Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 1:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 400 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 27  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2022 2:28 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 21 jan 2013 10:42 pm
Berichten: 67
jan23 schreef:
Geachte heer/mevrouw,

Wilt u rechtsherstel in de box 3-zaak dan moet u nu zelf in actie komen. Op Prinsjesdag heeft staatsecretaris Van Rij in een brief aan de Tweede Kamer laten weten dat de groep van 1 miljoen niet-bezwaarmakers in de box 3-procedure, niet in aanmerking komt voor financiële compensatie. Dit besluit komt op 5 en 6 oktober tijdens de Algemeen Financiële Beschouwingen in de Tweede Kamer aan de orde. Het is zaak nu de Kamerleden te attenderen op het onrecht van het kabinetsbesluit. U kunt hier het verschil maken met ons.

Mail uw volksvertegenwoordiger

U kunt ons helpen door de woordvoerder Financiën van uw politieke partij in de Tweede Kamer een e-mail te sturen. Dit is nu meer dan ooit nodig. Hoe meer mensen meedoen, hoe groter de impact. Vraag daarom ook aan mensen in uw omgeving om actie te ondernemen. Wij weten van de Kamerleden dat zij verbluft zijn over de vele reacties uit uw kring en dat dit impact heeft.

U kunt het emailadres van uw volksvertegenwoordiger via deze link vinden. Stuurt u zo spoedig mogelijk een bericht, maar bij voorkeur voor dinsdag 4 oktober.

Hoe kunt u ons en uzelf helpen?

Door het besluit van het kabinet dreigen 1 miljoen spaarzame burgers te worden uitgesloten van financiële compensatie. De Bond voor Belastingbetalers tracht zoveel mogelijk mensen te mobiliseren om de leden van de Tweede Kamer te benaderen, dus zeker ook uw hulp is essentieel. Stuurt u onze nieuwsbrief alstublieft door naar buren, familie en vrienden en vraag hen ook in actie te komen en een e-mail te sturen aan hun volksvertegenwoordiger.

In de afgelopen 8 jaar steunden velen van u ons. Ik ben hen zeer dankbaar. Nu rekenen wij ook op uw hulp!

Dank voor uw steun!

Met vriendelijke groet,

Namens het bestuur,
Jurgen de Vries, voorzitter

https://bondvoorbelastingbetalers.nl/ma ... woordigers


Zet dit bericht zoveel mogelijk voort.
Andere optie kan zijn om net als de boeren een paar weken de snelwegen te blokkeren!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2022 3:24 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Ik bevestig een blauwe zakdoek aan mijn buitenspiegel van mijn auto.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2022 3:39 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
jan23 schreef:
Zet dit bericht zoveel mogelijk voort.
Andere optie kan zijn om net als de boeren een paar weken de snelwegen te blokkeren!

Doen! En gedaan!

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: zo 02 okt 2022 4:50 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3931
Ik hang de Zwitserse vlag ondersteboven.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2022 7:53 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
jan23 schreef:
Zet dit bericht zoveel mogelijk voort.
Andere optie kan zijn om net als de boeren een paar weken de snelwegen te blokkeren!


Niet rondgestuurd, wel naar een TK-lid gestuurd en netjes voor 4 oktober zoals gevraagd.

Tip! Stuur je bericht naar zo veel mogelijk kamerleden (zonder CC natuurlijk). :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: ma 03 okt 2022 8:49 pm 

Geregistreerd: vr 31 okt 2008 10:40 am
Berichten: 2
Afgelopen zondag een briefje gestuurd naar de oudste partij van Nederland en vandaag keurig beantwoord.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: di 04 okt 2022 11:08 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
nelis schreef:
Afgelopen zondag een briefje gestuurd naar de oudste partij van Nederland en vandaag keurig beantwoord.

Bestaat de CPN nog?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: di 04 okt 2022 11:50 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ja, onder de naam GroenLinks verdergegaan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: ma 10 okt 2022 7:16 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Zie hier waarom mensen hun overheid niet meer vertrouwen..."Fiscale diefstal, noem ik dat. "
https://www.youtube.com/watch?v=_XMIMEI-74E

Het kabinet en staatssecretaris Marnix van Rij willen u niet compenseren.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: di 11 okt 2022 9:08 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
Als je de beelden ziet, waar Eppink ( JA21) de staatssecretaris van Financiën in de Tweede kamer te woord staat, zie je het ongemak in vak K.
Op dit terrein is de overheid mijn vertrouwen volledig kwijt, wie tegen de aanslag voor de vermogensrendementsheffing in Box 3 vroeger bezwaar gemaakt heeft krijgt een compensatie, de anderen spaarders die geen bezwaar gemaakt hebben ( klein of groot ) moeten hun mond houden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2022 10:23 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 21 jan 2013 10:42 pm
Berichten: 67
Mijn teennagels krommen. Wat een dievenbende.

Is het niet mogelijk met een miljoen man een paar weken lang de snelwegen te blokkeren?
Dan kan iemand een rapport gaan schijven en geven ze dat gestolen geld wel terug :!:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: do 13 okt 2022 7:18 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 26 okt 2008 2:22 pm
Berichten: 157
Twee dingetjes in het verhaal van Eppink: hij heeft het over “de kleine spaarder”, terwijl het mijns inziens niet van belang is of een spaarder groot of klein is; er is belasting over vermogen geheven op een manier die de rechter onrechtmatig heeft genoemd.
Ten tweede heeft hij het over compensatie; ik hoef geen compensatie, ik wil mijn eigen geld terug, niet meer of minder.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2022 11:14 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1203
Gisteren stond in mijn email box een bericht van de Belastingdienst, met daarin de mededeling dat ik over Belastingjaar 2021 geld retour krijg. Echter waar ik me al zorgen maakte is uitgekomen. De voorlopige aanslag die ik aangepast had online medio augustus 2022 is niet gebruikt voor de definitieve aanslag IB 2021. Ik had zelf begin dit jaar een fout gemaakt door twee keer eenzelfde spaarbedrag op te voeren in mijn aangifte.

Bellen naar de Belastingdienst is een drama, de eerstelijnshulp kon mij na een uur wachten niet helpen. De tweedelijns hulp vertelde mij doodleuk nog een paar weken te wachten, dit terwijl de termijn om de reageren op een verandering op iemands aanpassing belastingaanslag 8 weken is. Goed ik heb maar online bezwaar gemaakt ( wat vrij makkelijk ging ), kijken wat daar uit gaat komen. Het gaat nog maar om een klein bedrag maar elke euro telt tegenwoordig.

Belastingdienst bereikbaarheid en deskundigheid is tegenwoordig matig tot slecht.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2022 11:19 am 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Een helder overzicht van Fiscalert:

https://www.fiscalert.nl/fiscaal/artike ... t-er-box-3


Negatief
Wie vooral spaargeld heeft en daarnaast schulden kan per saldo uitkomen op een negatief forfaitair rendement. Daar kunt u helaas verder niets mee. Als het totale forfaitaire rendement negatief uitpakt betaalt u in het betreffende jaar geen belasting in box 3. Het negatieve rendement kan dus niet verrekend worden met een positief rendement in voorgaande of volgende jaren.

Groene beleggingen
De groene beleggingen worden vanaf 2023 gesplitst in groene spaartegoeden en groene beleggingen. De vrijstelling wordt over deze 2 categorieën verdeeld. De vrijstelling komt daarbij zoveel mogelijk in mindering op de groene beleggingen. Dat is gunstig voor de belastingbetaler omdat op beleggingen het hogere rendementspercentage van toepassing is. En dat is dus een verschil met de belastingjaren tot en met 2022.

LET OP: Voor de belastingjaren tot en met 2022 vallen groene spaartegoeden samen met de groene beleggingen onder overige bezittingen. Groene spaartegoeden komen echter wel degelijk in aanmerking voor het lagere forfait voor banktegoeden. Via een verzoek om ambtshalve vermindering kunt u dat regelen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: vr 14 okt 2022 11:53 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
@Martijn
Ze verwerken eerst de eerste opgave en daarna de tweede. Is bij meerdere mensen zo. Ook bij mij. Nog even geduld.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 400 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 27  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO