Vincent schreef:
ik neem aan dat je die laatste brief aangetekend verstuurd hebt om er zeker van te zijn dat ze hem ontvangen. en je hebt direct het bewijs dat ze de brief hebben gekregen. heb je ook geprobeerd om een mail te sturen?... als ik iets wilde wijzigen kon dat meestal snel per mail geregeld worden. dat hebben ze liever dan telefonisch en gaat eigenlijk daardoor het snelste.
Je moet je wel afvragen of je wel zaken wil blijven doen met een instelling waarbij je je correspondentie aangetekend moet verzenden om er zeker van te zijn dat ze behandeld wordt.
Ze ontkenden niet dat ze de brief met het verzoek de tegenrekening te wijzigen ontvangen hadden. Alleen kon volgens de medewerker dat
slechts met een DSB-formulier aangevraagd worden (vandaar die paarse krokodil!), terwijl de employee die ik een week eerder sprak mij had verteld dat ik een brief moest schrijven en daarbij een kopie van mijn bankrekening moest bijsluiten.
Het is NIET mijn ervaring dat per mail doorgegeven instructies in de regel sneller uitgevoerd worden. In tegendeel! Vandaar dat ik altijd brieven verstuur als ik iets belangrijks door te geven heb. Normaliter wordt daar adequaat op gereageerd. Bovendien zou het in dit geval überhaupt niet mogelijk zijn, want voor een wijziging hebben ze sowieso je handtekening nodig.
@Money:
Ik was er al van overtuigd dat ik niet de enige kon zijn die slachtoffer was van het autisme van de DSB!
Je hebt het wel bij meerdere bedrijven dat het goed gaat zo lang de routine niet verstoort wordt.
De klantvriendelijkheid en efficiënte van een bedrijf kan je pas beoordelen als je een wijziging wilt doorgeven of als iets hersteld moet worden en ze in actie moeten komen.