Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 16 apr 2024 9:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 400 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 27  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: za 29 okt 2022 6:52 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ik heb 2 weken geleden voor 2 personen zo'n brief van de Bond ingezonden. Een met de standaardtekst (2017 t/m 2020) en een met een lichtelijk aangepaste versie over slechts één jaar. Dezelfde dag in dezelfde brievenbus gedropt. Die met de standaardtekst daar vind ik geen bevestiging van en van die aangepaste wel. Dus ik vraag mij af of de bevestiging van die standaardbrief van de Bond van Belastingbetalers wel bij iemand staat of dat alleen die over één jaar daar geregistreerd worden en de rest op de stapel verdwijnt....

In dat laatste geval weet u wat u te doen staat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: za 29 okt 2022 7:44 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 03 apr 2013 10:21 pm
Berichten: 462
BillGates schreef:
Ik heb 2 weken geleden voor 2 personen zo'n brief van de Bond ingezonden. Een met de standaardtekst (2017 t/m 2020) en een met een lichtelijk aangepaste versie over slechts één jaar. Dezelfde dag in dezelfde brievenbus gedropt. Die met de standaardtekst daar vind ik geen bevestiging van en van die aangepaste wel. Dus ik vraag mij af of de bevestiging van die standaardbrief van de Bond van Belastingbetalers wel bij iemand staat of dat alleen die over één jaar daar geregistreerd worden en de rest op de stapel verdwijnt....

In dat laatste geval weet u wat u te doen staat.



Volgens mij mag de brief maar over 1 jaar gaan.
Anders gaat het logistiek fout bij de BD. (Dom van de bond.) Je kan van de BD niet gaan verwachten dat ze het inscannen en dan 4x bij het juiste jaar zetten.

Ik heb er een vriend geadviseerd er slechts 1 voor 2017 te sturen. Met het betreffende aanslagnr van 2017.
Voor 2018 en verder is er nog ruim de tijd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2022 10:03 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Ik heb bezwaar Bond belastinbetalers 10 dagen geleden aangetekend verzonden naar Dienst Eindhoven.
Volgens track en trace nog steeds niet aangekomen.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2022 10:41 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2221
Je bent niet de enige. Is bij hele volksstammen zo.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: zo 30 okt 2022 12:51 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
De brief van de Bond van Belastingbetalers is door mij ook weken geleden ingestuurd over de belasting jaren 2017 - 2020.

Op de website van de Belastingdienst waar je je bezwaren kunt volgen staat er voor mij maar een, helaas voor de foutief ingevulde aangifte 2021. Ingediend op 14 oktober 2022, in behandeling genomen op 21 oktober 2022 en let wel er zou zomaar een uitspraak kunnen komen op 6 januari 2023 ( de wettelijke termijn van 12 weken ).

Ik ga persoonlijk bij de Belastinginspecteur volgende week op bezoek op het kantoor Utrecht. Kijken of we daar mijn probleem met de aangifte en Box 3 glad kunnen strijken.

Update: vandaag 1 november 2022 stond al wel mijn definitieve uitspraak voor mijn Zorgtoeslag 2021 klaar, die kan ik met rente binnenkort gaan retour betalen. Ach ja, met geld innen heeft de Belastingdienst tot nu toe nog geen grote problemen.


Laatst bijgewerkt door Martijn op di 01 nov 2022 7:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: ma 31 okt 2022 7:55 pm 
Daalder

Geregistreerd: vr 29 aug 2014 12:46 pm
Berichten: 1652
De belastingdienst kan de massale stroom aan brieven blijkbaar niet goed aan,
Zie ook:


https://www.sra.nl/over-sra/nieuws/nieu ... ministerie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2022 10:38 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 21 jan 2013 10:42 pm
Berichten: 67
Opsturen die bezwaren.
Krijgen ze eindelijk inzicht hoeveel belastingbetalers bestolen zijn door de belastingdienst.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: di 01 nov 2022 10:54 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Citaat:
Opsturen die bezwaren.

Ik heb al twee schriftelijke bezwaren klaar liggen om volgende week persoonlijk te overhandigen bij de Belastingdienst, een voor de IB2021( te hoge grondslag vermogen en sparen ) en daarop een bezwaar definitieve beschikking Zorgtoeslag 2021.

Dit staat los van de brief die ik al opgestuurd had, opgesteld door de Bond van Belastingbetalers met een verzoek tot ambtshalve vermindering voor de belastingjaren 2017 tot en met 2020 aangezien ik toen geen bezwaar had gemaakt voor Box 3.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2022 6:16 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2221
Geen actie meer nodig voor niet-bezwaarmakers box 3
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... kers-box-3

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2022 6:24 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Jaja, net zoiets als zou ik iemand een klap op z'n kop geven en dan zeg: "Aan jouw kant is nu geen actie meer nodig".

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2022 6:25 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Reken maar nergens op. De Trias Politica bestaat in Nederland niet meer.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: vr 04 nov 2022 8:30 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
SpaarXL schreef:
Jaja, net zoiets als zou ik iemand een klap op z'n kop geven en dan zeg: "Aan jouw kant is nu geen actie meer nodig".

:lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: za 05 nov 2022 3:44 am 
Kwartje

Geregistreerd: wo 03 apr 2013 10:21 pm
Berichten: 462
Doboy schreef:
Geen actie meer nodig voor niet-bezwaarmakers box 3
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... kers-box-3
tegenvaller voor post.nl al die aangetekende brieven.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: za 05 nov 2022 2:36 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 26 okt 2008 2:22 pm
Berichten: 157
Valt me op dat men maar hardnekkig over “compensatie” blijft spreken. Zoals ik al vaker schreef: ik hoef geen compensatie, ik wil gewoon mijn eigen geld terug, en dat mijn spaargeld in dat jaar belast wordt volgens het fictief rendement over spaargeld in plaats van het fictief rendement over beleggingen.
Ook komen ze steeds met het riedeltje “waarvan meer dan de helft terecht zou komen bij belastingplichtigen met een vermogen in box 3 van meer dan € 200.000”, welnu, het maakt voor het terugbetalen van illegaal geheven belasting niet uit hoeveel iemand op zijn spaarrekening had staan, hoe hoger het spaarbedrag hoe hoger de onterecht opgelegde belasting, of niet dan? Met dat gelul over weinig versus veel geld komen ze toch ook niet aan als er belasting gehéven moet worden?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Herstel BOX 3
BerichtGeplaatst: za 05 nov 2022 3:05 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Ik vraag me telkens af hoeveel procent van de spaarders wel het fictieve rendement hebben gehaald in die jaren. Men heeft zo lang de tijd gehad om dat te berekenen (de rentes zijn bekend) om gericht te compenseren.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 400 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 27  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO