Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 5:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 11:52 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
schuiver schreef:
Regeren is m.i. ook vooruitzien.

Er wordt ook wel "voorgezien", naar het einde van de regeer periode en de vette commecariaten die er op volgen.
Deze periode lekker de 'burger spekken', meneer populariteit spelen... Dan valt het minder op dat je een vette baan bij de DSB (of elders neemt)

schuiver schreef:
de meeste burgers ook denk ik.

Ik denk dat je toch een grove misschatting maakt van de 'gemiddelde burger', die "kunnen" of willen niet sparen.
Ik ben momenteel bezig met het kopen van een huis, ter vervanging van ons huidige huis.
De adviseur(s) keek behoorlijk raar op dat we een leuk sommetje geld gespaard hadden en zodoende niet een top hypotheek nodig hadden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 4:11 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Ik heb niet gezegd dat de gemiddelde burger niet doet sparen, integendeel. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 4:26 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Oké, ik heb het niet goed gelezen:
je zegt dus dat de gemiddelde burger niet kan of wil sparen ?

Er zijn best veel mensen die dit inderdaad niet kunnen.
In dit forum hebben we het altijd over de banken, maar er is toch een bank die vrijwel nooit genoemd wordt:
de Voedselbank.

Ik heb mijn mening daarover en ook over de politiek al vaak genoeg kenbaar gemaakt.
Ik blijf het nog altijd dieptreurig vinden.
En de politiek ?
Ach, ik wacht gewoon weer op de volgende klucht. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 6:22 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
schuiver schreef:
Oké, ik heb het niet goed gelezen:
je zegt dus dat de gemiddelde burger niet kan of wil sparen ?

Juist, kennis van mij... 2 verdiener met beide een leuke baan, liep laatst te klagen dat hij niet rond kon komen van hun (gezamelijke) inkomen.
Ze gaan minimaal 3 keer per jaar op vakantie
4 auto's, 2 voor hem, 2 voor haar... Beide een 'zakelijke' auto en een 'boodschappen wagentje'
Gaan minimaal 3 maal per week uit eten
Hebben een 'wijn kelder' met leuke wijntjes waar ze bijna dagelijks een flesje weghalen a 50 euro per flesje
etc... etc...

"Sparen? Man ik moet elke maand wat lenen om rond te komen!!!", tja....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 31 jan 2011 6:51 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
namliam schreef:
4 auto's, 2 voor hem, 2 voor haar... Beide een 'zakelijke' auto en een 'boodschappen wagentje'

Dat zal wel zijn om fiscale bijtelling prive gebruik van de zakelijke auto's te voorkomen.
Misschien niet zo'n heel verkeerde keus, als het op het eerste gezicht wel lijkt.
Als je er een beetje doorheen kijkt, is er waarschijnlijk eigenlijk maar sprake van 2 auto waar ze zelf de kosten van dragen.
Tegenwoordig niet echt bijzonder te noemen.
Toch wel grappig zoals er soms tegen 'bezittingen' en levenswijzen -bijv. deze 4 auto's- aangekeken wordt. :wink:
Daar ken ik nog wel een paar levensverhalen over.

Verder, die vele vakanties, etentjes (6% BTW) en dure drank is natuurlijk wel erg verwerpelijk.
Toch, als ze onverhoopt onder een bus komen, kan men niet zeggen dat ze niet geleefd hebben. :lol:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 feb 2011 8:44 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Ja, dit zijn natuurlijk allemaal persoonlijke situaties.
Voor mezelf geldt in ieder geval dat ik geen behoefte heb aan een dure woning, een dure auto, luxe e.d.
Degenen die dat wel willen, moeten dat natuurlijk zelf weten.Ik maak andere keuzes.
Iedereen is nu eenmaal anders.
En ieder situatie is anders.
Het leven gaat niet over rozen, dat weet ik wel.
Vergeet ook niet dat er heel veel mensen zijn met een laag inkomen, die nauwelijks of niet kunnen rondkomen.
Argumenten als dan hadden ze maar meer hun best moeten doen of iets anders moeten leren, zoals op dit forum ook wel eens gezegd is, vind ik heel kortzichtig.
Wat een onzin, dat is zo gauw en zo gemakkelijk gezegd.
Denk hierbij bijvoorbeeld ook maar eens aan de mensen met een handicap (al dan niet zichtbaar).
Net zo goed natuurlijk worden er heel snel en gemakkelijk uitspraken gedaan over het tegenovergestelde.
Ook ik maak me daar wel eens schuldig aan.
Maar ja, wie niet ?
Mopperen op en over bijvoorbeeld politici is nu eenmaal iets, waaraan iedereen zich wel eens schuldig maakt.
Hoe dan ook : ieder huisje heeft zijn kruisje.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 feb 2011 11:43 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 787
1500 schreef:
namliam schreef:
4 auto's, 2 voor hem, 2 voor haar... Beide een 'zakelijke' auto en een 'boodschappen wagentje'

Dat zal wel zijn om fiscale bijtelling prive gebruik van de zakelijke auto's te voorkomen.

Zij heeft geen auto van de zaak, hij wel, maar daar gaan ze mee naar belgie en duitsland om "even te shoppen".

1500 schreef:
Misschien niet zo'n heel verkeerde keus, als het op het eerste gezicht wel lijkt.
Als je er een beetje doorheen kijkt, is er waarschijnlijk eigenlijk maar sprake van 2 auto waar ze zelf de kosten van dragen.

Dat zou de goede manier zijn, maar dat is dus juist het 'probleem', aan de ene kant gooit men geld over de balk, aan de andere kant klacht de nederlander en komt hij geld te kort.

schuiver schreef:
Vergeet ook niet dat er heel veel mensen zijn met een laag inkomen, die nauwelijks of niet kunnen rondkomen.

Deze mensen zijn er ook, maar deze mensen hoor je meestal niet klagen... Ken ook mensen die van een schamel arbeidsongeschiktheids vergoeding rond moeten komen ... die zie je niet in het nieuwste van het nieuwste, beide kinderen hebben niet op 4 jarige leeftijd een YPhony oid... maar klagen hoor je ze ook niet....
schuiver schreef:
Mopperen op en over bijvoorbeeld politici

Erm, doen ze wel eens iets goed dan?? :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 01 feb 2011 7:58 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
@namlian:
Iedereen kent toch mensen die het moeilijk hebben en die niet klagen.
Er zijn toch ook mensen en organisaties die het wel opnemen voor deze mensen.
Maar dan belanden we natuurlijk in de discussie of daar weer geldelijk gewin o.i.d. aan vastzit (over de rug van deze mensen).
Of politici ook goede dingen doen ?
Natuurlijk wel, het is maar hoe je het bekijkt.
Dat politici ook slechte of minder goede dingen doen, is natuurlijk ook waar.
Een uitgebreide discussie over politiek is hier al vaker gevoerd, en ik heb toen ook het nodige gezegd.
Terecht is het wel dan toen vaak de opmerking kwam dat dit geen politiek forum is.
Iedere politieke partij heeft nu eenmaal standpunten.
Zowel goede , minder goede en slechte standpunten (en dat geldt echt wel voor iedere partij c.q. stroming). :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011 3:13 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
namliam schreef:
schuiver schreef:
En zelfs dan nog, zijn er altijd mensen die dit als onbelangrijk wegwuiven.
Raar maar waar.

Een mooie is en blijft de "Je moet een hypotheek houden, krijg je belasting geld terug. Belasting terug krijgen is goed."

Helaas trappen ze niet in "Betaal mij elke maand 1.000 euro, dan krijg je einde van het jaar 5.000 euro terug van mijn vrouw"


Hier kan ik grotendeels met Mailman meegaan.

Enige kanttekeningen, al zitten we behoorlijk off-topic (waarvoor mijn verontschuldiging):
De belastingdienst ( in deze metafoor betiteld als zijn vrouw ) krijgt haar inkomsten van iedereen.................

We zijn misschien niet tevreden over de prestaties die de staat levert voor ons belastinggeld, maar waar zouden we zijn zonder de staat ? Om zomaar eens een rare vraag te stellen.

Ook diegene die Mailman 1000 Euro per maand zou betalen zou aan het einde van het jaar van zijn vrouw een deel van zijn eigen geld terugkrijgen.

Hatelijk tegenover Mailman ? Sorry hiervoor, maar het is in deze metafoor wel de werkelijkheid.


We betalen liever aan een bank dan aan de belastingdienst

Vreemd dus eigenlijk; We betalen liever niet aan onze eigen staat.
Die staat doet er alleen maar gekke dingen mee; onder andere mensen sponsoren die anders misschien niet te leven zouden hebben. Als die mensen meer geld hebben, geven ze het toch maar uit in eigen land...........

Nee, we betalen liever aan een multinational, ter meerdere eer en glorie van de CEO, die ergens in een belastingparadijs zijn aangifte doet en het geld uitgeeft aan de andere kant van de wereld. Net zo vreemd.

Ik, in ieder geval, heb mijn hypotheek afgelost. Ik betaal liever aan de gemeenschap dan aan de bank. En of me dat nou iets meer of minder kost............. Ik hoef het in ieder geval niet meer tot 4 cijfers achter de komma uit te rekenen.
Want daar komt het intussen wel op neer.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011 3:59 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
smiver schreef:
Toch nog een meevaller (voor sommigen onder ons) :lol: :lol: :lol:

Citaat:
Villabelasting toch niet uitgebreid

ANP Toegevoegd: vrijdag 28 jan 2011, 17:47
Update: vrijdag 28 jan 2011, 18:00

Het kabinet trekt een plan in van het vorige kabinet om meer huizen onder het hoogste belastingtarief te brengen. In het kader van het crisispakket stelde het kabinet-Balkenende een speciaal belastingtarief in voor huizen met een WOZ-waarde van meer dan 1 miljoen.


Meer op: http://nos.nl/artikel/214917-villabelas ... breid.html


Nogmaals, ik ben er even "uit" geweest, maar ik vind het vreemd dat dit bericht niet verder is uitgediept.

Het bericht duidt namelijk op maar één ding: De huidige regering heeft een besluit van de vorige regering teruggedraaid; Mensen met een woning met een waarde van meer dan 1 miljoen Euro krijgen van dit nieuwe kabinet een hogere belastingaftrek, betalen dus minder belasting.

Is er iemand die een idee heeft wie dit "gat" zal moeten invullen ?
Iemand die hier de logica van inziet ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011 7:41 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Hadjememaar schreef:
Is er iemand die een idee heeft wie dit "gat" zal moeten invullen ?
Iemand die hier de logica van inziet ?

- Ja, het klootjesvolk, de arbeiders, de "gewone" man, of hoe je ons maar noemen wil.
- Ja, vriendjespolitiek. Al die directeuren en commissarissen waar de politici straks voor willen gaan werken na hun politieke loopbaan zitten in de categorie die profiteert van deze regeling.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011 8:47 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
:lol:

En er zijn nog wel meer melkkoeien, waarmee ze dit gat kunnen dichten....zoals onze nationale melkkoe, de auto.
Haal het dus gewoon maar weer bij de grote massa, dat levert het meeste op.
Die straaljagers gaan trouwens ook wel door, dus moet dat gat ook gedicht worden.
Melkkoeien genoeg hoor, ook voor de boter op het hoofd.
Is het wel eens anders geweest ?
Ja en nee, maar meer nee dan ja.
Ach ja, zo is het nu eenmaal.
Ik kijk er niet meer van op, je raakt er gewend aan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 feb 2011 3:58 pm 

Geregistreerd: za 05 feb 2011 3:04 pm
Berichten: 6
Woonplaats: Oegstgeest
Om vermogenrendementsheffing te vermijden, kun je beter gaan sparen met fiscaal voordeel. Dat kan op allerlei manieren, zodat je juist extra rendement krijgt.

Spam verwijderd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 05 feb 2011 5:13 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
@ tekstbox

Geen slecht artikel, goede verzameling informatie.
Maar ik mis informatie over maatschappelijke beleggingen. Ook geen VRH en voorlopig zelfs nog een extra heffingskorting van 0,3% - 1,0%.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 feb 2011 11:27 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Welk artikel?

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO