Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 29 apr 2024 5:36 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2009 10:36 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 9:38 am
Berichten: 291
Woonplaats: Friesland
Bron: http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/5165349/___Compensatie_bij_achtergestelde_lening_DSB___.html

'Compensatie bij achtergestelde lening DSB'
ALKMAAR (AFN) - Klanten die een achtergestelde lening hebben uitstaan bij DSB Bank, moeten tot 20.000 euro van hun tegoed terugkrijgen via een compensatieregeling. Dat vindt de belangenorganisatie SMCO. De stichting meent dat rekeninghouders met een zogenoemd achtergesteld deposito aanspraak kunnen maken op een regeling voor beleggerscompensatie.

...

_________________
De goudstandaard moet weer ingevoerd worden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 26 okt 2009 10:44 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Citaat:
Volgens minister Wouter Bos van Financiën hebben deze klanten ,,een verminderde kans op terugbetaling''.
Volgens curator mr. Schimmelpenninck is deze kans gelijk aan nul. Ik taxeer het nu ingestelde beroep bij DNB niet écht hoger.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2009 1:10 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Terugkomend op het bericht over de geheime onderhandelingen van de vakbonden met DSB:

Tja, wat een schurk is die Scheringa toch !

Gezonde bank- niets aan de hand- voldoende solvabel etc.

Precies deze uitspraken over DSB werden kort geleden ook gedaan door Wellink en Bos !!
Trek er je conclusies maar uit !

In mei van dit jaar werd Scheringa geprezen en geroemd door Balkenende !!
Trek er je conclusies maar uit !

Kort voor de problemen van Fortis zei de top:
niets aan de hand-gezonde bank !

Het vervolg kennen we.

Idem voor ABN/AMRO en ING.

Hoe dan ook, hier klopt iets niet:

Scheringa wordt een kopje kleiner gemaakt, Tilmant van ING vertrekt met een goed pensioen en een riante bonus wegens bewezen diensten, Rijkman Groening van ABN/AMRO krijgt voor al zijn verdiensten eveneens een riante bonus.

Genoemde banken ontvangen staatssteun (ons belastinggeld), de top verdwijnt met vele miljoenen voor hun bewezen diensten !! De aandelen Fortis worden zo goed als waardeloos want Bos neemt de bank over !

Een jaar later kondigt het kabinet zware jaren aan voor de burgers, want het overheidstekort loopt snel op en er moet worden bezuinigd.

Laat me niet lachen. Wat een schurkenbende is het toch !!
Of is alleen Scheringa een schurk ?


Maar ja, iedereen trekt er zijn eigen conclusies maar uit.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ter herinnering:

Rijkman Groenink, topman ABN Amro, vertrekt met miljoenen


Rijkman Groenink is bekend als bestuursvoorzitter van de ABN Amro. Groenink wordt geboren in 1949 in Den Helder. Hij studeert Rechten en Business Administration voordat hij in 1974 aan zijn loopbaan begint bij de AMRO Bank. Hij komt vooral in het nieuws als blijkt dat ABN Amro overgenomen wordt door Fortis, Banco Santander en Royal Bank of Scotland. Opvallend is dat deze topman miljoenen meekrijgt als hij vertrekt.

...

Bron: http://financieel.infonu.nl/diversen/97 ... oenen.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2009 1:27 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Om niet helemaal af te dwalen naar o.a. Fortis en ABN, weet wat ik erg vind aan het hele verhaal van de op handen zijnde en nog geheime ontslagronde?
Als ik mij niet vergis is het aftreden van DS pas bekend geworden, nadat het boeltje al ernstig op klappen stond of zelfs al geklapt was.
Over dat feit heeft DS m.i. wijselijk zo lang mogelijk zijn mond gehouden, om nog snel even een groot aantal van zijn trouwe volgelingen binnen het bedrijf de straat op te schoppen.
Les 1 bij een verkoop van een bedrijf: slank 'm qua personeel (vaste lasten) eerst stevig af, dan krijg je er veel meer voor.
Een vos verliest wel z'n haren, maar niet z'n streken.
En nog stond/staat het personeel te applaudisseren voor volksverlakker ome Dirk.
Jakkes bah, ik krijg er zelfs visioenen van sektevorming bij.

(Hou het voor de grap maar eens in de gaten: personeel massaal de straat op geschopt? Bedrijf staat 9 van de 10 keer in de etalage of is in het geheim al een soort verkocht door de grootaandeelhouder(s)! Het is voor mij inmiddels al een herkenbaar patroon geworden.)

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2009 11:14 am 

Geregistreerd: ma 13 okt 2008 6:39 pm
Berichten: 29
Icesave today,I save schreef:
@kaketoe,

Ik zou het maar gewoon opgeven en geen illusie hebben dat de curatoren de saldi niet doorgeven aan de fiscus.

Zie 4.11 van document.

https://www.dlapiperinsolventie.nl/verslagen/39577.pdf



Ja toch bevindt men zich op glad ijs denk ik. Er zou eigenlijk eens iemand dit aan moeten vechten. De rente die je nu in Ijsland misschien op kan halen had je onderhand ook op moeten geven want het is een vordering. Maar men vind het normaal dat je dat tijdelijk niet opgeeft omdat het onzeker is..
En nu bekend is dat je die wellicht terugkrijgt kun je die opgeven voor de maanden dat je geen rente had maar in wezen mis je ook al een jaar rente over die rente. Dus wat moet ik opgeven. Niks zal je zeggen. Akkoord maar ik beschouw alles als een min of meer onzekerheid zolang ik het geld niet op mijn rekening heb en niet bekend is wanneer dit wel het geval zal zijn. Het gaat mij om de onzekerheid en wanneer is iets een bezit en wanneer niet meer.

Verder vind ik het vreemd dat men het normaal vind dat het depositogarantiestelsel geen rente uitkeert de je misloopt. Of je garandeert het geld of niet en we leven nu eenmaal in een wereld dat geld geld kost of oplevert of alles duurder wordt. Vergoeden van geld of daar garant voor staan of wat dan ook betekent meer dan het oorspronkelijke tientje maanden later terugbetalen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2009 11:59 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
22 oktober stond er bij DNB (en ook in de advertentie)
Citaat:
Ik weet niet wat mijn saldo is. Wat nu?
Volgens de bewindvoerders van de DSB Bank is het op dit moment technisch niet mogelijk om banksaldi van klanten na te gaan. De verwachting is dat het in de loop van de week van 19 oktober mogelijk zal zijn om informatie over banksaldi te verstrekken. Hierover volgen zo spoedig mogelijk nadere berichten.
Vandaag staat dit op de website van DNB
Citaat:
Ik weet niet wat mijn saldo is. Wat nu?
Volgens de curatoren van de DSB Bank is het op dit moment technisch niet mogelijk om banksaldi van klanten na te gaan. Hierover volgen zo spoedig mogelijk nadere berichten.
wellicht een lastig probleem voor de curatoren en IC'T afd. nog lastiger misschien voor de mensen met een betaalrekening waarvan je niet elke dag het saldo bekijkt of bijhoud


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2009 2:02 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Citaat:
Verder vind ik het vreemd dat men het normaal vind dat het depositogarantiestelsel geen rente uitkeert de je misloopt

Hoezo? Dat is niet jouw geld, dat je terugkrijgt. Dit is geld van het DGS. Jouw geld is weg.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2009 3:04 pm 

Geregistreerd: ma 13 okt 2008 6:39 pm
Berichten: 29
Karel Spaargraag schreef:
Citaat:
Verder vind ik het vreemd dat men het normaal vind dat het depositogarantiestelsel geen rente uitkeert de je misloopt

Hoezo? Dat is niet jouw geld, dat je terugkrijgt. Dit is geld van het DGS. Jouw geld is weg.


duhh. Dat is het hem nu juist. Is het nu wel of niet mijn geld. Wordt het nu wel of niet vergoedt, gedeeltelijk of volledig en waarom zouden er alleen eenzijdige haken, ogen en uitzonderingen zijn.
Het is geregeld zoals het geregeld is kun je zeggen maar dat wil niet zeggen dat het goed is. Als in Amerika 3 dagen naar faillisement van de bank hun spaarders hun geld terug hebben via de nationale bank dan is het de vraag waarom het hier zo lang moet duren en in de tussentijd de overheid en de rente van dit niet uitgekeerde geld opstrijkt en verwacht dat we er nog eens vermogensbelasting over betalen ook.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2009 4:47 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
kaketoe schreef:
Als in Amerika 3 dagen naar faillisement van de bank hun spaarders hun geld terug hebben via de nationale bank dan is het de vraag waarom het hier zo lang moet duren........

Dat is een heel interessante vraag, vooral voor degenen die serieus denken dat Amerika bijna failliet is.........
Amerikanen zijn zeer flexibel en het land heeft zeer vele banken binnen haar grenzen (duizenden) waarvan een aantal ook nog eens zeer groot, dus dat schuift onderling nogal makkelijk. :D

Wij hebben er een stuk of 5 die redelijk serieus zijn en die durven/willen niet eens een bankje als DSB op sleeptouw nemen.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2009 7:39 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Inmiddels zijn er in 2009 meer dan 100 van die amerikaanse banken failliet, het hoogste aantal sinds 1992 en het loopt naar verwachting de komende maanden nog verder op las ik vanmorgen net in de krant.
Ik ben tot dusver wel geneigd om die berichten over restitutie in drie dagen met een flinke korrel zou te nemen, enkel en alleen al omdat ik niet overzie hoe dat administratief praktisch zou moeten werken.
Activeer je de bestaande rekeningen alleen voor opname tot het garantiebedrag? En wat als iemand er dan meerdere rekeningen heeft? En iedereen heeft ook vast niet elders rekeningen waar het zo vlot heen kan.
Kortom, ik ben benieuwd hoe het écht werkt daar.
Europa taxeerde de oorspronkelijk voorgestane kortere periode dan de nu aanvaarde twintig dagen als onrealistisch.
En zelfs dát lukt DNB momenteel door het huidige systeem absoluut niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2009 7:52 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Wat ik ervan begrepen heb, wordt in het weekend heel hard gewerkt door alle betrokkenen (banken, Fed).
De bank- en spaarrekeningen die lopen bij een bank in problemen, worden simpelweg verkocht en overgezet naar een andere bank.
Dus als de rekeninghouders 's maandags inloggen zien ze een ander banklogo, en kunnen ze gewoon bij hun geld.

Als dit ongeveer de werkwijze is, is de vraag gerechtvaardigd waarom dit binnen NL/de EU niet zou kunnen.

Misschien wel omdat de Nederlandse banken overal beren op de weg zien en Amerikaanse banken meer als ondernemers denken.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2009 8:03 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Simpelweg...... Toch houd ik ook bij deze 'simpele' oplossing veel (technische en praktische) vragen Obli.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2009 8:12 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Nou ja, het is natuurlijk wel high tech banking maar goed daar hebben ze slimme bankiers en IT mensen voor en dan kunnen die nog eens laten zien waardoor ze die hoge salarissen verdienen. :wink:

Banktegoeden zijn in feite slechts abstracte combinaties van nullen en enen, toch?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2009 8:26 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Als iedereen weet, en het vertrouwen heeft dat je bij je geld kunt. dan is er geen enkele noodzaak om het op te nemen toch ? als Nout en Wout zouden zeggen niets aan de hand wij garanderen de (100k) tegoeden mag de in ongenade gevallen bank mijn centjes best een poosje houden, mits ze daar natuurlijk een acceptabele rente op vergoeden ......


Laatst bijgewerkt door Kniertje op di 27 okt 2009 10:53 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2009 8:30 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
@Obli
Ja, dat laatste kan ik volgen, maar ik zou verbaasd staan als iedereen - zelfs in de VS - bankierde via internet. Er zullen ook nog wel bankklanten zonder zijn. En om die zo te verrassen.....twee staten of zelfs twee steden verderop de nieuwe bank....? Geinig. :idea:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 20  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO