Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu ma 16 jun 2025 4:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 08 aug 2013 1:25 pm 
Vijfje

BTW, en huurverhoging, dragen mee aan de extra inflatie, dus het kabinet heeft hier zeker schuld aan.

Echter, is het ook zo dat niet iedereen hier last van heeft.

Koop je niet te veel luxe art, heb je geen huurhuis?
Dan zal de inflatie nog meevallen

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 08 aug 2013 4:28 pm 
Knaak

erikk schreef:
Telegraaf zegt eigenlijk al genoeg hè ;) Die houden van simpel.

En van creatief rekenen.

Help mijn spaargeld verdampt! Wat kan ik hieraan doen?
Citaat:
door de hoge inflatie en de lage spaarrentes verdampt ons spaargeld met miljarden tegelijk... ...Als we de gemiddelde rente op een vrij opneembare spaarrekening over de eerste helft van 2013 afzetten tegen de gemiddelde inflatie, blijkt dat u als spaarder 1,16 procent heeft ingeleverd op uw spaargeld. Dit lijkt niet veel, maar als u bedenkt dat alle Nederlanders bij elkaar ruim 280 miljard euro aan vrij opneembaar spaargeld bezitten, hebben we dus met zijn allen dit jaar al ruim 3,2 miljard euro zien ‘verdwijnen’.

Amanda had natuurlijk ook de gemiddelde spaarrente van de afgelopen maand kunnen afzetten tegen de gemiddelde inflatie. Dan had ze kunnen concluderen dant we in één maand 3,2 miljard zagen verdwijnen. Of in één week, of in één dag.

Als haar hoofdredacteur daarachter komt: Dat ze het had kunnen laten lijken dat wij nog meer spaargeld kwijtraken dan die 14 miljard van de Duitsers... Dan kan ze een andere baas gaan zoeken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 08 aug 2013 6:16 pm 
Daalder

nog meer rampspoed...
http://www.wegwijs.nl/artikel/2013/08/d ... -spaargeld

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 08 aug 2013 6:26 pm 
Knaak

Die hadden we toch al? Onder de titel "Wij van WC-Eend...", met dank aan Gober Bebek.

Maar toegegeven, VermogensRendementsHeffing "spaarbelasting" noemen om er niet meer over te praten zodra je het over beleggen hebt, is een aardige vinding.
Zat mensen die erin trappen.

Citaat:
Zelfs als je áltijd bij de beste aanbieder zou sparen, kom je uit op slechts 1,8% op jaarbasis.
Zit deze expert nou bewust te liegen of heeft hij/zij een vuiltje in zijn/haar oog ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 08 aug 2013 7:00 pm 
Vijfje

Waarschijnlijk hebben ze een hekel aan CB/NN

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 08 aug 2013 7:38 pm 
Knaak

Wat een beperkt flutartikel: Van deposito's nog nooit gehoord.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 08 aug 2013 7:45 pm 
Vijfje

Voor een beetje fatsoenlijke rente (3,5%-4,0%), om de gemelde inflatie dus bij te houden, moet je al voor minimaal 15 jaar vast zetten, anders heeft het weinig zin

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 08 aug 2013 9:11 pm 
Knaak

Hier nog zo'n licht bij de Krand van Wakker Nederlant:

Inflatiespook

Lieve, naïeve Woutertje.
Had altijd gedacht dat iedereen meteen meer geld zou overhouden als de overheid het tekort zou gaan terugdringen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 08 sep 2013 8:55 pm 
Gulden

Afgelopen Augustus is de inflatie iets afgenomen zie volgend artikel:

http://www.z24.nl/geld/inflatie-zakt-iets-lager-in-augustus-gat-met-spaarrente-kleiner-373969

Blijft een feit dat dit altijd nog hoog is, zal per oktober aanstaande wel gaan dalen als de btw verhoging van volgend jaar niet meer doorwerkt in de berekening.

Ik ben benieuwd wat het kabinet bij Prinsjesdag met welke nieuwe bezuinigingsmaatregelen komt, om te voldoen aan de richtlijn uit Brussel.

Als ik de resultaten lees, wat de genomen maatregelen voor effect hebben gehad afgelopen jaar is dat negatief voor de Nederlandse economie.

Ik heb wel het gevoel dat de daling van de spaarrentes gestopt is , maar of ze binnenkort omhoog gaan betwijfel ik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 sep 2013 9:24 am 
Stuiver

Inderdaad, het gevoel dat de spaarrentes niet verder zullen dalen, heb ik ook. Hoef je ook geen groot visionair voor te zijn want de spaarrentes zijn momenteel al tot aan een historisch dieptepunt gedaald. Hetzelfde geldt voor een eventuele stijging van de rente. Zolang de Europese Centrale Bank de rente kunstmatig absurd laag houdt (en dat is voorlopig hun beleid) vrees ik dat we ook hier met een status quo te maken hebben. Ik ben niet meer zo benieuwd naar de nieuwe bezuinigingsmaatregelen op Prinsjesdag. Kan me niet voorstellen dat er, naast het geen al gelekt is, nog iets anders komt. Datgene wat gelekt is, is bovendien al zorgelijk genoeg. Maar er is nog hoop. Tot op heden zijn al de bezuinigingsmaatregelen niet doorgegaan dan wel sterk afgezwakt. Helaas gold dat ook voor de maatregelen die mij wel verstandig leken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 sep 2013 11:07 am 
Daalder

Dus dan toch maar niet bezuinigen?? Is dat niet uitstel van executie? Of zullen de bomen dan toch tot aan de hemel blijven groeien?
Of hadden we al veel eerder moeten hervormen en bezuinigen in de voorgaande kabinetperioden. Toen we nog steeds dachten dat het niet op kon? :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 sep 2013 11:30 am 
Knaak

Wat boeit het dit kabinet nou als we over 10 jaar opnieuw in een diepe crisis zitten, omdat de eigenlijke oorzaken niet zijn weggenomen, en corruptie en graaierij ook gewoon door kunnen gaan. Hoe dan ook, de rentes maken op het moment een zachte landing, en zullen langzaam maar zeker wel weer iets stijgen, dus dan maar hopen dat er betere acties/kansen komen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 sep 2013 1:40 pm 
Stuiver

Tussen bezuinigen en herstructureren zit toch wel verschil. Als ik lees over de kosten die het UWV al heeft gemaakt om de ICT op orde te krijgen dan rijzen de haren te bergen (miljarden). Dit is nog maar een voorbeeldje. Die kosten worden overigens meestal veroorzaakt omdat van tevoren het programma van eisen niet doordacht is en al werkende moet worden aangepast. Vervolgens, dat achterlijk ingerichte stelsel van "toeslagen" waar veel te gemakkelijk mee gesjoemeld kan worden aanpakken. De bezuinigingen/herstructureringen zullen gericht aangepakt moeten zodat bepaalde de Rijksuitgaven in de hand gehouden kunnen worden. Het voornemen om de algemene heffingskorting voor "de hogere inkomens" af te schaffen? Kijk dat hoeft voor mij ook weer niet want dat is een verkapte belastingverhoging.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 09 sep 2013 3:09 pm 
Moderator

De oorspronkelijke titel is: Spaarrentes blijven dalen terwijl inflatie stijgt in 2013

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 10 okt 2013 11:11 am 
Gulden

Vandaag heeft het CBS de nieuwe inflatiecijfers voor de afgelopen maand September kenbaar gemaakt, de trend van stijgende inflatie is nu echt omgebogen naar beneden, maar in de nieuwe inflatiecijfer(s) is momenteel niet meer de BTW verhoging van vorig jaar ingaande 1 october merkbaar.

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/prijzen/publicaties/artikelen/archief/2013/2013-063-pb.htm

Blijft een feit dat 2,4 % inflatie nog altijd te hoog is zeker als je dit vergelijkt met de ons omringende landen in Europa.

Nu moet de trend van dalende spaarrentes nog omgezet worden om na de VRH nog enigzins je spaargeld stabiel op peil te houden na 3,6 % geldontwaarding.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]