Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 29 apr 2024 5:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012 12:31 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
@1500, het zou je sieren als je gewoon kon aangeven dat je niet goed gelezen hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012 12:53 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3720
DagobertDuck schreef:
De creditcardmaatschappij moet dan een legitieme vordering aantonen.
Heb je een creditcard van de bank dan zeggen ze zoek maar een advocaat en zet maar op papier waarom wij iets fout deden. Zie het andere topic over niet vergoeden van fraude hoewel ze dat wel moeten.


In een andere geval bedoel je dus dit:

Sluit bij een verzekeraar alle verzekeringen af die je wilt hebben behalve je rechtsbijstandsverzekering. Sluit de rechtsbijstandsverzekering af bij een andere verzekeringsmaatschappij. Mocht je om wat voor reden dan ook problemen krijgen met je normale verzekeringsmaatschappij, dan trommel je de rechtsbijstandverzekering op die het voor je gaat regelen. Of te wel:

De hond (creditmaatschappij van eigen bank) zal zijn eigen baas (de bank) niet bijten.

Toch?

Kun je mij een link geven naar andere topic's over fraude. Ik kan ze zo 123 niet vinden.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2012 10:51 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Ik kan zo snel alleen deze vinden:
viewtopic.php?f=19&t=6973

Het is vaker op TV geweest. Als het er op aan komt schuiven banken de schuld regelmatig op schaamteloze wijze in de schoenen van hun klanten. e draaien dan de bewijslast om in de trant van wij hebben uw geld en bewijst u maar dat het fraude was EN u geen blaam treft (IPV dat de creditcard maatschappij aannemelijk moet maken dat jij die transactie gedaan heeft en jij je geld nog op je bankrekening hebt waar zij niet bij kunnen komen)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2012 4:42 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3720
@Dagobert Duck:

Dit gaat over pishing, niet over een creditcard. Voor zover ik gelezen heb moet je bij een creditcard niet alleen je creditcardnummer invoeren, maar ook je "pincode" die je erbij krijgt. Verder scan ik regelmatig mijn pc met mijn virusscanner en antispywarescanners (spywareterminator, spybot, superantispyware) en maak ik ook geregeld gebruik van de rescuecd van avira. Je download een cd van de site van avira waarop een linux OS staat en je brand deze op een cd. Daarna boot je van deze cd zodat je weet dat je een schoon media hebt (even er vanuit gaande dat avira zelf niet de cd besmet want dat kan natuurlijk ook nog). Daarna scant hij de pc af op virussen. Zo weet je zekers dat je geen rommel op je pc hebt.
Alhoewel je vandaag de dag het niet weet. Er zijn virussen die je binnen kan krijgen via een advertentie en wanneer je je pc weer afsluit is het virus weg. En er zijn ook virussen die in de bios van je pc kan komen of andere hardware. En dan mag je scannen wat je wilt, de scanners kunnen dit niet scannen.

Maar goed ik begrijp even niet waarom een aparte creditcard maatschappij niet moeilijk zou doen in zulke gevallen en de creditcard bij je eigen bank wel. Hoewel een aparte creditcard maatschappij nog zijn geld moet krijgen van jou via de bank wil dat niet zeggen dat ze makkelijk gaan doen als je niet wilt betalen. Echter ik hoor verhalen dat creditcard maatschappijen niet moeilijk doen als er fraude is gepleegd waar jij niet schuldig voor bent.

Een prepaidcreditcard is dan inderdaad prettiger dan een normale creditcard. Echter de bestaande prepaid creditcard vind ik maar niks. Eentje van moneybookers of zoiets heeft helemaal geen voorwaarden en contactgegevens en bij faillisement kan je fluiten naar je centen als je nog wat op je prepaidcreditcard hebt staan. Vreemd dat dit geld niet onder de DGS valt.
Dan heb je nog netteler die gratis schijnt te zijn (met waarschijnlijk kosten wanneer je er geld op stort?). Echter deze bevind zich in engeland en daar heb ik geen zin in.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2012 8:00 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
@ Piggy,

De techniek moet goed zijn, waarbij live-CD's wel extreem is. De fraude vindt vooral anders en elders plaats zoals ik in mijn posts schreef. De echte fraude is identiteitsfraude.

Aan je pincode uitleg te lezen heb je weinig praktijk ervaring. Het komt regelmatig voor dat je creditcard boeking als handmatige boeking verwerkt wordt zonder wachtwoord, handtekening of pincode. Ik heb onterechte afboekingen uit uithoeken als Zuid-Amerika en Afrika gehad.

Over de coulance van creditcardmaatschappijen en banken zijn genoeg schrijnende TV programma's geweest. Maar als je de reclame en enkele succesverhalen meer gelooft vindt ik het ook best.

Informeer je maar eens nar het begrip onterechte omdraaiing van bewijslast en hoe vervelend dat kan zijn.

Ik ben nog op zoek naar een goede "prepay"creditcard en zal moneybrokers en nettler bekijken. Bedankt voor die tips.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2012 11:38 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3720
Er zijn 4 prepaid creditcards die ik kon vinden:

http://www.creditcard-vergelijk.nl/cred ... reditcard/

Neteller
Moneybookers
3V Visa
DB Personal

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 okt 2012 8:31 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Je kan bij CC natuurlijk ook je maximale credit zo laag mogelijk instellen en vooraf geld overboeken op je CC.
Mijn ervaring is dat je ook een positief bedrag op je CC kan hebben en daar krijg je nog rente over ook bij sommige CC's!...
Dat is bijna het zelfde als een prepaid CC.

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2012 12:13 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
@Vincent,
In amerika is identiteitsfraude de omvangrijkste misdaadform. Tevens is dat voor een individu een zeer schadelijke, langdurende diepe impact. In europa gaat het ook die kant op.

Hoe ging jou oplossing dat vermijden?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2012 12:41 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
@Dagobert,
Ik weet niet precies wat die fraude inhoud (hoe ze het doen), dus kan ik er ook geen oplossing voor verzinnen.

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2012 5:29 pm 

Geregistreerd: do 29 sep 2011 11:12 pm
Berichten: 28
Citaat:
Wifi=onveilig
Draadloos bankieren moet je niet doen
Waar gaat dat dan mis? Zit iemand continu mijn wifi af te luisteren? En met welke informatie kunnen ze dan iets doen? Er zijn de volgende barricades opgeworpen:
- verborgen access point (meer een klein hobbeltje)
- WPA-2
- https
- de codes die ik moet intypen zijn niet universeel bruikbaar en maar een beperkte tijd geldig

In theorie is het vast wel mogelijk maar is het al eens gebeurd? De tips voor veilig Internetbankieren zeggen niet dat je niet via wifi mag bankieren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 okt 2012 6:15 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
- verborgen access point -> ik kan gewoon alle SSID (no name) zien mbv meegeleverde software bij mijn netwerkkaart.
- WPA-2 -> als mensen willen heb je pech! -> http://en.wikipedia.org/wiki/Aircrack-ng

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2012 1:18 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
@Vincent
Dan zou ik als ik jou was maar eens googelen op identiteits fraude (in het engels is vast veel te vinden). Als je daar last van hebt staat geen enkele CC maatschappij je bij. Als je fraude wil vermijden is het wel goed de meest voorkomende en eveneens zwaarste fraudevorm (identiteits fraude) te kennen.

@klippan
Alles doen wat je kan doen in combinatie met een https versleuteling geeft je enige bescherming. Radius en VPN kunnen het nog aanzienlijk verbeteren. Draadloos kan zo uit de lucht geplukt, afgeluisterd of gespoofd worden (man in the middle attack).
Internet op zich is niet veilig maar dat kleine stukje draadloos naar je router maakt het ondanks alle beveiliging die je beschrijft vele malen onveiliger.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2012 8:24 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
TNX.

De meeste dingen om fraude te voorkomen deed ik al automatisch, maar bij deze tip heb ik nooit zo stil gestaan. Ik zal er meer op letten.
Ik vond de volgende tip:
Geef niet te snel een kopie van uw identiteitsbewijs af. Meestal is dat niet nodig. Als u toch een kopie geeft, schrijf er dan groot overheen dat het een kopie is voor het hotel of voor de autoverhuur. Streep op de kopie ook uw burgerservicenummer door: in het paspoort staat dat rechtsboven en onderaan in de balk met de codes.
Bron: http://www.overheid.nl/identiteitsfraud ... -voorkomen

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2012 9:10 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
@Vincent, goed dat je stappen zet om identiteitsfraude te voorkomen.
Om de beschreven stap van de ID kopie te vervolmaken:
Streep je bsn nummer door (staat er meestal 2 keer op, 1x als BSN/sofi nummer en 1x in de documentcode)
Schrijf er overheen:
a) organisatie EN filaal waar je de kopie aan verstrekt.
b) het specifieke doel van het verstrekken van de kopie.
c) vergeet de datum niet (dan is de kopie korte tijd later al niet meer te gebruiken)

Schrijf dat altijd door je naam, geboortedatum, foto, handtekening heen. Probeer zo veel mogelijk elementen te raken.Als je een bakrekening opent moet je je naam onaangeraakt laten zodat ze je naam niet verkeerd spellen.

BSN overheidsinformatie:
Als een organisatie geen persoonsgebonden gegevens, waaronder een persoonsnummer, van u hoeft vast te leggen voor de uit te voeren handeling of dienst dan mag die organisatie ook het BSN niet vastleggen of gebruiken. Ergo: een verzoek om een BSN nummer te verstrekken is dan verdacht en onrechtmatig.

Een bank hoeft geen BSN te hebben. Een werkgever ook niet als je je als anonieme werknemer laat verlonen (hoger belasting % maar at kan handig zijn ivm eerder bereiken van de teruggave drempel voor stuentenbaantjes). De meeste overheids instanties hoeven je BSN ook niet te hebben maar zij zijn zeer belabberd op de hoogte van de regels daarover. Er moet een wettelijke plicht tot vastlegging van het BSN zijn om daar om te mogen vragen, anders is men onrechtmatig bezig, en die wet moet men je op verzoek kunnen tonen.

Die regel is er omdat het met je BSN makkelijk is buiten jou wil om identiteitspapieren na te maken of zelfs originele identiteitspapieren aan te vragen zonder dat jij dat weet. :shock:
Het overheidsadvies ivm geheimhouden BSN houdt juridisch in dat jij zelf verantwoordelijk gehouden wordt door de overheid bij identiteitsfraude. :shock: En dat is ook in de praktijk de opstelling van de Nederlandse overheid bij identiteitsfraude.

Moet je je ID tonen of weet je dat een kopie gemaakt wordt neem dan zelf een kopie mee.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 okt 2012 9:34 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2119
Even inhakend en ietwat off-topic:
Ik heb ooit in een baldadige bui bij de gemeente onze persoonsgegevens laten blokkeren tegen opvragingen, door kennelijk Jan en Alleman zo blijkt.
Enige tijd geleden zei een psychotherapeut: Hé, de gemeente denkt dat u geen woonadres hebt volgens de GBA.
:roll: Uh, wat moet een doodgewone psychotherapeut nou te snuffelen in de GBA? :roll:
Zo kom je nog eens aan de weet wie er o.a. over je persoonsgegevens kunnen beschikken achter je rug om.
Veel succes met doorstrepen. :mrgreen:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO