Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 12:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 29 okt 2009 4:08 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Bron: http://www.beurs.nl/nieuws/zakelijk-en- ... -onderzoek


Nijpels verbindt lot aan DSB-onderzoek
Woensdag 28 oktober 2009 09:59

De open brief is op de site van het ambtenarenpensioenfonds ABP gepubliceerd. Nijpels was tot 1 oktober commissaris bij DSB Bank, waarvan de ondergang nu onderzocht wordt op initiatief van minister Bos (Financiën).
"Belemmeren"

...

Reacties

*

Het Pension Funds Governance zal bij ABP zijn werk doen,zodat slechte bestuurders het veld moeten ruimen!En het is meer dan een imagoprobleem voor het ABP. N.b. o.g. is een 'slaper' van het fonds en heeft helaas nog geen zeggenschap dus vraag ik anderen binnen het bestuur om actie.
John Wolbers 28 oktober 2009 18:40:10


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 29 okt 2009 9:52 am 
Stuiver

Geregistreerd: di 10 jun 2008 10:33 am
Berichten: 76
"It's gone":
http://www.youtube.com/watch?v=u875UoZHEaw


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 29 okt 2009 10:38 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 9:38 am
Berichten: 291
Woonplaats: Friesland
A3 schreef:


Een fantastisch filmpje over onze meesteroplichter Dirk! Zien!

_________________
De goudstandaard moet weer ingevoerd worden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 29 okt 2009 4:36 pm 

Geregistreerd: ma 13 okt 2008 6:39 pm
Berichten: 29
Blikoortje schreef:
Was er geen DGS, dan was je als spaarder gewoon concurrent crediteur, net zoals nu diegene die er meer dan een ton hebben geparkeerd voor het deel dat die ton te boven gaat.
Tevredenheid geeft rust aan degene die het kan opbrengen.


Was er geen vuur dan kon je niet lekker barbequen op een warme zomeravond, maar verhip het is er wel en was er al toen ik voor het eerst als baby een klank kon produceren dus waarom zou ik me inbeelden dat het er niet was?

Ja en de mensen die meer dan een ton hadden staan en het kwijt zijn moeten ook nite klagen want die hebben nog een ton

En de mensen die diep in de schulden zitten moeten ook niet klagen want in Afrika zijn er mensen die niks te eten hebben

etc etc.

Waardeloze argumenten


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 29 okt 2009 9:20 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
{do 29 okt 2009, 18:12} DNB neemt topman Zalm opnieuw onder de loep.

Oud-bestuurders en voormalige commissarissen van DSB Bank die nu nog een belangrijke rol in de financiële sector spelen, zoals topman Gerrit Zalm van de combinatie ABN Amro en Fortis, worden apart onder de loep genomen.

...


bron: http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... html?p=1,1

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 okt 2009 11:16 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
laatst gewijzigd: 29-10-2009 19:09
VVD ontevreden over DSB-onderzoeken.

De VVD in de Tweede Kamer is 'absoluut niet tevreden en zwaar teleurgesteld over de onderzoeken die minister Bos wil instellen naar de ondergang van DSB Bank.

...

RTLZ.nl

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 okt 2009 12:29 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
kaketoe schreef:
Was er geen vuur dan kon je niet lekker barbequen op een warme zomeravond, maar verhip het is er wel en was er al toen ik voor het eerst als baby een klank kon produceren dus waarom zou ik me inbeelden dat het er niet was?
............................
En de mensen die diep in de schulden zitten moeten ook niet klagen want in Afrika zijn er mensen die niks te eten hebben
etc etc.
Waardeloze argumenten
Jammer, uit deze voorbeelden blijkt dat je mijn relativering van de bekritiseerde kwaliteit van het DGS er niet als het springende punt uithaalt. In de parallel naar het vuur zou dat geen ontkenning van het bestaan van het vuur zélf betekenen, maar een pleidooi om dat vuur gewoon te accepteren als het geëigende instrument om die worstjes gaar te krijgen, in plaats van je te beklagen dat je hout moet gaan zoeken of dat je vanwege het missen van een thermostaat zélf op moet passen dat de boel niet verbrandt.
Het 2e voorbeeld heeft al helemaal geen link met de essentie van mijn reactie.
Maar misschien was ik onvoldoende duidelijk in mijn formulering, al gaf Obli uitstekend aan deze wél goed te hebben gesnapt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 okt 2009 2:01 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Frans Weekers ziet het mijns inziens dus heel goed.
Of er ook gehoor wordt gegeven aan zijn pleidooi, blijft nog even afwachten.
Ikzelf verwacht het niet, omdat er dan teveel boven komt drijven.
Het allerbeste zou een parlementaire enquete (verhoor onder ede!) naar alle wantoestanden in de financiele sector zijn en naar alles wat hiermee samen hangt (denk aan het benoemingen beleid).
Wedden dat er dan zoveel boven komt drijven dat wij allen van verbazing omvallen?
Zal dus wel niet gebeuren, maar voor herwinning van het vertrouwen zou het wel de beste keuze zijn.
Maar de politiek moet deze keuze zelf maken:
iedereen met de billen bloot (ongeacht de politieke kleur of positie) of gewoon door blijven gaan zoals als we al jaren gewend zijn.
Ikzelf zal er mijn eigen conclusies uit trekken en daarnaar handelen in het stemhokje.
Te zijner tijd maak ik deze keuze dus wel.
Het is nu aan de politiek zelf om te laten zien hoe geloofwaardig de politiek nog is !


Laatst bijgewerkt door schuiver op ma 02 nov 2009 6:31 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 okt 2009 6:28 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 9:38 am
Berichten: 291
Woonplaats: Friesland
Bron: http://www.telegraaf.nl/overgeld/rubriek/hypotheken/5201036/__DSB-klanten_houden_hypotheekrenteaftrek__.html?p=23,1
vr 30 okt 2009, 12:52
AMSTERDAM - DSB-klanten met een hypotheek en een spaarrekening bij de failliete bank behouden hun volledige hypotheekrenteaftrek als ze binnen twee jaar een nieuwe hypotheek afsluiten. Dat heeft staatssecretaris Jan Kees de Jager (Financiën) besloten.

...

_________________
De goudstandaard moet weer ingevoerd worden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 okt 2009 7:06 pm 

Geregistreerd: do 29 jan 2009 4:56 pm
Berichten: 9
dsb bankrekening saldo ontvangen

vandaag op de tegenrekening.

bankpas kan nu doormidden geknipt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 okt 2009 7:24 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Ik snap hier helemaal niks van. :?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 30 okt 2009 9:10 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Vandaag voorschot € 3000,= in 3 posten ontvangen op ING van DSB:
- saldo DSB betaalrekening excl. opgebouwde rente,
- saldo DSB internet sparen excl. opgebouwde rente,
- gedeelte saldo DSB int.sp.EXTRA

Ik knip mijn pasje nog maar niet kapot
Wellicht kan er op later tijdstip nog ingelogd worden om saldo en opgebouwde rente te kunnen raadplegen voor aanvraag Deposito Garantie Stelsel.

Overboekingen gedaan op maandagochtend 12 oktober, welke wel van de DSB rekeningen waren afgeschreven,
maar nooit op de rekening bij andere bank zijn aangekomen, zijn schijnbaar weer aan saldo toegevoegd, kon ik aan de overgemaakte bedragen afleiden.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 31 okt 2009 7:51 pm 

Geregistreerd: za 31 okt 2009 7:24 pm
Berichten: 2
Goedendag,

Weet iemand of er een mogelijkheid is of komt om de nog niet uitgeprinte bankafschriften van de DSB bank te kunnen downloaden nu de bank failliet is? Van de laatste maand waren de gegevens nog niet gedownload en bij de belastingaangiften moet ik deze wel als bewijslast hebben. Tevens zou ik graag de laatste afschrijvingen willen inzien omdat ik nu niet weet welke opdrachten wel of niet betaald zijn.

Met vriendelijke groet,
A. van der Spek


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 31 okt 2009 10:03 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Nee, dat weet op dit moment nog niemand, en is nog niet mogelijk.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 nov 2009 9:11 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Allemaal een mailtje naar curatoren@dsbbank.nl sturen met die vraag. Ik heb het vrijdag ook gedaan. M'n ouders hebben geen idee welke huurders (van garangeboxen) de laatste week voor de ondergang wel/niet betaald hebben. Kortom, hun administratie is incompleet. Hoe meer mensen het vragen, hoe beter het daar onder de aandacht blijft.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO