Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 12:03 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 206 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2020 12:42 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 03 apr 2013 10:21 pm
Berichten: 462
piet_pecunia schreef:
BillGates schreef:
@Piet, en waarom nu niet? Blijkbaar raken ze de groendeposito's momenteel aan de straatstenen niet kwijt....

Ik heb al voor 117.000 groen dat in de komende maanden vrij komt, van daar!


Dan kan je nu weer 118.000 inleggen voor peildatum 1-1-21. (als je het geld beschikbaar hebt en als je er gerust op bent dat de regeling blijft bestaan).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 jan 2020 3:48 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
frekie schreef:
Dan kan je nu weer 118.000 inleggen voor peildatum 1-1-21. (als je het geld beschikbaar hebt en als je er gerust op bent dat de regeling blijft bestaan).

Dat zou ik zo weer doen maar het meeste staat in deposito's... Vandaar die komende maanden (stel dat ik toch een Tesla wil kopen of iets..).

De overheid is volledig onbetrouwbaar maar het lopende jaar veranderen? Ik durf het aan. Ook al gaat het over 1-1-2021.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jan 2020 11:30 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
BillGates schreef:
obligataire schreef:
Idem voor dit jaar.

Verklaar u nader. In het belastingplan 2021 kan van alles gewijzigd worden.

Remember 2012, cultureel en ethisch beleggen....


Foutje inderdaad. :oops:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jan 2020 11:33 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
frekie schreef:
obligataire schreef:
Ongelooflijk, wat zijn we diep gevallen dat dit soort produkten niet alleen worden aangeboden maar zelfs gretig aftrek vinden. Ikzelf peins hier nog geen seconde over.........

Tja, 2,0% netto. Er zijn crowfundplatforms die minder opleveren 8)


Klopt, sommige zijn KOMmer en kwel :wink: Maar de grote jongens rond de 5% dus gemiddeld genomen is het al dat extra werk wel waard. En je bent niet afhankelijk van de grillen van de politiek.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jan 2020 2:52 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 03 apr 2013 10:21 pm
Berichten: 462
obligataire schreef:
frekie schreef:
obligataire schreef:
Ongelooflijk, wat zijn we diep gevallen dat dit soort produkten niet alleen worden aangeboden maar zelfs gretig aftrek vinden. Ikzelf peins hier nog geen seconde over.........

Tja, 2,0% netto. Er zijn crowfundplatforms die minder opleveren 8)


Klopt, sommige zijn KOMmer en kwel :wink: Maar de grote jongens rond de 5% dus gemiddeld genomen is het al dat extra werk wel waard. En je bent niet afhankelijk van de grillen van de politiek.


Ook niet waar, want de grillen van de politiek laten crowdfunding vanaf 2022 zwaarder belasten met VRH. Beetje scherp blijven Obli.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jan 2020 4:17 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
BillGates schreef:
obligataire schreef:
Idem voor dit jaar.


Remember 2012, cultureel en ethisch beleggen....

Zeker, en nog veel langer geleden (opa spreekt): de pc privé regeling die in september ineens op de schop ging...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jan 2020 4:54 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
groentje schreef:
BillGates schreef:
obligataire schreef:
Idem voor dit jaar.


Remember 2012, cultureel en ethisch beleggen....

Zeker, en nog veel langer geleden (opa spreekt): de pc privé regeling die in september ineens op de schop ging...


En daarnaast zijn er nog veel meer zaken die op de schop gingen:

-Geen aflossingsvrije/spaar/beleggings hypotheek

-Geen spaarloon regeling

-"Aanrechtsubsidie" die minder wordt en ik dacht in 2013 helemaal komt te vervallen voor mensen die geboren zijn na 1963 (hoezo geen leeftijdsdiscriminatie?)

-Alimentatie is per 1-1-2020 verlaagt van 10 naar 5 jaar

-Eigen zorgbijdrage was er vroeger niet en is in de loop der jaren omhoog gegaan

-Zorgpremie die steeds duurder wordt en elk jaar meer toeneemt dan de inflatie

-Hogere btw van 6 naar 8 voor food en van 19,5% naar 21% voor non-food

-Hogere accijnsen op cigaretten

Kortom de overheid belast de burger steeds meer en de burger krijgt steeds minder....

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jan 2020 6:24 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
Als je de belasting voor de hoogste inkomens verlaagt van 72% naar minder dan 50% en ook de belasting voor bedrijven voortdurend verlaagt, valt er natuurlijk elders een rekening op de mat.
Maar gelukkig is het fietsplaatje afgeschaft...

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jan 2020 6:50 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
frekie schreef:
Ook niet waar, want de grillen van de politiek laten crowdfunding vanaf 2022 zwaarder belasten met VRH. Beetje scherp blijven Obli.


Je hebt gelijk, ook hier worden mensen geraakt. Wrang genoeg, en uitsluitend als gevolg van, het jarenlange gejammer van de risicoaverse spaarders.

Overigens is het bij crowdfunding (en sowieso bij alles wat niet sparen heet) niet een kwestie van botweg afschaffen alleen de afgunst tax gaat omhoog.
Ik heb mijn tegenmaatregelen al in werking gezet. In mijn specifieke omstandigheden kan dat. Zie ook de postings die ik daaraan gewijd heb (B.V's ).

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jan 2020 10:58 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 03 apr 2013 10:21 pm
Berichten: 462
obligataire schreef:
frekie schreef:
Ook niet waar, want de grillen van de politiek laten crowdfunding vanaf 2022 zwaarder belasten met VRH. Beetje scherp blijven Obli.


Je hebt gelijk, ook hier worden mensen geraakt. Wrang genoeg, en uitsluitend als gevolg van, het jarenlange gejammer van de risicoaverse spaarders.

Overigens is het bij crowdfunding (en sowieso bij alles wat niet sparen heet) niet een kwestie van botweg afschaffen alleen de afgunst tax gaat omhoog.
Ik heb mijn tegenmaatregelen al in werking gezet. In mijn specifieke omstandigheden kan dat. Zie ook de postings die ik daaraan gewijd heb (B.V's ).


Ik heb weinig bezwaren tegen het (mogelijk) nieuwe stelsel. Door politieke keuzes is het rendement op sparen nul gemaakt, ten gunste van de beurs. Een paar tienden meer belasting schrikt de hard core belegger natuurlijk niet af. Beetje jammer is dat wat tussen sparen en beleggen zit, samen met beleggen op een hoop wordt geveegd qua rendement. Dit zou crowdfunding bijv. wel eens hard kunnen raken met nu 5-6% rendements projecten (na default 2-4%, na belasting netto 0-2%). Mij porto crowdfunding groeit niet meer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 25 jan 2020 11:15 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 887
Piggy schreef:
Kortom de overheid belast de burger steeds meer en de burger krijgt steeds minder....

De overhead, de dure ambtenaren cao en de riante vertrekregelingen moeten ergens van betaald worden.
Ex staatssecretaris Snel had het bij zijn afscheid niet voor niets over de ambtenaren cultuur die echt moet veranderen.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 206 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO