Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu za 14 jun 2025 6:58 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 3:28 pm 

obligataire schreef:
edwin schreef:
wat ik dus nergens gevonden krijg, is of je, je deposito ook eerder kunt opzeggen tegen een boetebedrag. Dit kan bij CE namelijk wel, wat toch wel zeer makkelijk zou zijn als je er onverhoopt vanaf moet

Het staat niet in de algemene voorwaarden vermeld dus mag je aannemen dat het niet mogelijk is.
Overigens zou je alleen deposito's moeten aangaan met geld waarvan je zeker weet dat je het niet binnen de termijn nodig hebt.
Anders zou ik het geld op een opvraagbare rekening zetten zoals bijvoorbeeld Icesave. Zoveel rente scheelt dat ook niet.

Volgens punt 9 van de aanvullende voorwaarden is het niet mogelijk de deposito eerder op te zeggen.

9. Opzegging voor de overeengekomen einddatum
Tussentijdse opzegging van het deposito is niet toegestaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 15 jul 2008 8:06 pm 
Vijfje

hakkelaar schreef:
obligataire schreef:
edwin schreef:
wat ik dus nergens gevonden krijg, is of je, je deposito ook eerder kunt opzeggen tegen een boetebedrag. Dit kan bij CE namelijk wel, wat toch wel zeer makkelijk zou zijn als je er onverhoopt vanaf moet

Het staat niet in de algemene voorwaarden vermeld dus mag je aannemen dat het niet mogelijk is.
Overigens zou je alleen deposito's moeten aangaan met geld waarvan je zeker weet dat je het niet binnen de termijn nodig hebt.
Anders zou ik het geld op een opvraagbare rekening zetten zoals bijvoorbeeld Icesave. Zoveel rente scheelt dat ook niet.

Volgens punt 9 van de aanvullende voorwaarden is het niet mogelijk de deposito eerder op te zeggen.

9. Opzegging voor de overeengekomen einddatum
Tussentijdse opzegging van het deposito is niet toegestaan.

Je hebt helemaal gelijk :oops: :oops:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 jul 2008 2:10 pm 
Dubbeltje

Ik heb deze week ook het aktie-deposito voor 1 jaar voor 5.5% afgesloten. Mooi dat dit heel eenvoudig via internet afgesloten kon worden. Vandaag lag heel netjes een brief in de bus met een overzicht van mijn deposito. Mijn complimenten!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jul 2008 5:00 pm 
Dubbeltje

obligataire schreef:
Thijs schreef:
obligataire schreef:
Ontvangen: 4 juli, valutadatum 7 juli
Vorming deposito: 4 juli, valutadatum 4 juli.

Dat komt door het weekend, theoretisch dus 3 dagen roodstand?

Rood staan op een spaarrekening lijkt me niet kunnen. Zoals ik het zie krijg je tot 7 juli rente op de spaarrekening en vanaf 4 juli op het deposito. Dus 2 dagen dubbele rente.

Nou....., hopelijk heb je gelijk.

Maar ze vormen een deposito van geld, dat er officieel nog niet is :(
Volgens de valutering komt mijn geld binnen op 7 juli, en op 4 juli geef ik het al uit aan een deposito?

ik heb hetzelfde gedaan, zij het dat bij mij de datum maar 1 dag verschilde. Maarja, rood staan op een spaarrekening kan toch niet lijkt me. Daarnaast moet creditrente natuurlijk wel tegen een bekend percentage worden berekend, en waar zou dat percentage dan te vinden zijn? Nergens. ik neem aan dat ze gewoon van software gebruik maken die valutadatum er automatisch bij zet terwijl het nergens op slaat. Ik heb zelf gewoon geld naar die internetrekening overgeboekt TEN BEHOEVE VAN mn deposito, lijkt me normaal dat ik dan op de zelfde dag dan meteen het deposito open. Ik denk dat we geen problemen zullen ondervinden :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jul 2008 6:38 pm 
Vijfje

Geldwolf schreef:
.........ik neem aan dat ze gewoon van software gebruik maken die valutadatum er automatisch bij zet terwijl het nergens op slaat. Ik heb zelf gewoon geld naar die internetrekening overgeboekt TEN BEHOEVE VAN mn deposito, lijkt me normaal dat ik dan op de zelfde dag dan meteen het deposito open. Ik denk dat we geen problemen zullen ondervinden :)

Ik heb het bij de Garantibank helaas nog niet kunnen narekenen, omdat zij de opgebouwde rente weergeven tegen het einde van de voorgaande maand. Nog een week wachten dus :wink:

Bij Credit Europe heb ik hetzelfde euvel gehad, maar bij narekening bleek dat er geen debetrente is berekend over de dagen roodstand.

Mijn conclusie was dat bij interne boekingen bij één en dezelfde bank dus geen valutering wordt toegepast.
(Het zou ook te gek voor woorden zijn geweest maar je maakt wel gekkere dingen mee met banken :wink: )

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jul 2008 6:41 pm 
Daalder

Goed om te weten. Hoef ik bij het openen van een deposito daar niet meer op te letten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jul 2008 7:28 pm 
Dubbeltje

ja ik heb alles wat ik op de gouden internet had gestort meteen doorgeboekt die dag naar het deposito. Als ik dus aan het einde van deze maand geen schuldrente aan mn broek krijg dan is het oke :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 aug 2008 3:17 pm 
Kwartje

Vanochtend geld overgemaakt van Rabo naar de Gouden Internetrekening. Stond zojuist op de rekening met boekdatum 8 aug. en rentedatum 9 aug. Meteen een deposito van gemaakt. Ingangsdatum 7 augustus. De manier op valutering te voorkomen :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 aug 2008 7:23 pm 
Stuiver

Oh, ik probeerde dat gisteren ook bij mijn ouders, maar toen kreeg ik de melding dat 'devaluering niet toegestaan' is... :?

Ik heb tot vandaag (= valutadatum) moeten wachten om het deposito te kunnen openen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 aug 2008 9:21 pm 
Dubbeltje

Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie rekening "geactiveerd" werd en een gebruikersnaam/wachtwoord ontvangen hebben? M'n rekeningnummer had ik al vrij snel (dag na de aanmelding), maar nu de activering...daarvan zouden ze ook een e-mail sturen, maar die heb ik nog niet gezien. Ik hoop dat ze die 5,5% deposito voor 1 jaar nog even vast houden en opschieten met die gebruikersnaam/wachtwoord.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 aug 2008 8:24 am 
Kwartje

rogervdh schreef:
Ik hoop dat ze die 5,5% deposito voor 1 jaar nog even vast houden en opschieten met die gebruikersnaam/wachtwoord.

Ik zou zeggen : Je hebt het rekeningnummer: Geld storten en de dag er na bellen dat je een deposito wilt openen maar dat nog niet kunt omdat je geen gebruikersnaam/wachtwoord hebt.
Desnoods voor de zekerheid even vooraf verifieren dat ze dat voor je willen doen. Ze zijn altijd erg behulpzaam.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 08 aug 2008 6:13 pm 
Dubbeltje

barbaraf schreef:
Ik zou zeggen : Je hebt het rekeningnummer: Geld storten en de dag er na bellen dat je een deposito wilt openen maar dat nog niet kunt omdat je geen gebruikersnaam/wachtwoord hebt.
Desnoods voor de zekerheid even vooraf verifieren dat ze dat voor je willen doen. Ze zijn altijd erg behulpzaam.

Ik heb vandaag m'n gebruikersnaam per post gekregen. :D Geld heb ik vandaag vóór 12u overgemaakt vanaf de Postbank en dan komt het (normaliter) nog dezelfde dag aan bij de ontvangende bank (Is tenminste altijd het geval bij Credit Europe, AK-Bank, etc.). Morgen zal het wachtwoord wel komen en dan kan ik het morgen mooi zelf regelen. 5,5% voor 1 jaar....not bad.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 aug 2008 11:10 am 
Dubbeltje

Ik heb vandaag m'n wachtwoord ontvangen. Het gisteren overgemaakte geld is ontvangen. Deze bank past echter wel heel opmerkelijke valutering toe! Boekdatum: 08-08-2008 en valutadatum: 11-08-2008. Het hele weekend dus géén rente.

Dan maar de deposito snel openen, dacht ik. Maar daar krijg ik de foutmelding:

Geen debitering toegestaan. Voor informatie neem contact op met GarantiBank International N.V.,
telefoon +31(0)20 5539741.

Erg fraai allemaal... :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 aug 2008 11:22 am 
Kwartje

Transacties met bedragen waarvan enkele dagen gemiste rente de moeite waard zijn, kun je het beste op dinsdag of woensdag uitvoeren. Dit geeft banken geen kans om te valuteren over het weekend. (speur het forum er maar eens op je gemak over na) Bovendien staat je geld toch uit voor de spaarrente, en als je bang bent dat je deposito een paar dagen later voor een lagere rente wordt afgesloten dan is een telefoontje meestal voldoende om de oude rente te krijgen, zeker als je zegt dat het met de nieuwe lagere rente niet doorgaat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 aug 2008 11:27 am 
Kwartje

rogervdh schreef:
Ik heb vandaag m'n wachtwoord ontvangen. Het gisteren overgemaakte geld is ontvangen. Deze bank past echter wel heel opmerkelijke valutering toe! Boekdatum: 08-08-2008 en valutadatum: 11-08-2008. Het hele weekend dus géén rente.

Dan maar de deposito snel openen, dacht ik. Maar daar krijg ik de foutmelding:

Geen debitering toegestaan. Voor informatie neem contact op met GarantiBank International N.V.,
telefoon +31(0)20 5539741.

Erg fraai allemaal... :(

Zie bericht hierboven

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]