Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 29 apr 2024 4:28 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012 11:10 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3720
Ik heb even zitten te googlen en vond dit: http://www.creditcard-vergelijk.nl/cred ... reditcard/

Waaronder zelfs een gratis prepaid creditcard van Neteller. Ik heb alleen nog niet gekeken of het wat kost als je geld naar deze prepaidkaart toestuurt. Mogelijk wel, want hoe moeten ze anders hun kosten dekken?

De prepaidcard van moneybooker is ook niet slecht. 10 euro per jaar en gratis geld via ideal sturen. Echter ik kan geen voorwaarden vinden wat mij weer een beetje huiverig maakt. En ik vind ook een raar zinnetje:

Veiligheid en bescherming tegen fraude

Onze Moneybookers prepaid MasterCard is uitgerust met ‘chip en PIN’-technologie. Daarmee is de kaart net zo veilig als de meeste huidige credit- en debitcards. Prepaid cards bieden echter niet dezelfde klantenbescherming als creditcards. Zo maken boekingsverzekeringen voor vluchten doorgaans geen deel uit van prepaid cards (tenzij anders aangegeven).


Ik begrijp de laatste zin even niet. Kan iemand mij dit in andere woorden uitleggen? Betekend dit dat je geen verzekering kan afsluiten als je een vlucht boekt?

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012 11:15 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
@DagobertDuck
Ideal of CreditCard?
De wijze van betaling bij een mogelijk dubieuze transactie is voor mij ontegenzeggelijk CreditCard.
CC-maatschappijen storten bij een klacht over niet-levering of fraude vrijwel zonder discussie het betwiste bedrag retour.
Ideal-betalingen daarentegen worden bij banken gezien en behandeld als een normale overboekingsopdracht en de kans dat banken die terug willen draaien is 99,99% nihil.

Twee maal een gevalletje met een CC-afboeking gehad.
In 1 geval was mij de kans op verdere misbruik van de verstrekte CC-gegevens te groot en kreeg ik zonder kosten heel vlot een compleet nieuwe CC.
Maar als je liever met een bank dan met een CC-maatschappij in discussie gaat, succes ermee.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Laatst bijgewerkt door 1500 op ma 01 okt 2012 11:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012 11:20 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3720
@ElBertus
Mod edit: overbodige quote verwijderd.
Het gebruik maken van een hidden SSID en/of een MAC filtering geeft geen sterkere beveiliging, echter het kost de hacker wel een klein beetje meer moeite al is het een paar seconden.

Ik heb ooit gelezen dat WEP binnen 1 minuut gekraakt kan worden. Ik weet de sites alleen niet meer, maar even googlen helpt:

http://www.security.nl/artikel/30739/Ha ... inuut.html

Hier een link waarbij WPA binnen 5 minuten gekraakt kan worden:

http://www.youtube.com/watch?v=WC439QNC8q0

WPA-2 kan ook gehackt worden: http://tweakers.net/nieuws/56126/elcoms ... k-gpu.html

Ok, de kans is klein maar als je risico's wilt verkleinen dan gebruik je geen wifi.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 7:14 pm 

Geregistreerd: do 29 sep 2011 11:12 pm
Berichten: 28
Citaat:
WEP kan binnen 1 minuut worden gekraakt, WPA binnen 5 minuten. WPA-2 schijnt nog niet gekraakt te zijn
Ik zeg niet "goed" maar "zo goed mogelijk".
Citaat:
Wil je toch wifi gebruiken en het veiliger maken, zorg dan voor: een hidden SSID, mac filterin, zeer lange key van liefst 30 karakters
check, check, kan ik nog verbeteren. Wifi is bij mij veel handiger en ietsje sneller. Hoe veilig is https?
Citaat:
Wat bedoel je met een beveiligde schijfkopie? Encrypted?
Encrypted disk image. Mijn bankafschriften zitten achter een wachtwoord. Iemand die mijn gestolen computer heeft kan niet eenvoudig zien hoeveel geld er van welke spaarrekeningnummers valt te halen.
[quote]Chippen heb ik nooit begrepen[quote]Het is net contant geld maar het zit niet in je portemonnee maar staat op je chipknip. Het heeft als voordeel dat jij of degene achter de kassa niet hoeft te bedenken wat voor briefjes en/of munten je moet gebruiken. Het heeft als nadeel dat je er alleen via een apparaat bij kan. Chippen zal inderdaad wel verdwijnen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 7:57 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3720
klippan schreef:
Wifi is bij mij veel handiger en ietsje sneller. Hoe veilig is https?

Wifi kan nooit sneller zijn dan een LAN-verbinding. Wifi kan hooguit net zo snel zijn dan een LAN-verbinding. Even uitgaande dat beiden optimaal zijn. Wifi kan alleen sneller zijn als je bijvoorbeeld een 54 Mbit WLAN verbinding hebt die een maximaal signaal heeft en je LAN verbinding maar een 10 Mbit verbinding kan halen, maar dat lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Om achter de naam van een hidden SSID te komen dient de hacker eerst een sniffer te gebruiken. Zelfde geldt voor het achterhalen van de MAC-adressen. Nadat de hacker hier achter gekomen is kan hij deze spoofen. Hiermee kopieert hij een MAC-adres en doet of zijn laptop een vertrouwt MAC-adres heeft. Echter sniffen kost tijd en het spoofen van een MAC-adres kost ook tijd.
En als gebruiker wil je het liefst dat het zo lang mogelijk duurt voordat een hacker bij je binnen komt.

Ik weet het principe achter de chipknip, echter wat ik bedoel is dat ik liever contant geld heb dan een opgeladen chipkaart. Ik zie het voordeel er niet van in. Net zoals ik het voordeel van een pinpas en een creditcard niet van in zie. Helaas kan je niet zonder een pinpas en daarom gebruik ik die zo min mogelijk. Ik pin alleen in een kantoor van een bank om pinfraude zo veel mogelijk te voorkomen.
Niet alleen de pinstrip is gehackt, ook de nieuwe EMV-chip is al gehackt.

Oh ja, hier meer over https:

http://tweakers.net/nieuws/70712/onderz ... enoeg.html

http://www.bestsslcertificates.com/articles11.html

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Laatst bijgewerkt door Piggy op di 02 okt 2012 9:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 8:55 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Wifi=onveilig
Draadloos bankieren moet je niet doen en zeker niet mobiel bankieren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 9:00 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
1500 schreef:
Ideal of CreditCard...

Ik ken wat je schrijft. Neem overigens nooit de standaard creditcard van je bank maar een onafhankelijke.
Er is echter een veel groter gevaar: Identiteitsfraude en identiteitsdiefstal.
DAT is de grootste diefstal ellende die je kan overkomen, in Amerika nu al de grootste misdaadvorm en binnenkort is dat ook hier het geval. Onze overhed doet daar niets tegen maar vergroot en verergert dat risico alleen maar, je moet dus zelf oppassen.

DAAR vindt de echte fraude plaats en DAT moet je voorkomen. Het liefst zou ik een anonieme prepay creditcard kopen.
Men heeft dan uiteraard je adres (of je werk adres!) want als je iets koopt moet het ergens heen gestuurd worden, maar geen bank gegevens, geen voornaam van je, geen creditcard gegevens waarmee men iets kan. Daarmee zou je van overal over de wereld veilig kunnen kopen met als enige risico dat je een paar tientjes kwijt bent voor een malafiede leverancier die niet levert.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 02 okt 2012 10:37 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3720
@DagobertDuck
Mod edit: overbodige quote verwijderd.
De knop "nieuw antwoord" staat onderaan iedere pagina. Bvd.

Wat is het nadeel dan als je een creditcard bij je normale bankrekening erbij afneemt? Stel dat ik bij mijn huisbank een creditcard afneem met een limiet van 5.000 euro of dat ik een creditcard afneem bij een andere maatschappij met een limiet van 5.000.

Het risico blijft toch 5.000 euro in worse case scenario? Alhoewel je normaal gesproken creditcard fraude vergoed krijgt.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012 10:15 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Piggy schreef:
Wat is het nadeel dan als je een creditcard bij je normale bankrekening erbij afneemt?

Er ontstaat een extra partij met een tegengesteld belang als je creditcard niet afkomstig is van je eigen bank.
Bank+creditcard: Jou bank wil gewoon jou geld hebben en jij mag het van hen verder uitzoeken.
Bank +aparte creditcard: Jou bank helpt jou dat het geld niet afgeboekt wordt van jou rekening en je creditcard maatschappij moet aantonen dat geen sprake is van fraude. In die situatie heb je een medestander ipv een tegenstander en daar voel je je echt prettiger bij. Je kan als je gelijk hebt dat ook krijgen. De service bij je creditcard is ook veel beter.

Zie het topic dat sommige banken fraude niet vergoeden ondanks dat er een regeling ligt dat ze dat wel zouden moeten doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012 11:48 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3720
Beetje vreemd. De creditcardmaatschappij dient uit te zoeken of iets vergoed moet worden of niet, niet de bank.
Hoe gaat het volgende dan in werking? Stel ik heb een creditcard via een andere maatschappij dan mijn huisbankier. Ik koop online iets. Is de creditcard maatschappij dan gemachtigd om geld van mijn rekening af te boeken? Dien ik zelf geld over te boeken naar de creditcard maatschappij om mijn rekening te betalen?
En als de creditcard maatschappij gemachtigd is om van mijn rekening te boeken en het blijkt een fraude geval te zijn dan is mijn bank toch niet aansprakelijk? Waarom zou deze mij moeten helpen?
Alleen automatische incasso's kan je door de bank terug laten storten, maar boven toch niet?

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012 12:00 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
@Piggy
Men kan er vaak voor kiezen het verschuldigde bedrag aan een CC-mij. -meestal eens per maand- automatisch te laten incasseren, of zelf over te schrijven.
Als achteraf blijkt dat er iets niet in orde was zal een CC-mij. de uiteindelijke onverschuldigde betaling voor je als een tegoed noteren.
Indien men dat niet wil, zal men (meestal op verzoek) het bedrag terug storten naar de rekening waar het vandaan kwam.
Althans, dat is mijn ervaring.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012 12:12 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
@Piggy, Ik denk dat je niet helder op een rij hebt staan waar het om gaat:

Een onafhankelijke creditcard maatschappij moet jou vragen geld aan hen over te maken.
Als je aan automatische afschrijving doet is er een termijn waarbinnen je de afboeking terug kan boeken.
Daarbij staat je bank volledig achter je ALS JE GEEN CREDITCARD VAN DE BANK HEBT.

De creditcardmaatschappij moet dan een legitieme vordering aantonen.
Heb je een creditcard van de bank dan zeggen ze zoek maar een advocaat en zet maar op papier waarom wij iets fout deden. Zie het andere topic over niet vergoeden van fraude hoewel ze dat wel moeten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012 12:18 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
DagobertDuck schreef:
Als je aan automatische afschrijving doet is er een termijn waarbinnen je de afboeking terug kan boeken.

In het algemeen: Als mensen om problemen en een hoop extra kosten verlegen zitten, moeten ze vooral flink blijven storneren als ze menen onrecht te zijn aangedaan!
De molens aan de andere kant draaien wel door.
IK zal het niet snel in mijn hoofd halen bijv. een betaling aan een CC-mij. te storneren, als ik in wezen een geschil met een derde partij heb.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012 12:28 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
1500 schreef:
DagobertDuck schreef:
Als je aan automatische afschrijving doet is er een termijn waarbinnen je de afboeking terug kan boeken.

In het algemeen: Als mensen om problemen en een hoop extra kosten verlegen zitten, moeten ze vooral flink blijven storneren als ze menen onrecht te zijn aangedaan!
De molens aan de andere kant draaien wel door.
IK zal het niet snel in mijn hoofd halen bijv. een betaling aan een CC-mij. te storneren, als ik in wezen een geschil met een derde partij heb.

1500 dat is en heel ander onderwerp dan waar het in bovenstaande posts om gaat. Ik weet dat het ingewikkeld is maar je moet niet alles op één hoop vegen. Problemen met een derde partij moet je uiteraard nooit op een creditcardmaatschappij afschuiven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012 12:30 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
DagobertDuck schreef:
1500 schreef:
DagobertDuck schreef:
Als je aan automatische afschrijving doet is er een termijn waarbinnen je de afboeking terug kan boeken.

In het algemeen: Als mensen om problemen en een hoop extra kosten verlegen zitten, moeten ze vooral flink blijven storneren als ze menen onrecht te zijn aangedaan!
De molens aan de andere kant draaien wel door.
IK zal het niet snel in mijn hoofd halen bijv. een betaling aan een CC-mij. te storneren, als ik in wezen een geschil met een derde partij heb.

1500 dat is en heel ander onderwerp dan waar het in bovenstaande posts om gaat. Ik weet dat het ingewikkeld is maar je moet niet alles op één hoop vegen. Problemen met een derde partij moet je uiteraard nooit op een creditcardmaatschappij afschuiven.

Klopt, het topic ging over "Fraude internetbankieren toegenomen" .......

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Laatst bijgewerkt door 1500 op wo 03 okt 2012 12:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO