Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu za 14 jun 2025 7:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 sep 2008 7:27 pm 
Gulden

Geldwolf schreef:
zeer goed dit, ik had niet verwacht dat er op dit moment nog renteverhogingen zouden worden doorgevoerd, de lange termijn rentes zijn toch al enige tijd aan het dalen, maar wat we nu zien is dat banken nog net voor 1 jaar of 9 maanden hogere rentes kunnen bieden.
Hogere rentes kunnen bieden....? Dat vind ik een bijzonder opmerkelijke formulering. Alsof banken hierom zouden staan te springen...! Eigenlijk zou de tegendraadse beweging die Geldwolf constateert serieus tot nadenken moeten stemmen. Wat onttrekt zich aan onze waarneming....? Heeft de ECB (en in het verlengde daarvan DNB) de geldkraan stilaan wat toegedraaid misschien, zoals Wellink al suggereerde?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 10 sep 2008 1:48 pm 
Kwartje

obligataire schreef:
:D

(En dan te bedenken dat Budweiser overgenomen gaat worden door het Braziliaans/Belgische Inbev, dus bier valt ook af.......)

En ik meen dat de lokale prostituees ook voornamelijk van buitenlandse komaf zijn......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 11 sep 2008 3:44 pm 

De US staan er inderdaad niet best voor als je het zo bekijkt, maar vergis je niet in de ongelooflijke veerkracht van de Amerikaanse markt en Amerikaanse geest. En als ze failliet gaan, dan gaat de rest van de wereld gezellig mee...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 10:29 pm 
Dubbeltje

Eind augustus heb ik nog gebeld heb met GarantiBank voor de deposito, toen de rente nog op 5,5% stond, met de vraag hoe lang deze rente nog geldig was. Ze gaven aan dat als ik snel genoeg was, ik deze rente nog wel kon krijgen, omdat deze tot het einde van de maand zou blijven staan. Dit impliceerde naar mijn idee dat de rente daarna wellicht naar beneden zou gaan, maar wat blijkt, per 1 september werd de rente 5,65%. :x

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 11:24 pm 

Dat had ik ook.
Maakte de avond van de 28e een deposito aan. Zag vrijdagavond de 29e dat de rente verhoogt zou worden. Baalde als een stekker en schreef een mail. En maandagochtend kreeg ik keurig een mail terug dat ze deze zouden vernietigen en een nieuwe zouden aanmaken.
Waarom heb je niet gelijk gereageerd? Ik weet niet of dat nu nog lukt. :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 11:37 pm 
Kwartje

@dinero

Ik moet zeggen dat ik het een heel net gebaar vind van Garantie om je toch de rente te bieden die in feite de dag erna geldig was.
Ik verwacht dat ze dit puur uit coulance doen, en het is eerder uitzondering dan regel,
Maar je hebt i.i.g. goed gehandeld in dit unieke geval.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 sep 2008 11:46 pm 
Dubbeltje

dinero schreef:
Dat had ik ook.
Maakte de avond van de 28e een deposito aan. Zag vrijdagavond de 29e dat de rente verhoogt zou worden. Baalde als een stekker en schreef een mail. En maandagochtend kreeg ik keurig een mail terug dat ze deze zouden vernietigen en een nieuwe zouden aanmaken.
Waarom heb je niet gelijk gereageerd? Ik weet niet of dat nu nog lukt. :roll:

Tsja, dat was nog in de tijd dat ik alle spaarregelingen voor zoete koek aannam :oops:
Waarschijnlijk dezelfde reden dat ik deze week pas actie heb ondernomen om een 'nieuwe' CE-spaarder te worden.

Maar ik ga het gewoon alsnog proberen, wie weet!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 12:16 am 
Vijfje

WitteDuif schreef:
Ik verwacht dat ze dit puur uit coulance doen, en het is eerder uitzondering dan regel.

Of ...... vanwege de wettelijke afkoelingsperiode bij 'kopen op afstand'?

Laatst bijgewerkt door Paul209 op zo 28 sep 2008 12:19 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 12:17 am 
Dubbeltje

Paul209 schreef:
WitteDuif schreef:
Ik verwacht dat ze dit puur uit coulance doen, en het is eerder uitzondering dan regel.

Of ...... vanwege de afkoelingsperiode bij 'kopen op afstand'?

Je bedoelt de colportageregeling, i.e. aantal dagen bedenktijd als je een nieuw product afneemt aan de deur of via internet?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 12:22 am 
Vijfje

joliehuis schreef:
Je bedoelt de colportageregeling, i.e. aantal dagen bedenktijd als je een nieuw product afneemt aan de deur of via internet?

Precies.
Telefonisch of via internet aangeschafte deposito's o.a., vallen m.i. daar ook onder.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 12:25 am 
Dubbeltje

Paul209 schreef:
joliehuis schreef:

Precies.
Via internet aangeschafte deposito's o.a., vallen m.i. daar ook onder.

Maar dan hadden ze de rente voor dinero natuurlijk nog niet hoeven verhogen. Enige gevaar voor Garanti was dat hij dan alsnog de deposito niet af zou nemen, maar ik vraag me af of hij dat gedaan zou hebben.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 11:45 am 

De deposito was al afgesloten, dus daar zat ik gewoon aan vast.
Nee, ik ben heel blij met Garanti, want had het niet verwacht. Ik heb, toen ik de mail schreef, ook geen kleine lettertjes gelezen. Het was een impulsieve handeling uit frustratie :wink: , dus ik heb ook geen idee of het met een afkoelingsperiode te maken heeft.
Ik dacht meer aan CEB, die ook de rente verhoogt als je, als oude klant, even belt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 11:55 am 
Vijfje

dinero schreef:
dus ik heb ook geen idee of het met een afkoelingsperiode te maken heeft.

Maar dat had de bank waarschijnlijk wel in het achterhoofd, toen men zo coulant voor je was. :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 12:11 pm 
Vijfje

Toch vind ik het een sympathieke geste.
Iets waar je bij de grootbanken niet op hoeft te rekenen.

Om een voorbeeld te noemen: als je bij Fortis een deposito opent kunnen ze van tevoren niet eens garanderen welk % dat je krijgt, laat staan dat ze het naderhand gaan openbreken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2008 12:14 pm 
Vijfje

obligataire schreef:
Toch vind ik het een sympathieke geste.
Iets waar je bij de grootbanken niet op hoeft te rekenen.

Om een voorbeeld te noemen: als je bij Fortis een deposito opent kunnen ze van tevoren niet eens garanderen welk % dat je krijgt, laat staan dat ze het naderhand gaan openbreken.

Deze snap ik even niet.
Als je m.i. wettelijk recht hebt op ontbinding binnen zoveel dagen, waarom zou je er dan bij een grootbank niet om hoeven komen?
Staan die boven de wet ofzo?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]