Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 11:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 400 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 27  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2022 12:58 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 03 apr 2013 10:21 pm
Berichten: 462
obligataire schreef:
erikk schreef:
Als we nu gewoon eens de vraag heel simpel maken:

heeft iemand die geen bezwaar had gemaakt toch nog geld terug gekregen? Ja of nee?


Nee en dat gaat ook niet gebeuren. Want ons geld gaat (blijkbaar) naar zielige mensen dus dan word je geacht om verder te zwijgen. Stelletje verwende rijke boomers!

Ben pisnijdig op dat @#$#@! AD dat gisteren met dat misleidende artikeltje kwam. Was vroeger toch een kwaliteitskrant.
Zeker een stagiair of zo.


Dat het AD een soort van shownieuws is dat was al langer zo. Maar ... de stas heeft dat zelf gezegd. Misschien beetje van geschrokken.
Je kan nog ambthalve bezwaar maken als je kunt aantonen (dus niet forfatair) met berekeningen dat je genaaid bent. Dat heeft mi alleen zin als je bijna alles op een spaarrekening hebt gehad. En bijv niet alles had staan op depositos van 4%. Maar dan hoeven ze alsnog geen gehoor aan te geven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2022 1:09 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
JandeV en
bekend schreef:
...Dus ik weet echt niet wat ik ervan moet denken.

"...wij hebben reactie op 2018 en 2019 gekregen, en het geld is al teruggestort."
Dit is wat ik er van weet.
Of er andere factoren spelen weet ik natuurlijk niet maar het was een ambtshalve bezwaar reactie i.v.m. Box-3.

...."En dat laatste wordt nog versterkt door het "we gaan het zien". gaat over mijn inzendingen van augustus!

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: wo 21 sep 2022 4:57 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 16 mei 2009 10:11 pm
Berichten: 299
piet_pecunia schreef:
JandeV en
bekend schreef:
...Dus ik weet echt niet wat ik ervan moet denken.

"...wij hebben reactie op 2018 en 2019 gekregen, en het geld is al teruggestort."
Dit is wat ik er van weet.
Of er andere factoren spelen weet ik natuurlijk niet maar het was een ambtshalve bezwaar reactie i.v.m. Box-3.

...."En dat laatste wordt nog versterkt door het "we gaan het zien". gaat over mijn inzendingen van augustus!


Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik begrijp hier helemaal niets van.
Ik heb de indruk dat het van horen zeggen is. Bovendien weet ik niet wat een ambtshalve bezwaar is.
Daarnaast snap ik niet wat er met "andere factoren" wordt bedoeld.

Piet, ben je zelf een "niet bezwaarmaker" die een verzoek tot vermindering heeft ingediend over één of alle jaren van 2017-2020?
Ging dat verzoek over het feit dat er qua box 3 geheven was overeenkomstig de toen geldende regelgeving?
Zo ja, heb je naar aanleiding van dat verzoek tot vermindering de teveel geheven box 3 heffing op je rekening bijgeschreven gekregen?
Als de antwoorden "ja" zijn dan denk ik dat je een witte raaf bent.
Het is natuurlijk nogal persoonlijk dus, je kan natuurlijk ook schrijven dat we daar geen pepernoot mee te maken hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: do 22 sep 2022 8:33 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
bekend schreef:
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik begrijp hier helemaal niets van.
........
Het is natuurlijk nogal persoonlijk dus, je kan natuurlijk ook schrijven dat we daar geen pepernoot mee te maken hebben.

Sorry, ik stop er even mee. Dit loopt al heel lang en je zult het terug moeten lezen, zo ook "Bovendien weet ik niet wat een ambtshalve bezwaar is"...
zie b.v. search.php?keywords=ambtshalve+bezwaar&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken
Helaas is het onderwerp al een paar keer aangepast en/of doorgeschoven...
Verder kregen wij (vrouw + ik) gisteren de definitieve aanslagen 2021!
Ongeveer gelijk aan de ingediende aanslag van 1 maart.
Ik moest tot 4 aug, of later wachten tot de definitieve aanslag met NIHIL als het resultaat en veel € 0 nu. Echter:
Citaat:
Bezwaar maken
Bent u het niet eens met deze aanslag en wilt u bezwaar maken? Ga naar
http://www.belastingdienst.nl/bezwaarcheck en kijk hoe u dit kunt doen. Maakt u bezwaar, doe dit dan tijdig. Verstuur het online bezwaarformulier uiterlijk 8 november 2022.

Inkomstenbelasting box 3
Belastbaar inkomen uit sparen en beleggen € 0
Inkomstenbelasting box 3: 31,000% van € 0 € 0
Inkomen uit sparen en beleggen (box 3)
Grondslag sparen en beleggen € xxxxxx
Aandeel grondslag dat aan u wordt toegekend € xxxxxx
Voordeel uit sparen en beleggen:
Forfaitair rendement
0,000% van € xxxxxx € 0
In deze aanslag hebben wij voor uw box 3-inkomen rekening gehouden met de uitspraak van de Hoge Raad van 24 december 2021. Op http://www.belastingdienst.nl/box3 staat meer over de
gevolgen van deze uitspraak voor het box 3-inkomen.

Bezwaar uiterlijk 8 november 2022 ga ik zeker doen. Wat een zoo(i)tje :roll: :evil:

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Laatst bijgewerkt door piet_pecunia op vr 23 sep 2022 1:43 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: do 22 sep 2022 9:37 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3934
piet_pecunia schreef:
Wat een zoo(i)tje
Eens.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2022 7:31 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
Martijn schreef:
Citaat:
Geen compensatie voor spaarders die te laat bezwaar maakten

Tsa, was te verwachten. Toch wel een brevet van onvermogen van de overheid, die de betrouwbaarheid van de burger in de overheid niet echt zal doen toenemen, nu en in de toekomst.


Sinds wanneer is de overheid betrouwbaar? Wij zjin er voor de overheid, de overheid is er soms voor ons.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2022 8:57 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
@Piet_pecunia.

Wat is er mis met dat citaat uit de aanslag? Ik neem aan dat je de bedragen op de puntjes hebt weggelaten. En als je alleen spaargeld hebt, zijn alle bedragen in 2021 inderdaad 0. Waartegen bezwaar maken dan? Zie ik iets over het hoofd?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2022 11:34 am 
Kwartje

Geregistreerd: wo 03 apr 2013 10:21 pm
Berichten: 462
Fiscalert:

Staatssecretaris Van Rij liet eerder in een uitzending van Betrouwbare Bronnen doorschemeren dat niet-bezwaarmakers via een verzoek om ambtshalve vermindering wellicht toch nog gecompenseerd konden worden voor de teveel betaalde belasting in de jaren 2017 tot en met 2020. Daar komt hij in een brief aan de Tweede Kamer op terug.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2022 11:57 am 
Kwartje

Geregistreerd: za 16 mei 2009 10:11 pm
Berichten: 299
frekie schreef:
Fiscalert:

Staatssecretaris Van Rij liet eerder in een uitzending van Betrouwbare Bronnen doorschemeren dat niet-bezwaarmakers via een verzoek om ambtshalve vermindering wellicht toch nog gecompenseerd konden worden voor de teveel betaalde belasting in de jaren 2017 tot en met 2020. Daar komt hij in een brief aan de Tweede Kamer op terug.


Dat had ik ook begrepen alleen, lijkt het er in dit bericht op dat hij volledige compensatie in gedachten had. Dat lag wel wat anders. Ik las hier en daar het volgende:
"De uitspraak van de staatssecretaris is opmerkelijk, aangezien het kabinet eerder de keuze maakte om alleen bezwaarmakers te compenseren. Het lijkt erop dat de staatssecretaris gedupeerde spaarders iets wil bieden".
Dat "iets" is kennelijk "niets" geworden.
Jammer voor de betrokkenen maar, als het "iets" was geworden dan had dat onherroepelijk ook weer tot ellende geleidt, want elke beslissing is dan ook weer discutabel.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2022 1:48 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
De meeste dieven tonen geen berouw. Die zijn gewoon uit op geld, hoe meer hoe liever....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2022 2:11 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
BillGates schreef:
@Piet_pecunia.

Wat is er mis met dat citaat uit de aanslag? Ik neem aan dat je de bedragen op de puntjes hebt weggelaten. En als je alleen spaargeld hebt, zijn alle bedragen in 2021 inderdaad 0. Waartegen bezwaar maken dan? Zie ik iets over het hoofd?

De puntjes zijn nu xxxxxx (aangepast) maar dit was van mijn vrouw. Bij mijn Aanslag 2021 (definitief) staat nu helemaal niets over Box 3. Echter, zoals altijd "Eerdere voorlopige aanslag(en)" wel al een smak geld vooruit betaald, omdat ik spaargeld heb en ik ALTIJD bij moet betalen!
Door nu aan te geven het is wat het nu is, heb ik het (gedeeltelijk) té veel betaald. Dat is mijn bezwaar.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: vr 23 sep 2022 3:16 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Als je alléén spaargeld hebt, hoef je over 2021 geen Box3 te betalen. tarief is afgerond 0,00%. Als je bij de voorlopig aanslag wel betaald hebt (volgens de oude Box3-regeling), krijg je dat terug of wordt verrekend met na te betalen bedrag Box1 en Box2.

Is het trouwens nu ineens weer 3 cijfers achter de komma bij rendementspercentage? Ze blijven klooien.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: za 24 sep 2022 1:45 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 09 sep 2019 3:22 pm
Berichten: 189
Ik zoek mer rot hoe er precies met Groen Sparen wordt omgegaan in de Forfaitaire variant.
Heeft iemand daar info over? Linkje?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: za 24 sep 2022 1:47 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1652
BertusV schreef:
Ik zoek mer rot hoe er precies met Groen Sparen wordt omgegaan in de Forfaitaire variant.
Heeft iemand daar info over? Linkje?


Bedoel je deze info?

Code:
De groene beleggingen vallen in de categorie overige bezittingen, waarop het hogere forfaitaire rendementspercentage van toepassing is. Dit heeft tot gevolg dat de vrijstelling voor groene beleggingen over deze twee vermogenscategorieën verdeeld moet worden. Voorgesteld wordt om de vrijstelling eerst in mindering te brengen op de groene beleggingen. Het eventueel resterende deel van de vrijstelling wordt in mindering gebracht op de groene spaartegoeden.


https://www.taxlive.nl/media/5791/overb ... -3-mvt.pdf


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: za 24 sep 2022 1:57 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1977
Groen sparen valt onder sparen.
Groen beleggen onder overig.
De vrijstelling wordt eerst op beleggen in mindering gebracht en indien er nog wat overblijft op sparen.

Als je alleen groen spaart heb je er dus niets meer aan aangezien sparen al met 0% belast is. Dan resteert enkel nog de heffingskorting van 0.7%


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 400 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 27  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO