Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 3:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 12 aug 2008 4:48 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 7:14 pm
Berichten: 55
Ik heb een Vaste Termijn Deposito van 20.000 euro bij deze bank lopen die overmorgen vrijkomt.

Op 19 juli heb ik aan DSB geschreven, dat ik niet wilde verlengen. Ik heb hen geïnstrueerd op de vervaldag het saldo en de rente op mijn bankrekening te storten. Ook verzocht ik hen de brief te bevestigen.

Toen ik op 1 augustus nog geen reactie op deze brief had ontvangen heb ik wederom een brief naar ze gestuurd met hetzelfde verzoek. Ook hierop kreeg ik geen reactie.

Op 6 augustus besloot ik daarom met de DSB te bellen om te vragen waarom er niet op mijn brieven werd gereageerd.

Volgens de employee die ik aan de lijn kreeg waren mijn brieven (nog) niet op de afdeling ontvangen en zou mijn geld op mijn DSB-spaarrekening (waarvan het saldo nul was en waarvan ik eigenlijk helemaal vergeten was dat die nog bestond) gestort worden. Ik vertelde hem dat dit mij helemaal niet goed uitkomt want de tegenrekening van die spaarrekening had ik opgeheven en ik nu mijn bankzaken bij een andere bank deed. Ook financieel zou ik dan mezelf in de vingers snijden. Ik was immers van plan met het geld bij DHB een 2-jaars deposito af te sluiten, waarvoor ik 5,6% rente krijg, terwijl ik bij DSB 4% rente zou vangen. Op jaarbasis zou dat 320 euro minder betekenen!

Hij adviseerde me dat ik dan maar een brief (met daarbij een kopie van mijn huidige rekening) naar hen moest sturen om de wijziging door te geven. Door deze gang van zaken bekroop mij het gevoel dat dit fout zou gaan lopen en dat ik nog weken na de vervaldag niet aan mijn geld zou kunnen komen. Toen ik dit aan hem vertelde verzekerde hij me echter dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat hij alvast een aantekening op het dossier had geplaatst. Nog dezelfde middag ben ik naar het postkantoor gegaan om de gevraagde wijziging op de post te doen.

Het begint eentonig te worden, maar ook op deze brief kreeg ik geen reactie. Vanmiddag besloot ik daarom weer naar DSB te bellen om te checken of alles wel goed zou lopen. Tot mijn stomme verbazing krijg ik weer van een ander medewerker te horen dat het geld naar de DSB-spaarrekening gestort zou worden omdat de medewerker die ik op 6 augustus had gesproken mij verkeerd had geïnstrueerd en dat mijn brief over de wijziging van de tegenrekening niet in behandeling kon worden genomen omdat ik daarvoor een formulier had moeten invullen!

Hoezo paarse krokodil?!? Schriftelijk doorgegeven wijzigingen worden niet in behandeling genomen omdat dat niet middels een formulier is gebeurd! En dat krijg ik pas na drie brieven en twee telefoongesprekken te horen??? "Ja, meneer, het spijt me, maar het enige dat ik kan doen is u nog vandaag een wijzigingsformulier zenden."

Wat schiet ik daarmee op??? Ondertussen kan ik niet aan mijn geld en loop ik rente mis en komt het de DSB-Bank helemaal niet verkeerd uit dat dit zo loopt.

Wat een bureaucratie!!! Of is dit een ordinaire truc om zo lang mogelijk op het geld te blijven zitten??? Ik ben er in ieder geval woest over, maar voel me zo onmachtig. Alle raad om deze sukkels te grazen te nemen is daarom van harte welkom!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 aug 2008 5:56 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
DSB heeft mij netjes een brief gestuurd dat de deposito wordt beeindigd na het verstrijken van de overeengekomen looptijd. En dit ongeveer 14 dagen voor die datum. Het bedrag zal met rente op mijn tegen rekening worden overgeboekt.

Maar let wel !!!! DSB heeft het regelement voor vaste termijn deposito aangepast zins vorige maand.
Ze worden allemaal direct na de vervaldatum verlengd,tenzij de bank uiterlijk een week voor de vervaldatum een schriftelijke beeindigingsopdracht heeft ontvangen. Dit is niet van toepassing voor de al lopende deposito's.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 aug 2008 7:37 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 11 maart 2008 8:25 pm
Berichten: 250
ger schreef:
DSB heeft mij netjes een brief gestuurd dat de deposito wordt beeindigd na het verstrijken van de overeengekomen looptijd. En dit ongeveer 14 dagen voor die datum. Het bedrag zal met rente op mijn tegen rekening worden overgeboekt.

Maar let wel !!!! DSB heeft het regelement voor vaste termijn deposito aangepast zins vorige maand.
Ze worden allemaal direct na de vervaldatum verlengd,tenzij de bank uiterlijk een week voor de vervaldatum een schriftelijke beeindigingsopdracht heeft ontvangen. Dit is niet van toepassing voor de al lopende deposito's.



Wat kan men hieruit leren?
Lees vooraf aan transacties altijd goed de voorwaarden, en probeer bij te houden of deze niet tussentijds gewijzigd worden. Noteer per bank de zaken waar men mee te maken kan krijgen, zoals minimaal tegoed, de tegenrekening (2 is beter en voorkomt bovenstaand probleem grotendeels), het eventueel verplicht wijzigen en de samenstelling van het wachtwoord, de afhandeling van aflopende deposito's (is per bank verschillend), of men wel of geen afschriften per post krijgt of dat men deze zelf moet uitprinten, enz. enz.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 aug 2008 8:29 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 7:14 pm
Berichten: 55
ger schreef:
DSB heeft mij netjes een brief gestuurd dat de deposito wordt beeindigd na het verstrijken van de overeengekomen looptijd. En dit ongeveer 14 dagen voor die datum. Het bedrag zal met rente op mijn tegen rekening worden overgeboekt.

Sorry als ik niet duidelijk heb kunnen maken waar ik mij kwaad over maak.
Het gaat er helemaal NIET om of DSB brieven stuurt als het deposito afloopt of niet. Ook ik heb die brief ontvangen.

Wat mij tegen de borst stuit is dat:

- op geen van de twee brieven die ik ze daarna heb geschreven (met instructies over de afwikkeling) antwoord ontvangen heb

- toen ik daarover belde, verkeerde informatie gekregen heb over het wijzigen van de tegenrekening

- op grond van deze informatie om wijziging van de tegenrekening heb gevraagd maar daarop weer geen reactie heb ontvangen

- weer moest bellen en toen hoorde dat de gegeven informatie onjuist was en dat ik alleen d.m.v. een wijzigingsformulier (dat mij nog toegezonden zou worden) de tegenrekening kan wijzigen, terwijl het deposito al over 2 dagen afloopt

@ Majoor Kees:
Bij vele banken is het niet mogelijk meer dan 1 tegenrekening op te geven. Eerlijk gezegd kan ik me niet herinneren hoe het bij DSB zat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 aug 2008 10:09 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
ik neem aan dat je die laatste brief aangetekend verstuurd hebt om er zeker van te zijn dat ze hem ontvangen. en je hebt direct het bewijs dat ze de brief hebben gekregen. heb je ook geprobeerd om een mail te sturen?... als ik iets wilde wijzigen kon dat meestal snel per mail geregeld worden. dat hebben ze liever dan telefonisch en gaat eigenlijk daardoor het snelste.

Dit is bijzonder vervelend voor je en ik hoop dat jij de uitzondering bent die de regel bevestigd. Sterkte ermee


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 aug 2008 10:44 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 jun 2007 9:23 am
Berichten: 135
Citaat:
Dit is niet van toepassing voor de al lopende deposito's.


Ben je daar zo zeker van?

Ik zeg mijn al langer dan een maand lopende deposito ruim voor de afloopdatum schriftelijk op mbv een formulier van de DSB bank en vraag daarbij om een schriftelijke bevestiging, of ik bel een week na inzending om te informeren of mijn formulier in goede orde is ontvangen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 8:35 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Ik heb er negen(!) maanden over gedaan om mijn spaarrekening bij dsb op te kunnen zeggen. In juli 2007 schreef ik de eerste brief, in maart van dit jaar was het eindelijk geregeld, maar het was een lange weg.
Brieven, telefoontjes, emails, geen antwoord, geen goed antwoord en valse beloftes. Op een gegeven moment had ik via email een vraag gestuurd over hoelang ik nog moest wachten tot de spaarrekening opgeheven zou worden, krijg ik antwoord wat sloeg op een betaalrekening :shock: .

Ze zijn daar doof, kunnen niet lezen en schrijven (ik heb nooit een brief gekregen) en van klantvriendelijkheid hebben ze nog nooit gehoord volgens mij. :?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 11:10 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 7:14 pm
Berichten: 55
Vincent schreef:
ik neem aan dat je die laatste brief aangetekend verstuurd hebt om er zeker van te zijn dat ze hem ontvangen. en je hebt direct het bewijs dat ze de brief hebben gekregen. heb je ook geprobeerd om een mail te sturen?... als ik iets wilde wijzigen kon dat meestal snel per mail geregeld worden. dat hebben ze liever dan telefonisch en gaat eigenlijk daardoor het snelste.

Je moet je wel afvragen of je wel zaken wil blijven doen met een instelling waarbij je je correspondentie aangetekend moet verzenden om er zeker van te zijn dat ze behandeld wordt.

Ze ontkenden niet dat ze de brief met het verzoek de tegenrekening te wijzigen ontvangen hadden. Alleen kon volgens de medewerker dat slechts met een DSB-formulier aangevraagd worden (vandaar die paarse krokodil!), terwijl de employee die ik een week eerder sprak mij had verteld dat ik een brief moest schrijven en daarbij een kopie van mijn bankrekening moest bijsluiten.

Het is NIET mijn ervaring dat per mail doorgegeven instructies in de regel sneller uitgevoerd worden. In tegendeel! Vandaar dat ik altijd brieven verstuur als ik iets belangrijks door te geven heb. Normaliter wordt daar adequaat op gereageerd. Bovendien zou het in dit geval überhaupt niet mogelijk zijn, want voor een wijziging hebben ze sowieso je handtekening nodig.

@Money:
Ik was er al van overtuigd dat ik niet de enige kon zijn die slachtoffer was van het autisme van de DSB!

Je hebt het wel bij meerdere bedrijven dat het goed gaat zo lang de routine niet verstoort wordt.
De klantvriendelijkheid en efficiënte van een bedrijf kan je pas beoordelen als je een wijziging wilt doorgeven of als iets hersteld moet worden en ze in actie moeten komen.


Laatst bijgewerkt door Gober Bebek op wo 13 aug 2008 12:48 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 11:14 am 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
Ik ben blij met deze topic aangezien dit voor mij in ieder geval heeft doen besluiten NIET te kiezen voor DSB.
De rente op de lopende rekening is aantrekkelijk, maar idd, op deze manier vind ik niet dat je zaken hoort te doen met elkaar.

Ik denk dat er dan betere alternatieven zijn zoals Argenta, ASN of Triodos.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 11:29 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 10 jul 2008 8:25 am
Berichten: 140
Twee weken na mijn eerste brief, in juli vorig jaar, heb ik gebeld of mijn brief was aangekomen. Ik moest een tijd blijven hangen toen de medewerker het ging uitzoeken, maar het verlossende antwoord was, ja, de brief is binnen. Volgende week krijgt u de bevestiging.
Die volgende week was dus ruim 8 maanden later.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 12:01 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Money schreef:
Ze zijn daar doof, kunnen niet lezen en schrijven (ik heb nooit een brief gekregen) en van klantvriendelijkheid hebben ze nog nooit gehoord volgens mij. :?


Dat de zaken bij DSB soms niet goed lopen ben ik met je eens.
Maar de afloop of oplossing kan verschillen.
Zo nam ik bij DSB vanaf een bepaalde datum een kortlopende deposito met de opdracht het bedrag af te boeken van de spaarrekening.
Papieren ingevuld en opgestuurd, maar er werd langdurig niets afgeschreven van de spaarrekening.
1 Telefoontje en alles werd met terugwerkende kracht opgelost.
Hoe het met de rente van de spaarrekening precies is gegaan heb ik niet nagerekend.
Maar waarschijnlijk heb ik een tijdje dubbele rente gevangen.

Dus na de gemaakte fout, heb ik over klantvriendelijkheid weinig te klagen.
Het is ook vaak maar wie je treft.
Zoals wel vaker het geval is bij bedrijven of callcenters.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 12:47 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 7:14 pm
Berichten: 55
Paul209 schreef:

Het is ook vaak maar wie je treft.
Zoals wel vaker het geval is bij bedrijven of callcenters.

Als je drie brieven hebt geschreven, twee keer hebt gebeld en het probleem dan nog steeds niet opgelost is, lijkt het autisme eerder symptomatisch dan incidenteel. In meerdere threads is dit al eerder gesignaleerd.
Trouwens, ondanks dat de medewerker die ik gisteren heb gesproken mij heeft verzekerd dat ik vandaag nog het wijzigingsformulier zou ontvangen, lag er niets in de bus.:evil:
Eerlijk gezegd had ik het ook niet verwacht (zucht ...)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 1:00 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 28 jun 2008 5:35 pm
Berichten: 425
verwijderd


Laatst bijgewerkt door Moneymaker op wo 13 aug 2008 2:22 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 1:24 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Gober Bebek schreef:
Eerlijk gezegd had ik het ook niet verwacht (zucht ...)


Datum, tijd, namen noteren en naar een leidinggevende vragen wil ook weleens helpen.
Klachtenbrief met deze feiten sturen.
www.antwoordnummer.nl
Geen juiste reactie: groot kruis er doorheen.
Jij hebt je uiterste best gedaan.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 13 aug 2008 1:56 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 09 jun 2008 10:53 am
Berichten: 339
Woonplaats: Dekseldorp
... lijkt het autisme eerder symptomatisch dan incidenteel.

een verontschuldiging aan mensen die daadwerkelijk aan een vorm van autisme lijden is op zijn plaats.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO