Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 5:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 206 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 20 mei 2019 10:56 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
Hier nog iemand die een deel op groen deposito vast heb gezet voor 1 jaar, als je me 10 jaar geleden gezegd had dat ik met zo'n deposito, met 0 % rente blij zou zijn, had ik gezegd nee, maar tijden veranderen.

Mijn andere groen deposito loopt in november af van Moneyou, ik heb een vermoeden dat ze tegen het einde van het jaar vol zitten met deze vorm van belegging.

Wellicht doe ik nog een tweede trance als een deposito aanstaande woensdag vrij komt bij de Leaseplan Bank, maar dan is de inschrijving misschien niet meer mogelijk, we zullen het zien.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 mei 2019 10:12 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 702
piet_pecunia bedankt voor de tip, ook ingelegd.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 mei 2019 10:50 am 

Geregistreerd: za 18 okt 2008 2:37 pm
Berichten: 24
piet_pecunia schreef:
Nu, 20 mei 2019 Moneyou Groen beschikbaar.
Zojuist weer ingelegd!

Ik ben benieuwd hoe lang het beschikbaar is. Niets van de bank gehoord :cry:



Ingelegd, bedankt voor het melden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 mei 2019 11:57 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
We worden gedwongen ons geld gratis ter beschikking te stellen door de absurde
belastingheffing over spaartegoeden .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 mei 2019 1:28 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1651
Ik wacht prinsjesdag nog even af.

Tussentijds ben ik blij dat ik nog net op tijd een 10 jarig deposito heb afgesloten, net voor de verlagingen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 23 mei 2019 7:13 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
Helaas pindakaas, vandaag is de inschrijving al weer voorbij. Woensdag was er bij de Lease Plan Bank een deposito vrijgekomen voor mij, maar met overboeken naar mijn Abn Amro rekening en weer door boeken naar Moneyou was dit al te laat, wat ik al dacht.

Dit staat op hun website:

Citaat:
1 jaar Groen deposito
0%
Tijdelijk niet beschikbaar

Groen sparen met mogelijk extra belastingvoordelen.

Kenmerken
Vaste looptijd van 1 jaar
Tussentijds bijstorten en opnemen niet mogelijk
Beperkt verkrijgbaar


Ik zet de deposito bij de Leaseplan Bank voor een halfjaar weer vast, maar kijken of er aan het einde van dit jaar weer mogelijkheid is om een Groendeposito af te kunnen sluiten,

Ik ben inderdaad op Prinsjesdag benieuwd hoe staatssecretaris Snel gaat voorstellen om voor alleen de spaarders de Vermogensrendements Heffing aan te passen in het nieuwe belastingjaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 mei 2019 12:10 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
3 dagen + dit keer! :shock:

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 24 mei 2019 7:53 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 786
Martijn schreef:
Ik zet de deposito bij de Leaseplan Bank voor een halfjaar weer vast, maar kijken of er aan het einde van dit jaar weer mogelijkheid is om een Groendeposito af te kunnen sluiten

Schamele 0,45%, ik bied nog steeds het 4 voudige al moet je dan wel je geld iets langer missen :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 aug 2019 7:53 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
Momenteel gaan alle bijdragen op SI zo'n beetje over rentes rond of onder de nul procent. Weinig opmerkingen over waar spaargeld onder te brengen. Logisch natuurlijk, want de verschillen zijn klein en de zeer lage rente betekent dat het stof gaat liggen.

Maar toch. Heb nu mijn vrij opneembare bedrag voor een groot deel bij Advanzia (0,40%) staan. Hoe slim is het om toch ook een goed bedrag bij MoneYou (0,15%) vrij opneembaar weg te zetten. Naast spreiding zou de enige reden zijn om dat te doen, dat je sneller kan reageren op een nieuw aanbod van groendeposito; want dat aanbod was de vorige keren van beperkte duur en het aantal belangstellenden is beslist groot. Ik heb even geen zin in anticiperend geschuif voor dat kleine beetje meer wat het op zou kunnen leveren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 aug 2019 8:19 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1651
Vanaf prinsjesdag weten we ook hoe de vermogensrentsheffing 2020 gaat uitpakken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 aug 2019 8:10 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
Ik heb in afwachting voor een eventuele Groendeposito een bedrag geparkeerd staan bij Moneyou.

Wat er op Prinsjesdag gepresenteerd gaat worden, het zal op zijn Zuinig Nederlands weer een halfbakken compromis worden, om vooral de "kleine" spaarder te ontzien.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 aug 2019 1:17 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Ze doen net of het hebben van veel spaargeld voor iedereen een teken van grote luxe is . Afblijven van wat je langzaam in een heel leven bij elkaar spaarde. Ze hebben nooit genoeg . Ik vind belastingen op basis van virtueel inkomen zeer onrechtvaardig . En bij spaargeld is het gewoon absurd .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 aug 2019 11:40 am 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1651
Vraagje:

Wordt het groen deposito bij de vooraf ingevulde aangifte ook meteen als vrijgesteld ingevuld.

Of is moet je de vrijstelling zelf invullen?

Gr. myy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 aug 2019 1:05 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Normaal gesproken wordt een groene belegging als zodanig geoormerkt en wordt derhalve zowel het niet meetellen voor de VRH als de 0.7% heffingskorting correct verwerkt. De bank moet dan wel doorgeven aan de fiscus dat het een groene belegging/deposito is. Nog niemand heeft de VIA van 2019 gehad, de eerste keer dat deze deposito van MY speelt, dus of de bank het goed doet, moeten we maar van uit gaan. Anders moet je zelf het oormerk veranderen in de aangifte. Dat is zo'n dropdown keuze box.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 aug 2019 1:46 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1651
BillGates schreef:
Normaal gesproken wordt een groene belegging als zodanig geoormerkt en wordt derhalve zowel het niet meetellen voor de VRH als de 0.7% heffingskorting correct verwerkt. De bank moet dan wel doorgeven aan de fiscus dat het een groene belegging/deposito is. Nog niemand heeft de VIA van 2019 gehad, de eerste keer dat deze deposito van MY speelt, dus of de bank het goed doet, moeten we maar van uit gaan. Anders moet je zelf het oormerk veranderen in de aangifte. Dat is zo'n dropdown keuze box.


Bedankt Bill


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 206 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 14  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO