Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu zo 15 jun 2025 8:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 27 jan 2014 10:06 pm 
2 Kwartjes

Citaat:
De vorig jaar door het IMF voorgestelde verplichte dwangbijdrage van Europese (spaar)rekeninghouders is weer een stap dichterbij gekomen, nu de Duitse Bundesbank het plan heeft overgenomen. Vooralsnog zou het om een eenmalige welvaartsbelasting van 10% gaan. Cyprus waarschuwt de EU dat ook rekeninghouders met minder dan 100.000 euro zullen worden gepakt.
...

:shock:

lees meer (duits)

lees meer

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 27 jan 2014 11:30 pm 
Vijfje

O jee, als Dagobert dit maar niet leest :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 27 jan 2014 11:33 pm 
3 Kwartjes

euhm.. -> toch maar naar China verkassen dan? :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 27 jan 2014 11:50 pm 
Knaak

Onteigeningen worden altijd rond het weekend van 1 februari gedaan. Remember 2013.
Maar er is een veel makkelijker manier: gewoon 10% geld bijdrukken en verdelen aan de betreffende overheden. Effect is hetzelfde, maar weerstand is minder.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014 8:08 am 
Vijfje

Nog beter is je geld bewaren in een oude sok, en het bestaan ontkennen, dan blijft de overheid en fiscus, er ook koud van.

Echter kun je rente/rendement dan ook vergeten.
Ik heb zelf liever geen rente, dan 10% belasting erover betalen, zeker niet voor iets wat ik niet veroorzaakt heb.
En dat zal het gevolg zijn, zodra ook maar iets van lucht komt dat zoiets hier zou gebeuren, dan gaat iedereen zijn geld van de bank halen, en dat willen we/ze volgens mij niet

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014 9:18 am 
Stuiver

Als dat in Nederland zou gebeuren, dan zou ik nooit meer sparen bij een bank, tevens zou ik al mijn spaargeld opnemen!
Bovendien vind ik het geen eerlijk systeem, mensen die al hun geld hebben belegd in vastgoed of goud hoeven dan niet te betalen!?!?!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014 10:00 am 
3 Kwartjes

Richard.71 schreef:
Als dat in Nederland zou gebeuren, dan zou ik nooit meer sparen bij een bank, tevens zou ik al mijn spaargeld opnemen!

Velen in Cyprus zijn het met jouw eens, daarom is er nog steeds een opname limiet van 300 euro.

Wat ik mij afvraag is of die mensen nu ook bij hun werkgever eisen dat hun loon contant wordt uitbetaald.
Naar mijn persoonlijke mening zouden we in Nederland ook de keuze moeten hebben om ons salaris contant in ontvangst te nemen.
Deze regeling zou nu al getroffen moeten worden....

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014 6:15 pm 
Vijfje

Op het moment dat iemand ook maar het idee heeft dat dit staat te gebeuren, dan moeten we snel al onze centen van de bank halen, voordat ze hier ook een cap opzetten

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014 6:33 pm 
Kwartje

als de overheid dit ook zou doen, zouden we ons moeten manifesteren en alles wat met de overheid te maken heeft tot de grond toe af te laten branden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014 6:43 pm 
Knaak

Als ze zoiets doen, doen ze het in de vorm van een extra belastingheffing van 10% op basis van het box3 vermogen van afgelopen 1 januari. Ook van mensen met een gering vermogen zijn die bedragen bij de fiscus bekend. Op deze manier kan er niet meer gevlucht worden. En ook als je alleen maar aandelen of obligaties hebt, ben je de klos.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014 8:43 pm 
Vijfje

Een beetje handig persoon (los van het feit dat het niet mag) kan in december een hoop geld wegsluizen, en in januari weer er op de bank zetten.
Op de jaaroverzichten, verschijnen dan gunstigere standen, dan word er nog steeds belasting ontweken/ontdoken.
Gewoon kwestie van zorgen dat op 1 januari er een zo laag mogelijk saldo op de bank staat.

Daarom doe ik altijd veel jaarbetaling(verzekeringen etc) op 30 december, dat drukt de VRH, en het is nog legaal ook.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014 9:31 pm 
3 Kwartjes

Moet je niet dat soort vooruit betaalde bedragen als "vordering" opnemen in het oog van de VRH?
En wat bespaar je er mee? 1000 euro voor zorgverzekering, 1000 euro hier of daar, misschien nog eens 6000 euro aan vooruitbetaalde hypotheek...
100 euro belasting alles bij elkaar? OK, elk jaar weer, 50 jaar lang is toch 5000 euro (met wat rente) ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014 10:00 pm 
Daalder

Vooruitbetalen van hypotheekrente heeft geen zin voor VRH (het jaar daarna heb je maar de helft van hypotheekrente). Je betaalt in deze twee jaar hetzelfde totaalbedrag aan VRH.

Vooruitbetaling heeft alleen zin als (eenmalige) besparing als je IB-tarief het volgend jaar lager is. Bijv van 52%->42%. Dan bespaar je 10% van de vooruitbetaalde hypotheekrente.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014 10:40 pm 
Knaak

Nederland heeft helemaal geen probleem. Tegenover de staatsschuld van 400-450 miljard staat een pensioenpot (die andere EU landen niet of nauwelijks hebben) van 1200 miljard. Als je alleen de schuld meetelt en niet het tegoed, ja dan heb je een probleem.
Zo ook met de hypotheekschuld. Die tellen we, maar de veel hogere waarde van alle huisbezittingen telt men weer niet mee....

Als men zou besluiten om de toekomstige belastingheffing over het pensioen, zeg 360 miljard in één keer nu af te tikken en de toekomstige uitkering belastingvrij te maken, is de staatsschuld bijna weg. (te realiseren door administratieve overdracht van bezit, niet door in 1x liquide te maken). Ook de renteuitkeringen over de staatsschuld is bijna weg ergo het begrotingstekort is bijna weg.
Maar ja, dan is NL het rijkste land van de EU en kunnen we nog meer betalen voor de rest van de EU. Dus net doen alsof we arm zijn komt ons wel goed uit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 28 jan 2014 11:02 pm 
Vijfje

@namliam
In ons geval 250 euro aan VRH
Tevens zijn de vooruitbetalingen geen vorderingen, want het zijn/waren schulden die ik 'eerder' betaal

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]