Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 26 apr 2024 10:57 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 400 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 27  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2022 1:54 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
Vandaag dit onnozel berichtje ontvangen

Reactie op uw klacht -
Inbox
l@belastingdienst.nl

11:08 (2 uur geleden)

aan mij

Geachte heer ,

U heeft op 13 oktober 2022 een klacht bij ons ingediend. Deze klacht gaat over de vraag waarom u nog geen rechtsherstel heeft ontvangen.
Ook geeft u in deze klacht aan dat uw bezwaar maakte tegen het ten onrechte betalen van belastingen over niet bestaande inkomsten (aandelen).

Als laatst geeft u aan dat u in de jaren 2017 tot en met 2020 alleen spaargeld heeft gehad en nooit hebt belegd.

Ik heb het dossier nakijken en ik zag dat u een vooraankondiging en uitspraak heeft ontvangen over het jaar 2017. Als ik uw bezwaarschrift en andere documenten, gaat u alleen in bezwaar tegen de inhoudelijke fout van uw inkomsten. Om voor rechtsherstel in aanmerking te komen, had u mee moeten doen met het massaal bezwaar. En dat is in uw geval niet zo.

De voorwaarden om mee te doen met massaal zijn:
- Gericht tegen de definitieve aanslag
- Tijdig binnen 6 weken na dagtekening van uw aangifte
- Tegen de rechtsvraag van het massaal bezwaar

Aan een van deze voorwaarden heeft u niet voldaan en kunt u daarom niet meer doen met massaal. En komt u daardoor ook niet in aanmerking voor rechtsherstel.

Ik hoor dat alles voor u nu wat duidelijker is. En als u nog vragen of opmerkingen heeft, kunt u deze altijd stellen via de mail.

Met vriendelijke groet,

Mevr. L.K. Rodgers
Bezwaarbehandelaar
........................................................................
Toezicht Bezwaar Beroep
Directie Particulieren
Belastingdienst
Gravinnen van Nassauboulevard 75 | 4811 BN | Breda (bezoekadres)
Postbus 90056 | 5600 PJ | Eindhoven (correspondentieadres)
........................................................................


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2022 2:59 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Citaat:
In augustus aangepast.

@Doboy , d.w.z. jij hebt medio september, 3 weken na jouw laatste aanpassing van de Voorlopige Aanslag, de Definitieve aanslag over belastingjaar 2021 gekregen ?

Ik heb op 23 augustus mijn laatste aanpassing gedaan om de juiste waarden op te geven voor mijn spaartegoeden, om de IB 2021 te berekenen op het gebied van de VRH. Dat was dus gisteren 8 weken geleden. Ondertussen heb ik met dagtekening 20 oktober 2022, de definitieve aanslag 2021 gehad, gebaseerd op mijn allereerste foutief ingevulde belastingaanslag begin maart dit jaar.

Er klopt geen hout van, de ICT systemen van de Belastingdienst kan dit niet aan, kijken hoe de Belastingdienst dit gaat oplossen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2022 4:19 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Ik heb met dagtekening 30 september een voorlopige aanslag gekregen gebaseerd op de aangifte in maart volgens de nieuwe systematiek. 12 augustus heb ik een nieuwe aangifte ingediend. Daarvan krijg ik nu met dagtekening 21 oktober een nieuwe aanslag. Dus ik verwacht dat jij over een paar weken ook een nieuwe ( juiste) aanslag krijgt.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2022 4:56 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Dank voor het antwoord @Doboy,

Ik heb gebaseerd op mijn eerste ( foutieve ) aangifte IB 2021 een Voorlopige Aanslag 2021 gehad met de dagtekening 23 juni 2022.

Hier ben ik na een maand op aanraden van iemand bij de Belastingtelefoon op gaan reageren door de juiste aangiftegegevens over belastingjaar 2021 te veranderen op 23 augustus 2022 online.

Het systeem heeft toch niet de laatste, door mij juiste aangeven informatie genomen, op 20 oktober 2022 is de definitieve aanslag naar mij gestuurd. Met de oorspronkelijke input uit begin maart van dit jaar.

Daar krijg ik wel nog geld retour uit Box 3, maar dit is te laag. Erger is dat binnen alle systemen van de Belastingdienst automatisch deze foutieve definitieve aanslag als basis genomen wordt, met als gevolg dat de computer van de belastingdienst ook zegt dat ik nu teveel vermogen voor een zorgtoeslag heb in 2021 en mijn zorgtoeslag moet terugbetalen.

Jij beweert dat ik nu na een eerste ( foutieve ) definitieve aanslag, nog een andere hernieuwde definitieve aanslag 2021 ga krijgen van de Belastingdienst ?


Laatst bijgewerkt door Martijn op wo 19 okt 2022 5:53 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2022 5:07 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Ja. Situaties zijn vergelijkbaar. Had wel begrepen dat jij al bezwaar hebt gemaakt. Dat heb ik niet. Dat zou het proces kunnen vertragen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: wo 19 okt 2022 5:34 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Citaat:
Had wel begrepen dat jij al bezwaar hebt gemaakt. Dat heb ik niet. Dat zou het proces kunnen vertragen.

Ik ga het zien, ik had online en nu ook telefonisch bezwaar gemaakt omdat er in mijn ogen toch iets fout gaat. De medewerkster van de Belastingtelefoon had circa een half uur nodig om mijn situatie te bekijken. Op de definitieve belastingaanslag staat ook dat ik ook voor 1 december 2022 bezwaar moet maken, indien ik dit noodzakelijk vindt.

Probleem voor het Belastingsysteem is, toen ik na mijn eerste aangifte in maart nogmaals de aangifte aangepast heb, dit ook nog een keer ( op aandringen van de Belastingtelefoon ) in augustus een aanpassing gedaan heb ( die exact dezelfde aanpassing was als de vorige keer ).

Dat moet voor het aangifte systeem in theorie geen probleem zijn aangezien die de laatste gegevens van aangifte zou moeten gebruiken. Dat is dus bij mij niet het geval geweest.

Ik ben gelukkig al met een aangemaakte ticket doorgesluisd met mijn probleem naar het Belastingkantoor waar ik onder val in Utrecht (waar is toch de tijd gebleven waar je nog persoonlijk naar je Belastingkantoor, in je eigen regio of stad kon gaan).

Benieuwd hoe dit gaat aflopen. Het zal uiteindelijk wel goed komen, maar er zijn nog 9 weken te gaan tot dit jaar afgelopen is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: vr 21 okt 2022 10:52 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Ik ben niet retour gebeld door het Belastingkantoor Utrecht wat de belofte was via de Belastingtelefoon afgelopen woensdagmiddag. Misschien ben ik te ongeduldig maar ik heb online zelf een persoonlijke afspraak gemaakt voor het Belastingkantoor in Utrecht voor over twee weken.

Mijn vertrouwen in de ICT systemen en de hulp aan de Belastingtelefoon is volledig weg. Mocht er voor die tijd de zaak gecorrigeerd worden kan ik altijd nog de afspraak cancelen, maar iets zegt mij dat ik het ter plekke moet bespreken en oplossen ( ik neem alle papieren jaaroverzichten van mijn vermogenssituatie op 01/01/2021 mee).

Mijn ervaring m.bt. herstel Box 3, vandaag heb ik al wel geld extra retour gekregen, helaas gebaseerd op de eerste ( door mij foutief ingevulde ) aangifte gegevens, met de nieuwe Box 3 rekenmethode.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2022 6:18 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Goed dat ik een persoonlijke afspraak bij het Belastingkantoor, alle dominosteentjes vallen nu om. Computer zegt definitieve aanslag is ook definitief voor de beschikking Zorgtoeslag 2021.

Hele slordige fout van mij, die me nu veel moeite gaat kosten om weer te corrigeren. Bij de beschikking staat ook nog doodleuk dat de in de onterecht ontvangen zorgtoeslag, rente over dit bedrag betaald mag worden met 1,39 % rentepercentage.

Kafkaiaanse toestanden, ik ga ervan uit dat ik eerst de Zorgtoeslag 2021 mag retour betalen en dan , als mijn bezwaar toegekend wordt, weer retour krijgen. Gelukkig heb ik net mijn energietoeslag gekregen van de gemeente waarin ik woon, die heb ik alvast hiervoor apart gezet.

Belastingdienst: bereikbaarheid, ICT, menselijkheid en efficiency. Allemaal begrippen waar nog het een en ander aan gedaan kan worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 28 okt 2022 7:47 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Spaartaks oneerlijk!
Citaat:
De overheid berekende jarenlang te veel spaartaks. Wij willen compensatie. Meld je aan!

https://www.claimservice.nl/claims/spaa ... m_spaartax

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 29 okt 2022 10:33 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Nooit geschoten is altijd mis, zullen we maar zeggen. Ik heb me aangemeld. Het gaat om best wel een bedrag dus iedere strohalm moeten we dan maar aangrijpen.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: za 29 okt 2022 10:49 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Ik heb ook al reeds een brief gestuurd, die opgesteld als voorbeeld door de Bond van Belastingbetalers naar mij toegestuurd was.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: za 29 okt 2022 11:45 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Vraag: Wie heeft zo'n voorbeeldbrief van de Bond van Belastingbetalers ingezonden en heeft al een bevestiging dat deze geregistreerd is?
Zou binnen 7 werkdagen bekend moeten zijn.

Deze bevestiging is dan hier te vinden: Inloggen met DigID.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... nbelasting


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: za 29 okt 2022 11:53 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
1. Nee. Ligt nog ergens bij een post.nl servicepunt. Totdat de Belastingdienst ze op komt halen.

2. Kun je verzoeken tot vermindering daar ook terugvinden? Was mij niet bekend. Maar ik denk dat je gelijk hebt.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: za 29 okt 2022 4:15 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
BillGates schreef:
Vraag: Wie heeft zo'n voorbeeldbrief van de Bond van Belastingbetalers ingezonden en heeft al een bevestiging dat deze geregistreerd is?
Zou binnen 7 werkdagen bekend moeten zijn.

Als je nu een nieuwe brief opvraagt bij de Bond voor Belastingbetalers gaat hij naar Heerlen ipv Eindhoven. :roll:

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: za 29 okt 2022 6:33 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Dank voor het delen van de url. In de berichtenbox App staat dit niet. Mijn bezwaar uit 2017 staat er. Verzoek ambtshalve vermindering staat er nog niet terwijl dit vorige week vrijdag op de bus gegaan is. Wellicht 7 werkdagen na ontvangst dus binnenkort nog eens kijken.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 400 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 27  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO