Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 11:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 206 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 23 nov 2019 10:49 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
Piggy schreef:
Het is belachelijk dat deze vrh vrijstelling straks komt te vervallen.
Zijn daar plannen voor? Kan ik daar ergens iets over lezen, anders dan hier?

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 nov 2019 11:55 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Tja, ooit gaan alle voordeeltjes kapot die we vergaard hebben, en de vrijstelling voor banksparen gaat vast ook nog vervallen. Ik zie deze tendens van uitkleden al sinds 2000 gaande. BV Nederland trekt de laatste spaarpotjes open voordat ze failliet gaat.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 nov 2019 12:05 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Ik ga passen met de Groendeposito, wegens een sterfgeval van mijn laatste ouder heb ik naar alle waarschijnlijkheid mijn vermogen nodig om van te leven en eventueel de ouderlijke woning uit de erfenis te kopen.

Je ziet in het leven is alles relatief, ik heb nog 2 deposito´s lopen, waaronder een groendeposito bij Moneyou , die loopt in mei volgend jaar af.

De overheid met zijn wispelturige gedrag werkt averechts uit naar de burger toe.

Er valt voor de toekomst steeds moeilijker in te plannen , hoe je met je opgebouwde vermogen kunt leven , of hoe je je leven wilt vorm geven.

Ik lees zojuist in de krant dat er steeds meer werkenden zijn in Nederland, bijna 9 miljoen werkenden op 17 tot 18 miljoen inwoners.

De overheid is verslaafd aan belastinggeld en pakt een steeds groter deel van de BNP.

Maar ik dwaal af, na mei volgend jaar , voor mij geen groendeposito´s meer en oktober daarop ben ik helemaal uit deposito´s.

Dat de overheid , op de website van de Belastingdienst nog niet gepubliceerd heeft wat de vrijstelling is voor groene beleggingen, is een teken aan de wand, dat zal waarschijnlijk ook op de helling komen te staan, net zoals een ander heilig huisje, de eigen woning.

Niets is heilig meer in Den Haag, maar wel verbaasd zijn dat het politieke spectrum zo versnipperd is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 nov 2019 12:20 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3937
henrid schreef:
Tja, ooit gaan alle voordeeltjes kapot die we vergaard hebben, en de vrijstelling voor banksparen gaat vast ook nog vervallen. Ik zie deze tendens van uitkleden al sinds 2000 gaande.
Grappig, wat sommige mensen (menen te) zien.
De voordelen omtrent groene investeringen zijn ingevoerd met de Wet inkomstenbelasting 2001 (IB), banksparen is ingevoerd in 2008.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 nov 2019 1:04 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Martijn schreef:
Ik ga passen met de Groendeposito, wegens een sterfgeval van mijn laatste ouder heb ik naar alle waarschijnlijkheid mijn vermogen nodig om van te leven en eventueel de ouderlijke woning uit de erfenis te kopen.

Gecondoleerd met je verlies....

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 nov 2019 1:32 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1978
Martijn schreef:

Dat de overheid , op de website van de Belastingdienst nog niet gepubliceerd heeft wat de vrijstelling is voor groene beleggingen, is een teken aan de wand, dat zal waarschijnlijk ook op de helling komen te staan, net zoals een ander heilig huisje, de eigen woning.




Dat is niet zo vreemd als de 1e kamer het nog moet behandelen. De belastingdienst kan niets melden omdat er nog niets vast staat/geen wet is.
Dat is ieder jaar zo. In de week voor kerst is het bekend.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 nov 2019 2:39 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1652
obligataire schreef:
Martijn schreef:
Ik ga passen met de Groendeposito, wegens een sterfgeval van mijn laatste ouder heb ik naar alle waarschijnlijkheid mijn vermogen nodig om van te leven en eventueel de ouderlijke woning uit de erfenis te kopen.

Gecondoleerd met je verlies....


Sterkte Martijn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 nov 2019 7:03 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Martijn schreef:
Ik ga passen met de Groendeposito, wegens een sterfgeval van mijn laatste ouder heb ik naar alle waarschijnlijkheid mijn vermogen nodig om van te leven en eventueel de ouderlijke woning uit de erfenis te kopen.

Gecondoleerd Martijn. Zware periode, en jij had toch ook al de nodige jaren als mantelzorger achter de rug? Uit ervaring weet ik hoe dubbel dat voelt. Veel sterkte!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 23 nov 2019 9:01 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Citaat:
jij had toch ook al de nodige jaren als mantelzorger achter de rug?

Klopt bijna 5 jaren lang nu voor mijn moeder, en daarvoor ook nog eens mijn vader die ook de ziekte Alzheimer had.

Gelukkig heb ik al een aantal deposito´s niet meer verlengd, aangezien ik het ouderlijk huis wil kopen , als ik beide andere erfgenamen wil gaan uitkopen en in de ouderlijke woning wil blijven wonen.

Iets waar je toch mee rekening moet houden als je tijdshorizon naar je oude dag nog maar 11 jaar is, gelukkig valt er vanaf eind deze maand ook een Gouden Handdruk vrij, maar waarschijnlijk zal ik volgend jaar weer aan de bak moeten, dat gaat moeilijk worden met 56 jaar en meer dan 12 jaar uit de running , omdat ik voor mijn beide ouders gezorgd heb ( mijn vader is uiteindelijk wel opgenomen in een verpleegtehuis ).

Deposito´s ga ik het naar alle waarschijnlijkheid volgend jaar vaarwel zeggen, daar is eigenlijk ook geen rendement meer op te maken.

Lang leve de EU , met zijn Centrale Bank die steeds meer een politiek orgaan geworden is zonder enig tegenspraak, alles om de euro en de EU te redden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2019 4:24 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Martijn schreef:
Citaat:
jij had toch ook al de nodige jaren als mantelzorger achter de rug?
Gelukkig heb ik al een aantal deposito´s niet meer verlengd, aangezien ik het ouderlijk huis wil kopen , als ik beide andere erfgenamen wil gaan uitkopen en in de ouderlijke woning wil blijven wonen.

Valt daar niets te regelen, nu jij jarenlang alle zorg hebt verleend en zelfs jouw carriere hebt onderbroken, terwijl de anderen gewoon door konden gaan met werken en sparen?
Ik ken de situatie natuurlijk niet maar ik zou het erg onrechtvaardig vinden als je 2/3 van het huis zou moeten ophoesten?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: mantelzorg
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2019 5:11 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Het is verstandiger om in het algemeen nooit iets terug te verwachten als je iemand helpt .


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: mantelzorg
BerichtGeplaatst: zo 24 nov 2019 5:22 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
e.banket schreef:
Het is verstandiger om in het algemeen nooit iets terug te verwachten als je iemand helpt .

Klopt helemaal, daarom moet je dit soort dingen eigenlijk tijdig regelen en op papier zetten.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2019 1:46 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2504
Het is inmiddels 25 november, dus diegenen die vorig jaar een deposito hadden afgesloten, kunnen deze week een nieuwe openen.
Maar op dit moment (00:45) nog niet, ik kan bij een deposito kiezen uit drie looptijden, maar niet uit groen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2019 8:29 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Even teruggezocht bij vorig jaar, maar toen was het inderdaad pas na 9u in de ochtend beschikbaar. Nog even wachten dus.

EDIT: inmiddels is de mogelijkheid zichtbaar (inloggen, kies deposito openen, bovenin staat standaard een stipje bij deposito, deze kan je verzetten naar "groendeposito").


Laatst bijgewerkt door groentje op ma 25 nov 2019 10:47 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 nov 2019 10:08 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
obligatoire
Citaat:
Ik ken de situatie natuurlijk niet maar ik zou het erg onrechtvaardig vinden als je 2/3 van het huis zou moeten ophoesten?

Mijn ouders hadden dit in hun testament moeten opnemen, dat ik bijvoorbeeld na hun overlijden het vruchtgebruik mag blijven houden van hun woning.

Naar alle waarschijnlijkheid kan ik het huis uit de erfenis kopen, echter tegen welke prijs willen mijn beide broers dit doen en dan te weten dat een van de broers al jarenlang renteloos een groot geldbedrag geleend heeft van mijn ouders,in gang gezet door mijn vader voordat hij de ziekte van Alzheimer kreeg.

Ik heb zelf geen kinderen, maar mijn advies aan een ieder die geld wil lenen binnen de familie, doe dit niet of stel hele strikte voorwaarden, anders komt er geheid heibel onderling.

Maar kijken hoe volgend jaar de boedel van mijn ouders verdeeld wordt, ik als mantelzorger spring er straks wel zeer karig uit, terwijl de gehele zorg van beide ouders op mijn schouders kwam.

Al mijn opzij gezette geld uit de erfenis hier vooraf moet ik aanwenden om dit mogelijk te maken, of anders is het einde oefening ouderlijk huis verkopen en verkassen naar een appartement.

Een voordeel in 2021 , nadat de erfenis verdeeld is heb ik naar alle waarschijnlijkheid bijna geen last meer van de VRH :)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 206 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO