Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 7:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 15 jan 2014 6:21 pm 

Ik wil geen IBAN overtypen. De oude rekeningnummers typ ik met één hand zo in, IBAN is twee keer zo lang en er zitten hoofdletters in. Het zou wel handig zijn als je een accepgiro automatisch kon invullen door hem voor de webcam te houden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 15 jan 2014 9:07 pm 
Vijfje

klippan schreef:
Het zou wel handig zijn als je een accepgiro automatisch kon invullen door hem voor de webcam te houden.

Mijn telefoon heeft via de Rabobank App een dergelijke functionaliteit... dus volgens mij zou dit zonder problemen moeten kunnen

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 16 jan 2014 1:25 pm 
Daalder

Ik zocht mutaties naar een bepaald rekening nummer terug in ing internetbankieren (zoekopdracht).
Dat werkt nu ook in 2 stappen:
eerst de mutaties op het "gewone" gironummer, van de afgelopen maanden moet je dan opvragen op het ibannummer.
Kan natuurlijk ook opgelost worden door de zoeker alleen naar de eindcijfers te laten kijken.... maar ja.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 16 jan 2014 1:48 pm 
Daalder

@groentje
Je kunt ook alle mutaties ophalen, importeren en thuis opslaan in bijv. BankTrans
Zoeken is dan makkelijk en je weet tegenwoordig maar nooit wanneer een bank (plotseling) gesloten is. :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 17 jan 2014 1:59 pm 
Daalder

Klopt helemaal, en heb en doe ik ook.

Maar nu werd ik plotseling door een instantie gebeld, betrof rekening van een ander (ik ben mantelzorger) en ik was niet thuis, wilde even snel dmv inloggen terugzoeken.

Los daarvan blijf ik van mening dat het mogelijk zou moeten zijn te zoeken met een wildcard in zo'n internetbankier programma.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 30 jan 2014 11:22 pm 
Daalder

Mogelijk langer met oude bankrekeningnummer

Consumenten kunnen mogelijk langer voort met hun oude bankrekeningnummer. Het nieuwe, veel langere IBAN-nummer is weliswaar al ingevoerd, maar banken bieden nu nog een automatische omzetting van het oude naar het nieuwe nummer bij internetbankieren. Minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën wil die mogelijkheid verlengen tot februari 2016.

http://www.telegraaf.nl/feed/22256718/_ ... BAN__.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 31 jan 2014 7:20 am 
Vijfje

SEPA is al jaren bekend, om dit nu nog verder te vertragen, omdat bedrijven hier te traag/laks mee omgegaan zijn, is wat overdreven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 31 jan 2014 9:47 am 
Vijfje

Ik snap het probleem niet. Je voert het oude nummer in, internetbankieren rekent het automatisch om en o.a. dankzij het controlegetal zie je meteen of je het goed gedaan hebt. Handig en het kost geen extra tijd. Wat mij betreft laten ze het altijd zo.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 31 jan 2014 1:12 pm 
Daalder

Misschien bestaan er de rest van Europa wel dezelfde banknummers..... dan kunnen ze het niet omzetten/kiezen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 17 feb 2014 12:24 pm 
Daalder

Waarom staan de letters van de bank in het IBAN nummer in Nederland?
recent een bedrag overgemaakt naar Spanje naar een Spaans IBAN-nummer en dit bestond na de ES slechts uit cijfers!!
Waren trouwens wel heel veel cijfers, maar .... het maakt de nummerportabiliteit wel weer makkelijker

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 17 feb 2014 12:30 pm 
Daalder

http://www.tuxx.nl/betalingsverkeer/iban_voorbeelden

Gelukkig we zijn gelukkig niet de enige.

Roemenië, Bulgarije en nog een paar anglosaksen hebben ook de banknaam in het IBAN nummer opgenomen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 17 feb 2014 5:33 pm 
3 Kwartjes

Icesave today,I save schreef:
Spaans IBAN-nummer en dit bestond na de ES slechts uit cijfers!!

En wat betekenen die cijfers? Wel eens over nagedacht?

In spanje is dat een combinatie van niet alleen BANK CODE maar ook nog eens FILIAAL CODE, lang leve nummers uit Spanje !

Hetzelfde (ongeveer) trouwens in Belgie :(

Overigens had in nederland zo ongeveer het IBAN er ook als: NL0123456789
Maar het IBAN schrijft iets anders voor, voor heel europa min of meer hetzelfde.... Dus Tja :/

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]