleet lachwekkend (sorry voor de moeite die de poster erin gestoken heeft) :?

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2011 1:03 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Jazeker...dit mag je inderdaad lachwekkend noemen. Alleen wat wijzigingen in de depositotarieven, de rente voor een dagelijks opvraagbaar tegoed is nu niet gewijzigd.
Die 2,15% geldt namelijk al sinds 15 april.
Voor DHB geldt dat ze na haar introductie destijds naar de onderste regionen is gezakt met haar rentevergoeding.
DHB presteerde het zelfs dit jaar nog om van 2% (per 25 januari) naar 1,75% (per 25 februari) te zakken.
Van de laatste ECB renteverhoging geeft DHB dus (nu nog) niets door aan haar spaarders met een dagelijks opvraagbaar tegoed.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2011 1:14 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
De DHB maxispaarrekening (depositovorm) is wel interessant geweest in het verleden.
Het blijft afwachten of ze ooit terugkeren in de topposities wat betreft de rente vergoedingen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jul 2011 1:48 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Ja, ik heb nog steeds een deposito staan van 5.85% :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jul 2011 6:30 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6722
En voor hoeveel jaar moest dat vast staan?

Ik heb dit nooit aangedurft, zelfs niet voor 3 maanden.. achteraf had ik dat beter wel kunnen doen, had ik nu nog een fatsoenlijke rente gekregen... :cry:

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jul 2011 7:05 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Ik neem aan dat, dat er een is voor 5 jaar.
Zie Spaarrente verloop Deposito Rekening (5 jaar) op:
http://www.spaarinformatie.nl/sparen/re ... o-Rekening

of http://www.spaarinformatie.nl/sparen/re ... r-Rekening

Achteraf terug kijkend, was het natuurlijk heel goed getimed om zo'n deposito aan te schaffen.
Maar timing is altijd moeilijk, je moet ook een dosis geluk hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jul 2011 7:44 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Ja als je perse het onderste uit de kan wil halen, dan is timen moeilijk. En waarom zou je het niet een paar jaar vast durven zetten voor meer dan 5%? Of zelfs 6% voor 6 t/m 10 jaar? Verwacht men dat de gemiddelde variabele rente over zo'n periode net zo hoog uit zal vallen? Ja vele jaren geleden is er misschien zo'n periode geweest, maar wie zegt dat dat de komende honderd jaar weer gebeurt? Banken geven geen cadeautjes en zelfs al zou de inflatie en/of marktrente verdubbelen, wie zegt dat dat aan ons wordt doorgegeven? Wie 4-5-6 procent niet voldoende vindt moet m.i. gaan beleggen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 19 jul 2011 10:11 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6722
Je weet het nooit van te voren, alleen is het nu wel erg zuur...

Begin 2009, toen heb ik nog zitten twijfelen voor korte deposito's (6 maanden), kon je nog 4% krijgen of zo.

Ben blij dat ik nog een paar deposito's van LPB (3%) heb lopen... over dat geld vang ik te minste nog een hoge t.o.v.
vrij opneembaar.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2011 1:21 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
@henrid:

Timing is meestal moeilijk, maar niet altijd.
Maar het gaat er ook om , om een gedeelte weg te kunnen zetten voor langere tijd.
Niet iedereen heeft deze mogelijkheid, dat is bekend.
Het onderste uit de kan willen halen, dat lukt zelfs met beleggen niet (daar wordt je zelfs meerdere keren gestraft en verlies je geld, maar ook het omgekeerde vindt plaats).
Ook daarom vind ik spreiding zo belangrijk, zowel in de tijd, in looptijden, spaarbanken, spaarvormen, etc.
Om tot een goed gemiddelde te komen (zoals je zelf ook aangeeft).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2011 1:32 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
schuiver schreef:
Timing is meestal moeilijk, maar niet altijd.


Het laatste schreeuwt om voorbeelden. Niet uit het verleden, dat is niet zo moeilijk.
Waar is het nu tijd voor ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2011 1:53 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Dat moet een ieder maar voor zichzelf uitmaken, want als ik daarover ook maar een uitspraak doe, dan zijn er heel veel anderen die daar weer anders over denken.
Dat is nu eenmaal zo, en dat blijft altijd zo, en het leidt tot eindeloze (maar vaak wel leerzame) discussies.
Zolang iets leerzaam blijft, is het goed, maar vaak verzandt het ook in iets waar niemand wat aan heeft.

Ik heb bijvoorbeeld heel vaak gezien hoe met name gewone kleine beleggers (waartoe ik zelf ook behoor) zich onderling in de haren vlogen, op diverse forums.
In zo'n wespennest steek ik dus liever niet mijn hand en ik lees nauwelijks iets op zo'n forums.
Alles wat in de media staat is ook vaak tegenstrijdig, vele economen en andere deskundigen, spreken elkaar ook tegen.
Daar hebben we voorbeelden genoeg van gezien en die zullen we blijven zien.
Een ding is zeker: een kristallen bol heb ook ik niet, dus het is vaak gevoelsmatig en gebaseerd op eerdere ervaringen.
Maar ook dan komt het vaak niet uit :wink:, en in een veel andere gevallen weer wel.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2011 7:03 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6722
We kunnen alleen maar hopen, dat er nog ooit dergelijke 'gouden' spaartijden komen.
Dan op tijd inspringen.

Of wachten tot de hyptoheekrentes weer tot 13% stijgen, dan krijg je vanzelf ook weer 8% spaarrente :oops:

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2011 10:05 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
juanj schreef:
En voor hoeveel jaar moest dat vast staan?

Ik heb dit nooit aangedurft, zelfs niet voor 3 maanden.. achteraf had ik dat beter wel kunnen doen, had ik nu nog een fatsoenlijke rente gekregen... :cry:



Dat staat voor 4 jaar vast. En loopt nog tot eind 2012 :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 jul 2011 10:33 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Klopt, want ik heb er ook 2 voor 4 jaar met 5,85%. 8)
Vandaag valt iets van CEB vrij met 4,5% na 5 jaar, en eigenlijk wil ik wat vrijkomt voor minimaal hetzelfde percentage weer wegzetten. Het wachten is al een tijdje op een nieuwe ronde verhogingen bij de deposito's, dus ik handel nu niet te snel, maar ik verwacht niet dat het voorlopig veel hoger komt. Ik denk dat de banken zich een paar jaar geleden behoorlijk in de vingers hebben gesneden met hoge percentages voor lange tijdsduur, waardoor ze nu nauwelijks nieuw geld nodig hebben, en de percentages zo belachelijk laag kunnen houden. Ik las bijvoorbeeld ook dat NIBC heel goed bij kas zit, en die gaf 6%.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO