Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 5:30 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 400 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 27  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2022 11:21 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Is nog wel een voorlopige aanslag, maar wel al bericht gekregen van teruggaaf volgens de nieuwe spaarvariant.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2022 11:52 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Het forfaitaire rendementspercentage overige bezittingen voor 2023 is vastgesteld op 6,17%
https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... -voor-2023

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2022 2:15 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1652
Bedankt, dus

6,17% * 32% = 1,9744% forfaitaire belasting over de overige bezittingen in 2023


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2022 8:33 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
Citaat:
Artikel 10.6ter, derde lid, Wet IB 2001 bepaalt op welke manier het percentage dat geldt voor de categorie overige bezittingen jaarlijks wordt herijkt. Dit percentage wordt gesteld op de som van 53% van het langetermijnrendement op onroerende zaken, 33% van het langetermijnrendement op aandelen en 14% van het langetermijnrendement op obligaties.
Dus als de beurs het prima doet, maar de huizenmarkt doet het tegenovergestelde wordt het forfaitair rendement overige bezittingen negatief?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: vr 30 sep 2022 8:38 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
Vandaag mail van de Bond voor Belastingbetalers: "Wilt u rechtsherstel in de box 3-zaak dan moet u nu zelf in actie komen."
Een massaal-mailactie naar de politiek.
https://bondvoorbelastingbetalers.nl/ma ... woordigers

Meedoen kan inmiddels niet meer. Als ik eender welke fractie opvraag krijg je als resultaat: "Er kunnen geen nieuwe gebruikers meer worden toegevoegd. De limiet van 100,000 gebruikers is bereikt voor dit event."

Dus er liggen tienduizenden mailtjes bij onze volksvertegenwoordigers. Wordt vervolgd...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: za 01 okt 2022 9:57 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Wie kan mij het volgende verklaren:

Voor een cliënte met veel spaargeld heb ik in 2020 de IB aangifte 2019 ingediend en op 26 november 2021 is daarvan een definitieve aanslag gekomen (H.96).
Conform aangifte.

Ik krijg nu, met dagtekening 6 oktober 2022, een herrekening van deze aanslag en clIente krijgt bijna 1800 euro terug.

Bij mijn weten is er nooit bezwaar gemaakt, ik in ieder geval niet. Blijkt ook niet uit de tekst.

U hebt deze vemindering gekregen omdat wij uw box 3 inkomen opnieuw hebben berekend.
De herberekening was nodig vanwege de uitspraak van de Hoge Raad van 24 december 2021.
Ukrijgt nog een brief met uitleg over de berekening. In die brief staat ook.......
Het is niet mogelijk om bewaar te maken tegen deze vermindering.


Gloort er dan toch hoop?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: za 01 okt 2022 10:07 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
(Verwijderd na mislukte edit)

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Laatst bijgewerkt door SpaarXL op zo 02 okt 2022 3:51 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: za 01 okt 2022 10:19 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Nee zowel de naam, als geboortedatum, als sofinummer , zitten ergens in de middenmoot. Ze ziet er goed uit maar dat zal wel geen reden zijn :wink:
Misschien komt het omdat er sinds de 'eerste definitieve' aanslag nog geen vol jaar verstreken is. Maar dat is pure speculatie van mijn kant.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: za 01 okt 2022 11:35 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Op 26-11-2021 definitief. Op 24-12-2021 uitspraak Hoge Raad. Dat was binnen 6 weken na 26-11-2021. Er had toen dus onmiddellijk een bezwaar ingediend kunnen worden dat 100% zeker erkend zou worden. De definitieve aanslag stond dus op 24-12-2021 nog niet onherroepelijk vast. Ik neem aan dat daarom alle definitieve aanslagen van de laatste 6 weken voorafgaand aan 24-12-2021 automatisch zijn herberekend....

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -3-gemaakt

Citaat:
Mijn aanslag stond op 24 december 2021 nog niet onherroepelijk vast
U hoeft niets te doen. U krijgt vanaf september automatisch bericht van ons. In de aanslag is dan rekening gehouden met het herstel van box 3.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: za 01 okt 2022 11:54 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
BillGates schreef:
Ik neem aan dat daarom alle definitieve aanslagen van de laatste 6 weken voorafgaand aan 24-12-2021 automatisch zijn herberekend....

Tnx! Dat moet het wel zijn.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2022 10:57 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Doboy schreef:
Het forfaitaire rendementspercentage overige bezittingen voor 2023 is vastgesteld op 6,17%
https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... -voor-2023


Ik zie die 6,17% nergens benoemd in dat bestand
Tevens begrijp ik niet het verhaal van de aandelen, die zijn juist gedaald, hoe komen ze erbij dat er 7,5% winst is dit jaar??

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2022 11:46 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
juanj schreef:
Ik zie die 6,17% nergens benoemd in dat bestand

Het allerlaatste cijfer, behoudens de voetnoten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2022 12:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6731
Hmm.. had gezocht in Adobe op dat percentage, en word niet gevonden.. dankje.

Blijft het spaardeel op 0,01% of staat daar ook iets over vermeld? (tussen al die formules??)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2022 1:37 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Dit jaar is nog niet voorbij.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2022 2:25 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 21 jan 2013 10:42 pm
Berichten: 67
Geachte heer/mevrouw,

Wilt u rechtsherstel in de box 3-zaak dan moet u nu zelf in actie komen. Op Prinsjesdag heeft staatsecretaris Van Rij in een brief aan de Tweede Kamer laten weten dat de groep van 1 miljoen niet-bezwaarmakers in de box 3-procedure, niet in aanmerking komt voor financiële compensatie. Dit besluit komt op 5 en 6 oktober tijdens de Algemeen Financiële Beschouwingen in de Tweede Kamer aan de orde. Het is zaak nu de Kamerleden te attenderen op het onrecht van het kabinetsbesluit. U kunt hier het verschil maken met ons.

Mail uw volksvertegenwoordiger

U kunt ons helpen door de woordvoerder Financiën van uw politieke partij in de Tweede Kamer een e-mail te sturen. Dit is nu meer dan ooit nodig. Hoe meer mensen meedoen, hoe groter de impact. Vraag daarom ook aan mensen in uw omgeving om actie te ondernemen. Wij weten van de Kamerleden dat zij verbluft zijn over de vele reacties uit uw kring en dat dit impact heeft.

U kunt het emailadres van uw volksvertegenwoordiger via deze link vinden. Stuurt u zo spoedig mogelijk een bericht, maar bij voorkeur voor dinsdag 4 oktober.

Hoe kunt u ons en uzelf helpen?

Door het besluit van het kabinet dreigen 1 miljoen spaarzame burgers te worden uitgesloten van financiële compensatie. De Bond voor Belastingbetalers tracht zoveel mogelijk mensen te mobiliseren om de leden van de Tweede Kamer te benaderen, dus zeker ook uw hulp is essentieel. Stuurt u onze nieuwsbrief alstublieft door naar buren, familie en vrienden en vraag hen ook in actie te komen en een e-mail te sturen aan hun volksvertegenwoordiger.

In de afgelopen 8 jaar steunden velen van u ons. Ik ben hen zeer dankbaar. Nu rekenen wij ook op uw hulp!

Dank voor uw steun!

Met vriendelijke groet,

Namens het bestuur,
Jurgen de Vries, voorzitter

https://bondvoorbelastingbetalers.nl/ma ... woordigers


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 400 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 27  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO