Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 18 apr 2024 6:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2009 12:09 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
En hoe langer het duurt voor ze overal uit zijn. Goed plan.
Gelukkig had ik geen geld bij DSB.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2009 12:39 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Inderdaad. Hoe meer je die mensen rustig hun werk laat doen, des te eerder er concrete resultaten komen.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2009 1:44 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6730
juanj schreef:
Mischien dat het al ergens staat... maar heeft er iemand al een formulier ontvangen voor claim aanvraag?

Als ze het 'weer' voor december afgewikkeld willen hebben, dan zouden we toch al formulieren moeten gehad hebben?

D8 dat het bij ijsseef al na 1 week (na ingang dgs) binnen lag... (nu ingang dgs 19-10) het is nu al 28 oct...

Xabre schreef:
Volgens mij duurde het bij IJsseef heel wat langer hoor.

Voorschot al aangevraagd? dat geld had ik vandaag binnen.


9 october 2008 garantiestelsel in werking,

http://www.dnb.nl/nieuws-en-publicaties ... 189105.jsp

vanaf 15 october 2008 kregen mensen een brief van DNB... is dus maar krap 1 week geweest...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2009 3:16 pm 

Geregistreerd: vr 29 mei 2009 2:42 pm
Berichten: 27
formulier valt medio november op je deurmat volgens de DNB

zie www.dnb.nl


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2009 8:41 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Paul209 schreef:
Ik vraag mij altijd af waar de belangen liggen van de mensen die Lakeman tot de grond toe afbranden.
Het zou wel zo eerlijk zijn als die mensen er tevens bij zouden vermelden wat dat eventuele eigen belang is.
Ik zal alvast vermelden wat mijn (neutrale) positie daarin is.
Een aantal weken geleden heb ik een paar centen welke aan rente waren blijven staan bij DSB nog weggeboekt.


Mijn belang in deze is het feit dat ik nog maar net van vakantie thuis kom en dus sinds 11 oktober geen geldt meer kan opnemen of storten, aangezien vanaf ma 11 okt geen transactie meer mogelijk was in het buitenland. Een alternatieve bankrekening heb ik pas vandaag kunnen aanvragen. Ik had een volledig vertrouwen in DNB. Zij zouden deze tijdelijke dip zeker kunnen ondervangen en kunnen sussen. Op dit moment heb ik nog steeds geen bankrekening....
Over het (spaar)geldt maak ik mij geen zorgen... maar het is gewoon vervelend dat je een poosje niet in staat bent de hypotheek, NUTS voorzieningen, verzekeringen enz.. te betalen.
bovendien kost het wat tijd om alles weer om te zetten. het zou fijn zijn als ik deze kosten voor de tijd die ik kwijt ben en de tijd van de maatschappijen die mijn banknummer moeten wisselen ook worden vergoed, maar door wie?... Laakman / DNB / DSB / alle wantrouwende spaarders (waar jij kennelijk ook bij hoorde)?...

Overigens werd ik een paar maanden geleden op dit forum nog min of meer voor gek verklaard toen ik mijn bezorgdheid uite voor een eventuele bankrun. Na het lezen van een paar artikelen over de DNB, had ik wel verwacht dat zij hun verantwoordelijkheid zouden nemen. Immers ING zou ook al failliet zijn zonder hulp, en waarom heeft DSB geen recht op deze hulp? Ik twijfel er namelijk sterk aan dat niet rabo en ING en ABN enz.. minder van dit soort 'slechte' hypotheken hebben verstrekt, zij zijn in mijn ogen net zo schuldig als DSB.

Wat mij betrefd mogen meer banken aangepakt worden maar laat ons spaarders en bankgebruikers dan veilig met bankrekening tijdelijk onder de DNB verder bankieren totdat we een nieuwe bank hebben gevonden. Nu moet ik halsoverkop een andere bank zoeken zonder dat ik de tijd heb om alle voorwaarden door te lezen!...
God zege de greep!...

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2009 9:12 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Ik zat er nog aan te denken, stel dat dit was gebeurd terwijl je op vakantie was.. sta je met je DSB pasje ergens in de woestijn bij de Hakbarbank kan je ineens geen geld meer pinnen... helemaal vervelend :|


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2009 11:33 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6730
November pas... ik zie niet gebeuren dat je voor de kerst je centen al terug hebt...
Gaat het DSB om minder claims als bij ijsseef? of om meer?
Lijkt mij sterk dat ze nu alles sneller afhandelen als vorig jaar..

Gaat mij bij gelukkig maar om 6 tientjes..
maar toch... eigenlijk had ik er morgen al over kunnen beschikken... (rente)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Laatst bijgewerkt door juanj op ma 02 nov 2009 11:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2009 6:32 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Xabre schreef:
Ik zat er nog aan te denken, stel dat dit was gebeurd terwijl je op vakantie was.. sta je met je DSB pasje ergens in de woestijn bij de Hakbarbank kan je ineens geen geld meer pinnen... helemaal vervelend :|


Idd dat was ook vervelend, gelukkig heb ik ook een Creditcard... Maar anders kon ik direct naar huis.

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2009 7:39 pm 

Geregistreerd: ma 02 nov 2009 7:31 pm
Berichten: 1
Eerste Uitkering van 3000 Euro
Wie o wie heeft op internet het aanvraag formulier ingevult voor 3000 euro voorschot
En zijn er al mensen die dit hebben ontvangen als voor schot op het spaargeld wat de DNB zal uitbetalen :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2009 7:47 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6730
Hmmm.. er was iemand die zei dat je je rente niet kon opgeven...

Vandaag mijn voorschot gehad... (was alleen de rente.. 56 euro)

Als DSB niet failliet was gegaan, had ik de rente ook vandaag gehad... (opneembaar dan)

Dus mensen.. rente kun je ook opgeven.. wel snel zijn.. bijna 4 november..

Moet ik trouwens nu nog helemaal door het DGS proces? of is het nu afgehandeld?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Laatst bijgewerkt door juanj op wo 04 nov 2009 8:08 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2009 8:43 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Dick35 schreef:
Eerste Uitkering van 3000 Euro
Wie o wie heeft op internet het aanvraag formulier ingevult voor 3000 euro voorschot
En zijn er al mensen die dit hebben ontvangen als voor schot op het spaargeld wat de DNB zal uitbetalen :)

28 oktober had ik het volledige voorschot al binnen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2009 10:43 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
obligataire schreef:
Inderdaad. Hoe meer je die mensen rustig hun werk laat doen, des te eerder er concrete resultaten komen.


Ik vind dit een beetje flauwekul. De bank ligt inmiddels al weken omver en nog steeds is het blijkbaar technisch niet mogelijk om "view-only" in te loggen. Dit moet technisch toch met beperkte middelen te realiseren zijn? Bij IceSave kon het destijds ook vrij snel. Daarnaast heeft zelfs een tijdje in de FAQ gestaan dat überhaupt geen inzage meer komt in het saldo en/of transacties. Als ik 100% zeker wist dat we binnen 1 of 2 maanden inzage kregen, dan had ik er nog vrede mee en zou ik zeker de curatoren niet bestoken met e-mailtjes. Maar die duidelijkheid geven ze niet. We moeten maar afwachten of we überhaupt ooit nog die gegevens te zien krijgen, terwijl het technisch gewoon kan. Laat ze duidelijk tekst en uitleg op www.dsbbank.nl zetten en laat mensen niet in het ongewisse.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 nov 2009 10:54 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Precies. Technisch is het niet veel moeite.
Daar heb je dus de duidelijkheid al denk ik ?

DNB zal nooit mededelingen doen via de site van DSB denk ik.
Daar hebben ze hun eigen site voor.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 nov 2009 7:24 am 

Geregistreerd: vr 22 mei 2009 9:55 am
Berichten: 18
Eventjes iets anders, maar zeker wel aanverwant: laten we elkaar, voorzover je belanghebbende bent uiteraard, ook op de hoogte houden over info die je persoonlijk van DNB ontvangt inzake het vervolgtraject van de inwerkingtreding van het DGS. Het is immers "medio november" en we zullen toch over niet al te lange termijn benaderd moeten gaan worden door DNB.

Daarnaast wil ik nu uiteraard mijn geld z.s.m. terugontvangen. Nu rendeert het geld überhaupt niet meer terwijl Bos, De Jager en kornuiten straks wel gaan zeggen dat we hoe dan ook een rendement van 4% hebben "behaald".


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 nov 2009 8:09 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6730
Was bij ijsseef (5,25%) precies hetzelfde 0% rendement... maar daar hebben ze gewoon sch*t aan... gewoon pech dus...

Voorschot regeling gebruikt?? beter iets dan niets... ik zie het ook niet voor kerst gebeuren.. voor mij is het afgehandeld.. en nu per saldo maar 1 dag gemist. Gisteren rente via DGS gekregen (bij DSB had je het op 1 november gekregen)

Ik vind het prima zo.. dankzij vriend lakeman, heb ik mijn centen op tijd weggehaald, en nu dus alleen mijn rente hoeven claimen (via voorschot dus)

En je weet het ... de mannen die het bepalen, voelen de financiele nadelen niet...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO